Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 8701 til 8720 af 14598
-
Sundhed
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive SRP i fagene samfundsfag og idræt. Jeg har valgt et emne der hedder sundhed og idræt, hvilket selvfølgelig er et meget stort emne, så jeg har valgt nogle ting jeg vil fokusere på. Jeg vil gå ind og se på hvordan man kan undgå disse sundhedsproblemer, som der er s... -
sundhed-SRP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive SRP i fagene samfundsfag og idræt. Jeg har valgt et emne der hedder sundhed og idræt, hvilket selvfølgelig er et meget stort emne, så jeg har valgt nogle ting jeg vil fokusere på. Jeg vil gå ind og se på hvordan man kan undgå disse sundhedsproblemer, som der er s... -
Sundhed
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive SRP i fagene samfundsfag og idræt. Jeg har valgt et emne der hedder sundhed og idræt, hvilket selvfølgelig er et meget stort emne, så jeg har valgt nogle ting jeg vil fokusere på. Jeg vil gå ind og se på hvordan man kan undgå disse sundhedsproblemer, som der er s... -
Fejl i en "Test dig selv"
ForumindlægKære Studieportal. Først en tak for en god side. Som hf-lærer henviser jeg ofte til den. Men der er en fejl i en af jeres ellers fremragende test. Det drejer sig om dansk-testen "Grammatik: Ordklasser (basis)" Spørgsmål 8. Et adjektiv (tillægsord) er: 8.1 Et substantiv der angiver ege... -
6 A-fag og eksamen uden undervisning
ForumindlægKære alle derude Jeg er 1. g'er på et gymnasie og går i FyMa-klassen. Jeg vil gerne hæve kemi til A-niveau i 3. g, men jeg vil også gerne hæve engelsk til A-niveau. Det er ikke muligt, så jeg håbede på, jeg kunne gå op til eksamen i engelsk A i løbet af min gymnasietid (gymnasiet tilbyder ik... -
Model
ForumindlægKære Alle, I det følgende betragtes en model for en bestemt type af bevoksninger af ensartede planter. I modellen betegner w (målt i g) vægten af tørstoffer i den del af en plante, der er over jorden, d betegner antallet af planter pr. m2 i den bevoksning, som planten tilhører, og h (målt i cm) b... -
Bestem F1(x) og F2(x)
ForumindlægKære SP. Jeg sidder her med en opgave som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an. Synes ikke rigtig at have en kogebog til denne, så derfor spørger jeg jer. Opgaven lyder: F1(x) og F2(x) er stamfunktioner til f(x)= (1/x)-3, x>0. Desuden gælder, at F1(1)=2, og at grafen for F2(x) har linjen me... -
HJÆLP TIL BEREGNING AF SPECIFIKKE AKTIVITET
ForumindlægKære rette vedkommende, Hjælp gerne med dette spørgsmål, da jeg er helt lost. Jeg ved at jeg skal bruge Lambert-Beers lov og evt noget formel for Enzymaktivitet.. men jeg ved ikke hvordan. Se gerne vedhæftet -> Ved analysen af alkalisk phosphatase blev 1 mL af patientens serum fortyndet ... -
SRP! BETYDER MEGET
ForumindlægHej kære lektieknoklende folk.. Håber I, der skriver SRP er i fuld gang - for det er jeg. Knæk og bræk til jer alle. Inden jeg smutter videre til min opgave, vil jeg høre om der sidder en venlig samt rar sjæl derude, som lyster at rette min opgave (kigge igennem, osv.)? (den er på 6 sider lige nu... -
Perspektivering.
ForumindlægKære jer derude! Vi har i denne uge AT, og emnet: " Olympiade løbere fra Kenya". Men skal perpektivere til et andet emne, nogen der har et forslag. Håber nogle vil være sød og hjælpe mig! Vi har brugt den natuvrvidenskabelige og den samfundsvidenskabelige metode. Og emnet handler o... -
Fra timer, til decimaltal - og omvendt.
