Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 8761 til 8780 af 160717
  • Eksempel på disposition til historie eksamen stx

    Forumindlæg
    Hejsa . Jeg er så heldig at skal op til historie eksamen i morgen - og kunne derfor godt tænke mig at høre, om nogen af jer evt. har en disposition liggende (bare så jeg har en ide om, hvordan den ser ud) ?
  • Fysik c-niveau STX -eksamen

    Forumindlæg
    Hej, Er der 24 timers forberedelse til fysik c-niveau eksemen? Eller trækker man et spørgsmål og skal fremlægge med det samme? Tak.
  • løsning til opgavesættet

    Forumindlæg
    nogen der har eller ved om løsningerne findes til netop dette sæt http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130524_1stx131-MATn_A.ashx har kigget på studienet men der var intet
  • Kan jeg færdiggøre min STX hjemmefra?

    Forumindlæg
    Hej med jer. Først og fremmest vil jeg sige tak for at tage tiden til at læse mit indlæg her på siden. Det betyder meget. Jeg skal i 3.g på mit gymnasie efter sommerferien, og jeg vil simpelthen ikke starte igen. Min gymnasietid har indtil videre været ekstremt udfordrende socialt, og tanken om ...
  • Matematik - liniær sammenhænge. Y=ax+b

    Forumindlæg
    Jeg sidder og laver en matematik opgave, og har problemer med to opgaver! Opgave 1) En ret linje går gennem (3,4) og har hældningstal 7. Find b i y=ax+b jeg forstår ikke hvordan jeg kan gøre det. Jeg vil IKKE have facit, men gerne en forklaring på hvordan jeg kan regne det ud! Opgave 2)...
  • Boghandel på Nørre Campus (HCØ Institutet) til matematik på KU

    Forumindlæg
    Hej Er der en boghandel på denne campus hvor man kan bestille nogle bøger hjem? Mvh.
  • Kan nogen give mig en kort foklaring på dette? P(A|B) ??

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde min matematik bog lige P.T og jeg skal skrive en emneopgave om symbolet P(A|B) nogen der kan give mig en kort forklaring hvad det er?
  • Facitliste

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen af jer, der har en facitliste til Matematik stx august 2013? Eller kender et sted/link, hvor man kan finde facit?
  • Jeg skal til matematik Mundligt og fremlægge om eksponentiel funktion

    Forumindlæg
    Hej jeg håber i kan hjælpe engang. Jeg skal til matematik Mundligt og fremlægge om eksponentiel funktion. Der står jeg skal '' komme ind på hvordan a og b kan bestemmes''. men, så er mit spørgsmål, så bare om de forventer jeg går i dybden med, hvordan man bruger den eller skal je...
  • Matematik B - Delprøve 1 - Et par opgaver som driller lidt

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne få lidt hjælp og forklaring til følgende ogpaver :-) Nr. 3,4 og 5. Den sidste opgave.. Her har jeg kun et enkelt spørgsmål. Kan man så vælge to tilfældige tal mellem 15 og 85 som har forskellen mellem hinanden lig med 10?
  • Trekant og omskreven cirkel med C-niveaus matematik

    Forumindlæg
    Hej allesammen Hvordan kan den vedhæftede opgave løses med C-niveaus matematik?
  • Hvilken grafregner anbefaler i til bachelor i matematik på KU

    Forumindlæg
    Ja overskriften beskriver mit spørgsmål ret godt. Jeg vil gerne vide hvilken grafregner der anbefales til brug på bachelor i matematik på KU? Har noget supplering matematik A henover foråret, og der er en TI-89 jo rigeligt - men får jeg brug for en anden grafregner på bacheloren? Jeg har hørt...
  • Matematik integral og opgaver med cas-værktøj

    Forumindlæg
    En person bruger medicin mod allergi. I en model for kroppens optagelse af medicinen regner man med, at medicinkoncentrationen i blodet er givet ved f(t)=12-4*ln(t2-4t+6) Bestem det tidsinterval, hvor koncentrationen er over 8,0 milligram pr liter Jeg vil løse den ved at sætte f(t)>8 Wordm...
  • Hvordan går man til en mundtlig matematik eksamen og score 12?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder og laver eksamensspørgsmålene til matematik A og jeg kan godt svare og bevise det der skal bevises. Jeg har taget matematik, som mange andre, på et turbohold. Så jeg har den mundtlige eksamen i matematik her i slutningen af måneden. Det mit spørgsmål lyder på er. Hvorda...
  • matematik tallotteri håber der er nogen der kan hjælpe....

    Forumindlæg
    I talloteriet kan tallene 1-90 udtrækkes. Hvor stor er chancen for at der trækkes et tal fra...... A) 2-tabellen B) 2- tabellen C) 5- tabellen D 6-tabellen
  • Hjælp jeg har en matematik aflevering til i morgen jeg stresser

    Forumindlæg
    Er ikke sikker på hvad det giver og hvordan man skal regne det ud (6 – 2a) – (2a +3 )+ a
  • nogen der kan hjælpe mig med opg. 4.4 i fsa maj 2008?

    Forumindlæg
    jeg kan ikke finde ud af hvordan man skal regne svaret ud, kunne godt bruge lidt hjælp
  • Hvad fortæller a og b-værdierne og hvad kan jeg fortælle om vækstforholdene?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har denne potensmodel: f(x)= 4,120*x3 Hvad fortæller a og b-værdierne i forskriften om modellen. Hvad kan du fortælle om vækstforholdene? Håber der er nogen der kan hjælpe mig, er virkeligt på bar bund. Tusind tak på forhånd!! :)
  • Delprøve 1 og 2 B-niveau 2014 STX (Engelsk)

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg mangler Delprøve 1 og 2 B-niveau 2014 STX. Det ville være fantastisk, hvis nogen herinde har den og vil dele den med andre. evt. henvis til hjemmesider, hvor prøven er tilgængelig. På forhånd tak
  • Matematik opgave 813 mat ab1 - hjæææælp? :)

    Forumindlæg
    opgave 813: en funktion er givet ved: f(x)= (x-1)/(x+2) )- hvilke x værdier kan man ikke sætte ind? - Bestem funktionsværdierne af x = -3, -1, 0, 1, 2 - Løs ligningen f(x) = 3 - angiv Dm(f) og Vm(f) nogle der kan hjælpe