Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8781 til 8800 af 11183
-
2g om , NYTTER DET EGENTLIG?
Forumindlæger der nogen derude som har taget 2g om? og hvis jaa? har det hjulpet dig/jer ? er nemlig meget i tvivle , har ik fulgt godt nok med i 2g og de kan man virkelig godt se på mine karakterer :( ha dumpet til 2 skriftligt årsprøve eller ha jeg bestået alt enten med 02 eller 4 .. det vil være ens to... -
Ved i om srp bliver lavet om i år?
ForumindlægVed i om srp bliver lavet om i år? Eller bliver den uændret og forbliver som den var her i "2008"?(altså at man skal vælge 2-3 fag og et emne, og at man også skal skrive et lille resumé på engelsk???) -
medicinstudiet kvote 2
ForumindlægHej jeg behøver lidt hjælp ang. hvordan man skriver en motiveret ansøgning. Jeg vil helst være på den sikre side, da jeg ikke ved om mit gennemsnit også er højt nok til at komme ind via kvote 1 på studiet næste år. Hvis der er en venlig sjæl som selv har lavet en motiveret ansøgning, kunne jeg ri... -
hvad er det fænotypiske udspaltningsforhold når to dobbelt heterzygote individer krydses?
Forumindlæghvad er det fænotypiske udspaltningsforhold når to dobbelt heterzygote individer krydses? 4:4:4:4 ? 8:4:2:2 ? 9:3:3:1 ? -
større skrftlig ider?
Forumindlæghej allesammen vil lige høre, skal snart beslutte mig en emne til, større skriftlig opgave. derfor vil jeg høre hvad i synes der er en god ide at, skrive om som kan give god karekter. tak på forhånd -
Det haster rigtig meget.- Hjælp!
ForumindlægEr der ikke nogle der vil hjælpe mig med at foklare mig hvordan de er opbygget og lignende. Kun det vigtige? Min forklaring på begrebet mitose ?(er det ikke noget med celledeling)?? min forklaring på begrebet mutation ( noget md lys, tror jeg ? min foprklaring på begrebet dominerende gen ? Ved ik... -
Gennemsnit under 02!!
ForumindlægHey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen DHO: 02 Fysik: 02 Skr. Mat: 00 Bio:00 Kemi:4 Men fik Samfundsfag: 02 Mediefag: 4 I afsluttede fag... Er jeg doomed??? :( -
AB0-systemet og rhesussystemet
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? (: Opgave 1 En kvinde med blodtype A rhesus positiv får et barn med blodtype 0 rhesus positiv 4 mænd "ønsker" at få faderværdigheden. De har følgende blodtyper: · B rhesus negativ, · AB rhesus p... -
y’=k*y
ForumindlægHvordan hænger hastighedsudtrykket v=k*[a] sammen med y’=k*y -
Methylenblåt til methylenhvidt
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå hvordan methylenblåt kan reduceres til methylenhvidt? -
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro... -
Spørgsmål omkring HF enkeltfagseksamen
ForumindlægHej alle... Jeg har et ret vigtigt spørgsmål omkring HF enkeltfags eksamenerne... Jeg har været oppe til alle eksamener indtil videre... Dog har jeg skrevet frem og tilbage med min matematik lærer da han første gang skrev en seddel ud med eksamensdatoer og tid var jeg ikke skrevet på til ek... -
Brystkræft
ForumindlægHar lavet selv en besvarelse, dog er den ikke helt korrekt Hvorledes kan fejl i Cyclin D1`ets regulation påvirke celle cyklus og udikling af tumorer? På forhånd taK! :) -
Fotosyntese/respiration
ForumindlægHeej Fotosyntese foregår i plantecellernes grønkorn. Respiration foregår i mitokondrierne. Dvs. planter kan både lave fotosyntese og respiration. De laver jo kun fotosyntese om dagen, mens de laver respiration hele dagen. Vil det sige at der bliver lavet lidt ilt, mens det bliver lavet mere kuldi... -
Hjælp til kemieksamen! NaHCO3
ForumindlægHej Jeg skal til min eksamen (kemi C, stx) kommentere på denne reaktion: HCO3^- + H3O^+ (aq) ->CO2 + 2H2O Spørgsmålet høre ind under hovedspørgsmålet som omhandler stoffet NaHCO3 - hovedspørgsmåls formuleringen er vedhæftet. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal sige - skal jeg kommentere... -
Menneskets energibehov - HJÆLP
ForumindlægJeg sidder lige nu og er igang med en 24 timers eksamen og har trukket emnet energi, herunder emnet Energi og Mennesker. Et af punkterne jeg skal have besvaret er menneskets energibehov. Hvad er smartest helt præcist at komme ind på? Skal jeg forklare om hvordan ved at man spiser, omdanner en t... -
Kulturfagpakken - eksamen
ForumindlægHej Hvordan foregår eksamen i kultorfagpakken på HF? Er det en 24-timers eksamen eller? -
Naturfag
ForumindlægHej SP Jeg skal i gang med naturfag og har trukket emne "Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan". Ved ikke rigtigt hvordan jeg kommer i gang. Håber i kunne hjælpe -
HVORFOR ER DER IKKE NOGLE SOM GIDER AT HJÆLPE MIG ! :(
ForumindlægHVORFOR ER DER IKKE NOGLE, SOM GIDER AT HJÆLPE MIIIIG !!!!!! :( -
Medicin med 8.7 i gennemsnit
ForumindlægHej. Tror i at jeg kan komme ind på studiet med en gennemsnit på 8,7? Hvis ikke hvad kan jeg så gør. Kan jeg tage en lignende uddannelse som jeg kan bruge til at læse medicin.