ForumindlægKære alle. Jeg har en opgave der lyder således: 1) Omregn til timer som decimal tal. ( maks 2 decimaler ) a. 2timer og 30min. b. 1 time og 40min. c. 1 time og 15min. d. 3 timer og 20 min. e. 5min f. 48min. 2) Omregn til timer og min ( helt antal min ) a. 3,5 time. b. 1,2 time. c. 1,75 time d... -
Tordenveiret om natten - christian winther
Forumindlæghey! jeg skal analysere ''tordenveiret om natten'', men der er nogle ting jeg er i tvivl om. efter at have læst den et par gange har jeg fundet ud af noget!: 1. er fortælleren ikke en stjerne, (måske en afdød mand, eller gud måske?), som betragter hende, og han vil gerne ned til h... -
Lineær funktion
ForumindlægKære alle, Jeg har problemer med følgende opgave: I en model for de arktiske områder kan primærproduktionen f(x) (målt i gram kulstof pr. kvadratmeter pr. år) beskrives ved linæer funktion: f(x) = ax+b, hvor x betegner længden af den isfri periode (målt i måneder). Det oplyses, at f(2,9) = 19, o... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægKære alle, Jeg har desværre lidt problemer med en opgave. I en model for Kinas andel af verdensøkonomien antages det, at g(t)=3,7*1,081t Hvor g(t) betegner Kinas andel af verdensøkonomien (målt i procent) til tidspunktet t (målt i antal år efter 1999) Hvad fortæller konstanterne 3,7 og 1,081 om ... -
ranvierske indsnøringer og aktionspotentiale
ForumindlægKære hjælpsomme mennesker Jeg sidder og skal besvare et spørgsmål omhandlende forskelle i mindste stimulus som frembringer et aktionspotentiale afhængig af hvor man befinder sig på en myeliniseret nervecelle. Det vises i undersøgelsen, at der kræves et væsentligt højere elektrisk stimuli midt p... -
lukket eller åben slutning
ForumindlægHan styrtede ind på den anden side af barrieren og råbte til hende om at følge med. man råbte til ham at han skulle fortsætte, men han kaldte stadigvæk på hende. Hun vendte sit hvide ansigt mod ham, passivt, som et hjælpeløst dyr. Der var ingen spor i hendes øjne af kærlighed til ham, af afsked e... -
Fjeder opgave hjælp :(
ForumindlægHejsa Jeg skal aflevere denne opgave i morgen, men jeg kan slet ikke finde ud af hvordan jeg skal lave den, please kan nogle godhjertede hjælpe. en kugle med massen 0,125 kg afskydes ved hjælp af en fjederkanon. Begyndelsesfarten er 11,25 m/s og hastighedsvektorens vinkel er 60 grader. a) bere... -
Produktion af penicillin?
ForumindlægKære bruger Jeg er ved at lægge sidste hånd på min teknologihistorie opgave omkring penicillin men jeg mangler endnu at lave en teknologisk analyse af pencilin, jeg skriver især om benzylpenicillin og enhver hjælp i form af links til videoer, forklaringer eller lignende vil jeg sætte stor pris ... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej Vores emne er 30'erne i Danmark. Jeg har fundet to bøger af Knud Sønderby som jeg vil tage udgangspunkt i: "Midt i en Jazztid" og "To mennesker Mødes" Men jeg har lidt svært med at få en problemformulering på benene. Bøgerne handler om de unge i 30'erne, social... -
Hvor højt skal man sætte prisen så efterspørgslen bliver 0?
ForumindlægKære, kloge jer, Skal finde ud af hvor højt man skal sætte prisen x op for at efterspørgslen e(x) bliver 0: e(x) = – 0,04 x2 – 6 x + 10 Så har jeg sat e(x) lig med 0 0 = -0,04 x2 – 6 x + 10 a= -0,04, b= -6, c= 10 d= (-6)2 – 4 * -0,04 * 10 = 37,6 x= -(-6) ± &radi...
