Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9021 til 9040 af 11183
-
andengradspolynomier
ForumindlægHej Jeg har fået et spørgsmål til mundtlig, hvor der står, at jeg skal gennemgå egenskaber ved 2. gradspolynomiet. Jeg tænker, at jeg kan sige, at parablen er sur, hvis a<0 og at parablen er glad, hvis a>0, og at c er skæringen er med y-aksen. Men hvad er det lige b er for noget? -
Markedsføringsøkonoms bøger
ForumindlægHej derude. Jeg søger brugte markedsføringsøkonoms-bøger til en god pris. Så her er boglisten: Kotler Philip, Keller Kevin Lane: A framework for marketing mangagement Hansen Bent Willum: Grundlæggende teoretisk statistik og praktiske anvendelser Grell Henrik, Rygner Elsebeth: Mikroøkonomi 2 udgav... -
Tysk eksamen B
ForumindlægHej! Jeg håber i vil hjælpe mig, da jeg står og skal til tysk eksamen på torsdag, hvor jeg trækker et spørgsmål og har 24 timersforberedelse. Man må til eksamen medbringe en disposition, hvordan kan sådan en se ud? Og kan det lade sig gøre, at øve sig en hel dag og kunne 10 minutters tysk ude... -
Lydbølger - hvorfor aftager amplituden?
ForumindlægEr i tvivl om følgende: Lydbølgers amplitude aftager med afstanden fordi: - Energien, som afsenderen afgiver fordeles på et stigende antal molekyler - Der opstår friktion mellem molekylerne Er ovenstående korrekt? Hvis det er korrekt, vil jeg sætte pris på en forklaring af det med friktio... -
12 på Gymnasiet ?
ForumindlægHej. Det ikke ret længe siden jeg blev færdig med mine mundlige prøver i 9 klasse. Jeg fik både 12 i dansk, engelsk og religion. Er det så muligt at få 12 i gymnasiet ligesom i folkeskolen eller er det lidt umuligt ? Skal nemlig starte på gymasiet efter sommerferien. -
Finansøkonom studiehjælp
ForumindlægVi søger en dygtig underviser i fagene under Finansøkonom, som vil hjælpe en studerende til reeksamen i finansøkonomi i August 2012. Vi kan tilbuyde betaling pr. time samt en succes-fee for bestået eksamen. Det drejer sig om en række fag, bl.a. mikroøkonomi, statistik, forståelse for skat, be... -
matematik mundtlig eksamen
ForumindlægEr der nogle der kan give et eksempel på en god disposition til mundtlig matematisk eksamen b-niveau? Gerne i punkt form! Jeg ved at man skal skrive sin formel, og beviset for denne, også et taleksempel til sidst, men er der andet man skal ligge vægt på? -
Sammenligninger mellem religioner
ForumindlægEr der nogen, der har nogle gode forslag ang. sammenligning mellem forskellige religioner? Vi hat haft om islam, buddhismen og kristendommen. -
Det er et dejligt vejr i dag ik?
ForumindlægHvis du er klog, så må du gerne hjælpe mig, jeg er dårlig til fysik, Hvad er forskellen på en syre og en base, eller omvendt hvad er en syre og hvad er en base? Jeg er rimlig dårlig til fysik, håber der er nogen der vil lærer mig noget, hvad kan man fortælle om en elektrolyse, hvis man skal lave ... -
Bevis for Snels lov
ForumindlægHej Jeg sidder og kigger på mine noter omkring brydning, heriblandt altså beviset for Snels lov, men der er noget jeg ikke rigtigt forstår. Når jeg søger op beviset på google, kommer der kun metoder hvor man skal benytte sig af integralregning, hvilket jeg ikke har lært endnu. Det skal man ikke... -
Offentliggørelse af eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle. Hvorfor er det at man i nogle fag får eksamensspørgsmålene at vide ca. en uge før eksamen? (Vuc, hf, enkeltfag) Kunne man så ikke i teorien lade være med at gå til undervisning og blot læse op på det hele den uge man har? Ja ja, ved godt at det ikke er praktisk og man sikkert he... -
Differentialregning.
ForumindlægUSA’s befolkningstal kan i perioden 1800-1950 med god tilnærmelse beskrives ved modellen f(x)= 198/(1+36,2*e^-0,0313*x) Hvor f (x) er befolkningstallet (i millioner indbyggere) x år efter år 1800. a) Hvornår nåede befolkningstallet i USA op på 50 millioner indbyggere? b) Beste... -
Indstilling på et gymnasie
ForumindlægJeg tænkte på, hvor højt et gennemsnit skal være, før man kan live indstillet på et gymnasie -
Spørgsmål til aktuar-studerende
ForumindlægHej! Jeg er 19 år gammel, og har planer om at søge ind på forsikringsmatematik til næste år. Jeg er egentlig kommet ind på medicin i år, men det er den hardcore matematik der tiltaler mig ved forsikringsmatematik. Jeg har dog et (for mig vigtigt) spørgsmål i forbindelse med mit studievalg: ... -
Hjælp til fysik B eksamen
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal op i mundtligt fysik her i næste uge. Dertil har jeg et par eksamens spørgsmål som jeg er lidt i tvivl om. Jeg håber derfor at der er nogen som kunne hjælpe mig på vej til en besvarelse. Det er følgende som jeg er i tvivl om. 1. Er U(spænding) og I(strømstyrke) pr... -
Tysk aflevering. Fejl?
ForumindlægAflevering til i morgen. Knoklet weekenden igennem. Det er en Artikel og den lyder: Ein brutaler Mord in dem Alten Stadt Augsburg Jetzt liegt die Täterin im Krankenhaus. Man braucht nicht die Angehörigen von benachrichtigen weil sie das Verbrechen entdeckten. Gestern fand man einen toten M... -
Det er den tid på året ...
Forumindlæg... hvor gymnasieelever rundt omkring i DK har fået standpunktskarakterer. Og sagen er, at jeg virkelig føler mig fejlbedømt af en lærer. Min lærer har efter en samtale klart givet udtryk for, at jeg blot "skal fortsætte mit gode arbejde", men giver mig alligevel 7 i standpunktskarakter... -
Matematik på uni - hvilket program?
ForumindlægHej alle Jeg har ikke været god til at bruge forskellige programmer til løsning af opgaver. Men da det kan blive nødvendigt på uni, vil jeg gerne lære at bruge dem. Jeg kender til Geogebra og Maple, er det egentlige nogen man kommer til at bruge på uni, eller hvilke programmer tager man udgangs... -
Bortvist i 10. klasse, hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg er netop blevet bortvist fra 10. klasse og jeg undrer mig nemlig over om hvad jeg egentlig skal gøre. Kan jeg stadig søge på gymnasiet, eller er der slet ikke nogen muligheder? hvad gør jeg? I øvrigt har rektoren på skolen blandt andet også læst nogle beskeder op højt, som ... -
Gør rede for, at f er voksende
ForumindlægJeg var lige til årsprøve i matematik i dag, og der forekom en opgave, som jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg har svaret tilstrækkeligt på. f(x)=1,5-1,4e^(-0,3x) a) Gør rede for, at f er voksende. Mit svar: Når x -> oo går f(x) -> 1,5, og f må derfor være voksende. Dette understøtte...
