Søgning på: fysik projekt. Resultater: 9521 til 9540 af 20688
-
Henfald af radioaktivitet
ForumindlægHvordan finder man den teoretiske halveringstid for Pa-234? Den fremkommer som et resultat af to henfald fra U-238 (uran familien), og Pa-234 henfalder ved beta stråling. Hvordan er det man finder den teoretiske halveringstid, den eksperimentielle er T1/2=74,37? Hvis man skal opskrive en henfa... -
Fotoelektrisk effekt
ForumindlægHvad er et fotoelektrisk effekt? Er der nogen, der gider forklar mig det? tak -
stød
ForumindlægNogle, som vil hjælpe mig med nedestående opgave? -
tyngdepunktet
ForumindlægLigningen for en kurve er givet ved: x = y3 , y ≥ 0 og 0 ≤ x ≤ 8 a) Skitser kurven. (akseenhed 1 cm ~ 1 enhed) Kurven og en linje gennem kurvens endepunkter afgrænser et lukket område. Bestem for dette område: b) Koordinatsættet (x,y) til tyngdepunktet. -
Hvordan grundstoffer går sammen!
ForumindlægHvordan går grundstoffer sammen? -
Astronomi forum?
ForumindlægHej SP Hvordan kan det være der ikke er noget astronomiforum? -
Diffraktionsmønster
ForumindlægHvad menes der med diffraktionsmønster? -
Empiri i SOP
ForumindlægHej jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad empiri er. I min SOP skriver jeg i idehistorie, hvor jeg har er analyserer ud fra et interview, er det empiri? -
F/K afgangseksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o... -
STX eller HHX?
ForumindlægHej, Jeg går lige nu i 9. klasse og står i den her situation, at jeg skal på enten HHX eller STX efter. Problemet er, at jeg ikke ved om jeg skal vælge HHX eller STX. Jeg har været på brobygning på begge uddannelser i 8. klasse, hvor jeg efter det, er fundet frem til at HHX umiddelbart siger mig ... -
Varmeenergi!!!
ForumindlægJeg har fået en opgave, som jeg er gået fuldstændig i stå med...Håber der er nogle der vil hjælpe:Kaffemaskinen på et lærerværelse har et varmelegeme på 2 kW, og den kan rumme 5 liter vand. Hvor lang tid tager opvarmningen, hvis maskinen fyldes helt op og vandets begyndelsestemperatur er 12 C.Jeg... -
Faglig dokumentation i 2 fag. Hjælp.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal til og lave en faglig dokumentation i Dansk og matematik. Emnet hedder Danmark så det er ret åbent det skal bare handle om noget i danmark eller noget der er sket. Nå men korte og lange vi skal lave en artikel eller en klumme eller en kronik i dansk hvor der skal... -
Hehe, er en nød til computere - hjælp!
ForumindlægHejsa :)Jeg sidder og er ved at skrive fysikrapport, og her skal bruges lodrette streger for at vise, at det er er et liniestykke, vi snakker om (bruges også for at illustere numerisk)..Hjælp! Hvordan laver man sådan nogle?Hilsen Marie. -
Omskrivning af idealgasligningen
ForumindlægHej Kan nogen forklare mig, hvordan omskrivningen af idealgasligningen herunder: Også kan skrives på følgende måde: Jeg forstår godt idealgasligningen i sig selv, og hvordan man matematisk isolerer de forskellige parametre, men jeg mangler forståelse for, hvordan førstnævnte omskr... -
Bogstavet for tid?
ForumindlægHej! Nogen som kender bogstavet for tid?Kan ikke rigtigt finde ud af om det er et stort T eller om det er tegn som hedder tav.Hvis der ellers er nogen som kender en side eller lign. hvor man kan finde bogstaver for forskellige betegnelser så er jeg meget interesseret.på forhånd tak -
Uddannelse?
ForumindlægHej SP Jeg interesserer mig meget for den naturvidenskabelige fakultet, og vil meget gerne tage en bacheloruddannelse inden for naturvidenskab. Derfor ville jeg gerne spørge, om I havde en ide til hvilken uddannelse jeg kunne tage, hvis jeg endte med et snit mellem 9-10 (med bonus). Jeg er i... -
Søger privatlærer til srp
ForumindlægJeg skal skrive srp i fagene Fys A og HIs A. Jeg søger efter en privatlærer som kan hjælpe mig igennem denne proces, da jeg ønsker at lave en god opgave. Jeg er selv fra Århus området, så det vil være super, hvis vi kunne mødes i et bibliotek i området. Jeg betaler selvfølgelig for timeløn. H... -
Haster!!!!
ForumindlægEn laser med bølgelængde 632,8nm udsender lys med en effekt på 1mWa)Hvor mange fotoner udsendes pr. sekund.a)Lambda = 632.8nmP=1mW=0,001W(j/s)Frekvens = c/lambda = 3*10^8 / 632,8*10^-9 = 4,7408*10^14 s^-1Efoton= h*(c/lambda) = 4,14*10^15 * (3*10^8 / 632,8) = 3,14*10^-19P= delta E / delta sE energ... -
en ligning
Forumindlæg1/x + 1/x-2 =0Løsning? -
Partikelbeskrivelse og bølgebeskrivelse
ForumindlægLæser til eksamne og i emnet om elektromagnetisk stråling skal man komme ind på "bølgebeskrivelse henholdsvis partikelbeskrivelse af elektromagnetisk stråling". Er der nogen der kan uddybe, hvad det er jeg skal have fat i?
