Matematik

Ekstra matematik eksamen

24. april 2014 af Koow (Slettet) - Niveau: A-niveau

Yo!

Jeg har været til samtale med rektor,uddannelsesleder, min matematik og en anden matematik lærer. Det var jeg, da min matematik lærer mente jeg havde snydt i terminsprøven. Der var tale om en værdi jeg havde brugt, hvilket han mente jeg ikke var klog nok til at bruge. Jeg blev så spurgt om jeg havde snydt, hvilket jeg ikke havde. Derefter svarede jeg "nej", og derefter fik jeg af vide, at det var påstand mod påstand. Selvom det var påstand mod påstand sendte de mig endvidere til en ekstra terminsprøve:

1: Jeg måtte ikke bruge min egen PC! (mega skod, da jeg har min noter på min PC)

2: Jeg måtte ikke bruge mit eget USB-stick!?????

3: Jeg skal til ekstra opsyn til eksamen!!

Det forstår jeg ikke, når det er påstand mod påstand!!!??? De har heller ikke nogle beviser, da det er en mistanke de har. Jeg forstå heller ikke, at jeg kom til samtale uden varsel og uden jeg vidste noget om mødet. Det var faktisk min dansklærer, som fortalte mig at jeg skulle til møde den samme dag om morgen. Han fortalte det så alle fra klassen kunne høre det. Man føler sig lidt kriminel, når hele klassen stirrer på fordi du skal samtale med uddannelseslederen. Hvor sjovt er det!!!???

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. april 2014 af jnl123

Hvis du ikke har snydt - så kan du jo give lærerne et lang næse ved at klare det godt til om-prøven.

Måske hører det her indlæg til under f.eks. studievejledning :)

Svar #2
24. april 2014 af Koow (Slettet)

Det havde jeg også tænkt mig. Men så fandt jeg ud af, at opgaverne var svære end til terminprøve. Jeg vidste egentlig godt at prøven ville være meget sværere, da min lærer er en ond en af slagsen. Håber alligevel jeg klare mig godt (dear god save me). Jeg havde heller ikke adgang til mine noter, hvilket også gjorde det lidt sværere. Hvordan kan de bestemme, at jeg må bruge min egen PC?? Altså der er ikke nogle studieregler omkring det. Der står kun noget om, at man kan komme til omprøve ved snyd..

Brugbart svar (0)

Svar #3
24. april 2014 af hesch (Slettet)

Men hvad er det for en værdi du ikke klog nok til at bruge ?

Svar #4

Det var en værdi på 0,4 i den nedre grænse.

Brugbart svar (0)

Svar #5

Nedre integrationsgrænse ?  eller ?

Men du er vel klog nok til at anvende værdien 0,4.  Din lærer påstår vel ikke, at du ikke ved noget om kommatal. Noget andet er hvordan du er kommet frem til den værdi ?  Har du ikke dokumenteret det i afleveringen ?

Svar #6

Ja. Det er den nedre integrationsgrænse. Det skulle bruges i forbindelse med: bestemmelse af rumfanget af et omdrejningslegeme. Jeg havde ikke beskrevet, hvorfor jeg brugte værdien, men jeg beskrev fremgangsmåden nøje. Grunden til at de mistænker mig er, at der næsten ikke var nogle fra klassen der brugte den værdi. 

Brugbart svar (0)

Svar #7

Det lyder da mærkeligt. Er de få andre, der brugte værdien så også blevet beskyldt for at snyde ?

Jeg har været i den omvendte situation ved en eksamen i ellære. Jeg skulle beregne en spænding, og det var faktisk ret indviklet. Jeg anvendte trigonometri og tegnede en masse trekanter oveni i hinanden, og kunne pludseligt indse, at spændingen måtte blive 12√7, hvilket jeg så noterede i afleveringen med dobbeltstreg under, og smed dette virvar af trekanter i kladden i papirkurven. Jeg havde simpelthen ikke tid til at skrive en forklaring.

Efter sommerferien blev jeg så kaldt til møde med læreren og to censorer. De var nysgerrige, hvordan f..... jeg havde regnet det ud, men konkluderede:

Vi ved at du ikke har skrevet af efter nogen, for du var nemlig den eneste, der havde regnet opgaven rigtigt.

( Man havde ikke PC , lommeregner med solver , mobiltelefon dengang ).

Sådan kan det også gå !

Svar #8

Ja, de blev også beskyldt. Hvor er det vildt regnet af dig alligevel! Men tror inderst inde, at min lærer er ude på at straffe de elever han ikke kan lide. Han er i hvert faldt kendt som den onde lærer. Må bare håbe, at jeg klare mig godt i prøven. Tror ikke der er så meget andet at gøre :-(

Brugbart svar (0)

Svar #9
24. april 2014 af Andersen11 (Slettet)

Det ser ud til at være denne opgave

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1471181

Skriv et svar til: Ekstra matematik eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.