Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9321 til 9340 af 57177
-
Matematik prøve 3.g
ForumindlægHej Alle!!!!! Jeg skal op i en matematik prøve uden hjælpemidler i næste uge.. Jeg er bare lige i tvivl om, hvordan jeg skal forberede mig til denne prøve uden hjælpemidler :( Er det nogen, som har nogle forslag til, hvordan jeg kan gå i gang med at forberede mig.. -
Mundtlig matematik hjælp
ForumindlægHej, Vil bare lige spørger, Hva må man have med til prøven? Og nogle gode råd ? :) (10. klasse mundtlig matematik) -
Medicin-studiet.
ForumindlægHej. Jeg vil gerne vide, hvad man skal have med på studiet fx papir, computer osv., og hvordan det er delt op. Er der mange foredrag, eller sider man alene eller i læsegrupper? Tager man noter i hånden eller på en computer, fx under foredrag? Får man lektier for (en form for pensum løbende), elle... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej :) Jeg har fåget besked om, at jeg skal til en optagelsesprøve til stx. Jeg har et gennemsnit på 10 og 7, men problemmer med dansk, så jeg ville spørge om hvad er en optagelsesprøve, og hvad skal jeg gøre for at komme vidre??? Hvad er chancen for at blive instillet i et gymnasie? -
Oversættelse
ForumindlægJeg vil bare lige høre om den oversættelse jeg har lavet lyder nogenlunde fornuftig.Og desuden vil jeg gerne høre om I ved hvor meget man må "lave om" på ordene? Altså om det skal oversættes meget præcist eller om man må tage lidt "kunstnerisk frihed"?Anyway, her er den.Klædt ... -
Overs..
Forumindlæghej er der nogen der lige kan kigge min oversættelse igennem... på forhånd tak DANSK: Senere følger mere praktiske råd,f.eks. hvad man skal snakke med jacquline kennedy om, hvis man skulle komme til at danse med hende. Bogens forfatter mener ikke at man skal begynde med at spørge hende hvor... -
Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i kemi C imorgen og har aldrig prøvet at komme op til eksamen i kemi, nogle der kan hjælpe mig med at forklare hvordan og hvorledes eksamenen kommer til at foregå? Er det en god ide og lave synopse til alle emnerne? -
Israel-Pælastina?
ForumindlægEr der nogle af jer som har nogle noter til dette emne? Synes det er meget overskueligt og ville være lækkert hvis nogle havde nogle gode og overskuelige notater :) -
Notat
ForumindlægGodaften, jeg vil lige høre om der ikke var nogen, der sad inde med nogle noter til det moderne gennembrud? Evt. novelleanalyser mm. fra den periode? -
Terminsprøve - Engelsk
ForumindlægHej Er der endnu nogen der har været op til terminsprøve i engelsk i 3.g på STX og hvis i har hvad fik i så? Eller kommer alle op på samme tid i næste uge? Ellers nogen der har nogle gode tips til terminsprøven - er mega nervøs, det er jo her der testes i hvad man kan og hvad man mangler ... -
Engelske fejl - sætninger!
ForumindlægHej alle! Jeg har fået engelske sætninger med fejl i. Er der nogen som evt kunne hjælpe mig med at spotte fejlene og give en forklaring på, hvorfor det er en fejl? Det ville være en stor hjælp! På forhånd tak! 1. I explained them my difficulty 2. He told that he would not be able to come 3. Her f... -
ER DET RIGTIGT?<'3
ForumindlægHej jeg vil bare lige spørge jer om, om i har bare lidt tid til at se mine oversættelser ;D er de rigtige ? Håber virkelig nogen vil hjælpe mig! Knus Tanja : ) Adjektiv og adverbium ?? 1)He came late ( ham kom sent ) 2)The cat became hungry ( katten blev sulten ) 3) Everything was quietly (alt v... -
Gode råd
ForumindlægHej med dig Jeg står i den heldige situation, at jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, Dansk A som selvstuderende I den forbindelse vil det glæde mig, hvis jeg kunne få nogle gode råd hvad angår dansk stil med i bagagen, inden jeg bliver slagtet! Kh APPLE. -
Odysseen FORM OG HEXAMETER !?
ForumindlægKære alle studieportal brugere :) Sidder med nogle noter til min Old eksamen, men forstår ikke min lærers noter. Håber I kan være mig behjælpelig :) Der står følgende: "Form for Odysseen: Verseformen hedder Hexameter, som består af 6 rytmiske enheder, nemlig 5 tre-stavelsesenheder og en af... -
Oxford Universitet, kan det blive til virkeligheden?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige på 8.klasse og jeg har altid drømt om at komme ind på Oxford Universitet. 1.Men hvad skal jeg gøre? 2. Jeg har hørt om at man skal læse IB i stedet for de almindelige gymnasier som STX, HHX, HTX og HF? 3. Jeg vil gerne ind på UWC, men hvad skal man gøre for at ... -
Skift af studieretning før skolestart?
ForumindlægJeg skal begynde på HTX til august i en klasse med kommunikation/IT A og design B, men jeg er virkelig blevet i tvivl om mit valg af studieretning. En af de vigtigste grunde til det er nok, at jeg i det sidste år er blevet meget interesseret i litteratur og sprog, og jeg er helt sikker på, at jeg... -
Valg af uddanelse efter 9.kl
ForumindlægJeg går i 8.kl og er efterhånden begyndt at tænke lidt over hvilken ungdomsuddannelse jeg skal tage efter folkeskolen. Jeg vil helst en af de gymnasielle uddannelser(STX, HHX ell. HTX), og jeg har også karaktererne til det. Jeg kan bare ikke vælge hvilken en af dem det skal være :S Så derfor vil ... -
Eksamener?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er dog kun i gang med første året på HHX, men jeg ville høre om man ligesom i folkeskolen, skal op i både mundtlig og skriftlig dansk til eksamen på tredje året? Jeg ser meget frem til jeres svar. På forhånd tak! -
Rettelse af eng.-oversættelse.
ForumindlægJeg har en dansk tekst jeg har forsøgt at oversætte til engelsk, men jeg ville blive glad hvis nogen lige gad kigge den igennem for diverse fejl eller dårlige formuleringer:HVIDE LØGNEEn tale af Muhammed JonesAlle her ved, at negrene diskrimineres i det amerikanske samfund. Alle de løfter, som ma... -
HTX Matematik A eksamen
ForumindlægGo' aften SP. Undrede mig hvorfor der ikke en en prøve på HTX i matematik A uden hjælpemidler ligesom STX?
