Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8981 til 9000 af 11183
-
sansynlighedsberegning, hjæææææælp!!!
ForumindlægHey, har en matematik aflevering til i morgen, som jeg har en opgave jeg er gået helt i stå med. Opgaven lyder således: Et eksperiment E består i at kaste to symmetriske terninger, en grøn og en rød. Bestem sandsynligheden for, at den røde terning viser mere end den grønne: Eksperimente... -
engelsk eksamen
ForumindlægHej.. jeg skal til engelsk eksamen i morgen og er rigtig nervøs. jeg fik 4 4 i årskarakter og jeg sidder nu og øver. Jeg ved hvad jeg skal sige for hvert emne og mine perspektiverings teskter har jeg også læst og har styr på dem.,. Tror i så det vil gå godt med mig ? -
Hvordan kan man forbedrede sig til matematik mundtlig eksamen??
ForumindlægHej! :-) Vil bare lige høre, om der er nogle derude der har været oppe i mundtlig matematik og evt kan fortælle mig lidt om hvordan det foregår og om hvad man skal øve til? Vi har ikke rigtig fået noget at vide omkring det, så føler mig virkelig ikke klar til at skulle gå til eksamen i det.. Håb... -
Nybegynder! Tangenshældning. simpel opgave.
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder og bakser en del med denne opgave. Det skulle være ganske nemt, hvis man ved hvordan det skal gøres! bestem tangethældningen for x = 1 for en funktion med forskriften f(x)= x ^ 6 - x^-6 Hjæælp :s -
Areal af en trekant med to ubekendte...
ForumindlægHej (dette er hjælp til min datter) Sidder her med en opgave, hvor vi skal beregne arealet af en trekant hvor vi ved at den ene side er 6 meter og hældningsgraden er 45 grader - det skal lige siges at det er en retvinklet trekant.. Hvordan finder vi nemmest de to andre sider? -
Fysik spørgsmål
ForumindlægHej derude, ehm.. jeg er mega super totalt dårlig til fysik så derfor tænkte jeg at det kunne være at jeg kunne få noget hjælp herinde? Jeg har nogle få spørgsmål som jeg håber at jeg kan få hjælp med. 1. Hvordan kan man begerne den samlede resistans af tre resitorer i serieforbindelse? 2. ... -
Bygningsingeniør lektier
ForumindlægHej SP Jeg skal snart til at læse videre og overvejer stærkt bygningsingeniør. Er der nogen der vil fortælle mig ærligt, hvor mange timers lektier jeg skal forvente om dagen, og hvor svær matematikken er? Jeg fik 7 skr og 4 mdt i gymnasiet, i mat A, så vil gerne vide hvor meget sværere det er. Vh -
Studiestartsprøve
ForumindlægHej. Jeg skal starte på HA(IB). Der er som på andre steder en studiestartsprøve. WTF is it ? -
Forklaring?
ForumindlægHejsa Jeg vil gerne have en forklaring på det her om det viser hvordan man beviser hvordan toppunktet er i en anden gradsligning eller andet -
Dumpede Mat B - Videregående uddannelse?
ForumindlægHejsa. Jeg blev student her til sommer, og har nu taget et "friår" for lige at samle tankerne, og undersøge hvad der er af muligheder derude. Jeg dumpede matematik på B- niveau i 2.G, hvilket nager mig (jeg bestod i 1.G)... Tal, regnskaber osv. er ikke noget problem, men når det kommer... -
Forklar hvordan en øget CO2 udledning påvirker drivhuseffekten og diskuter konsekvenserne heraf.
ForumindlægNogle der vil hjælpe mig lidt i forhold til det her spørgsmål. Jeg skal jo forklare processen af CO2 udslip på drivhuseffekten tænker jeg . -
differentialligning
Forumindlæger der ikke nogle, der vil give mig ret i at følgende differentialligning ikke har nogen løsningskurve gennem (0,0):dy/dx = 3x^2*(y-1) -
Faktorisering af brøker
ForumindlægHej! Jeg sidder og kæmper med en opgave i en aflevering. Der står at jeg skal faktorisere brøken og derefter forkorte den. Jeg prøvede først at finde rødderne for hver af andengradspolynomierne, men de gav begge to et negativt tal, hvilket jo vil sige at jeg ikke kan faktorisere dem, ikke? Jeg... -
Sandsynlighed kortspil.
ForumindlægHvad er sandsynligheden for at trække 2 konger i et alm. kortspil? 1) Hvis kortet lægges tilbaeg efter det er trukket? 2) Hvis kortet ikke lægges tilbage efter det er trukket? Når der lægegs tilbage, så har jeg fået det til 1/26 = 3,85% - Er det rigtigt? Når der ikke må lægges tilbage får... -
Navngivning af en rumlig opbygning
ForumindlægGodaften Kan nogen hjælpe min ven med at navngive dette stof: http://www.google.dk/imgres?q=ascorbic+acid&um=1&hl=da&sa=X&biw=1280&bih=637&tbm=isch&tbnid=2WcjDBpbwXYgRM:&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ascorbic_acid_structure.png&docid=E8QDcuIBk... -
Til folk , der har været oppe i Old!
ForumindlægVille bare høre, hvor meget generel viden man egentlig behøver, hvis man altså kommer op i kendte monumenter - er det ikke ret begrænset, kun det allermest generelle, kunsthistoriske? Og hvad med samfundet, hvor meget skal man vide? -
Billedanalyse turner
ForumindlægHey Jeg sidder og skal analysere JMW Turners 'Odysseus'( http://www.1st-art-gallery.com/artists/Joseph%20Mallord%20William%20Turner/index_turner.html ). Mit problem er, at jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal gribe det an! Jeg har brug for en god informationskilde hvor jeg kan finde n... -
IT case fremlægg. Ingen E-Handel
Forumindlæghejsa..til IT-casen 2005 på HHX 2.ÅR skal jeg fremlægge problemstillingen: Ingen E-handel..hvilke emner/punkter kan jeg komme ind på og hvilke formler/teorier kan jeg bruge?..indtil videre har je :E-MærkeNew Bizznes (sælge online)samt programere et modul hvor man kan bestille over nettet ved brug... -
Idealgasloven?
ForumindlægHej,\n\nJeg er i gang med at lave opgavesættet til kemiolympiaden. Imidlertid volder opgave 2 mig problemet (opgave 5 er 'beyond my limits', så den ser jeg også bort fra).\n\nOpgaven lyder:\n\n"En beholder med rumfanget 1,0 L fyldes med NH3 (g), p(NH3) = 20 bar ved en given temperatu... -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak
