Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9561 til 9580 af 14099
-
Medicin bøger engelsk eller dansk
ForumindlægHejsa Jeg er så heldig at være blevet optaget på medicin og jeg begynder her 1. september 2017. Pensumlisten er ude, men i Kursus i basal humanbiologi kan man både få en bog om anatomi og fysiologi på dansk og en på engelsk. Det skulle være den engelsk Hole's Essentials of Human An... -
Littærere træk ved romantikken
ForumindlægSom beskrevet, nogen der hra nogen litteære træk fra romantikken? -
MEGA STRESSET!!!
ForumindlægHEj, jeg har lige fået at vi skal op i geografi og tysk som udtræksfag!!!Men jeg er mega stresset/forvirret, for ved intet om hvordan jeg skal forberede mig..vil være mega dejligt hvis nogen vil hjælpe mig lidt på vej...(Behøves ikke kun at være i tysk-Geografi, men også de andre obligatoriske fa... -
Metoder
ForumindlægHej alle! Skal op til AT-eksamen d. 19/5 og sidder derfor og arbejder med min synopsis. Men har ikke særlig meget om metoderne (skriver i engelsk og samfundsfag) - Er der nogen der kan fortælle mig hvilke metoder man anvender i disse fag eller har et link til noget hvor man kan få mere at hvid... -
Stefan Frello
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mht. info om Stefan Frello, både som person og forfatter ? -
Haster- Metode
ForumindlægHej :) Jeg skal op i AT mandag, og jeg vil meget gerne vide hvilke metoder man bruger i psykologi. jeg skriver om fedme i bio/psyk. I psyk. delen har jeg forklaret hvorfor man bliver overvægtig, her har jeg brugt Freud og nogle andre, og så har jeg skrevet noget om konsekvenserne. så hvad he... -
Super Size Me
ForumindlægHey Jeg skal lave en analyse af filmen "Super Size Me" Er der evt. nogen som har gjort det før eller kan komme med nogle gode råd/scener der er vigtigt i filmen. -
Det evige liv
ForumindlægVidenskaben kommer tættere og tættere på det evige liv. Tror I at forskerne nogensinde får isoleret det gen der gør at vi for fremtiden kan leve som 25-årige for evigt? Hvis ja - tror I det bliver opdaget inden for vores levetid? -
2g om , NYTTER DET EGENTLIG?
Forumindlæger der nogen derude som har taget 2g om? og hvis jaa? har det hjulpet dig/jer ? er nemlig meget i tvivle , har ik fulgt godt nok med i 2g og de kan man virkelig godt se på mine karakterer :( ha dumpet til 2 skriftligt årsprøve eller ha jeg bestået alt enten med 02 eller 4 .. det vil være ens to... -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt... -
Ved i om srp bliver lavet om i år?
ForumindlægVed i om srp bliver lavet om i år? Eller bliver den uændret og forbliver som den var her i "2008"?(altså at man skal vælge 2-3 fag og et emne, og at man også skal skrive et lille resumé på engelsk???) -
hvad er det fænotypiske udspaltningsforhold når to dobbelt heterzygote individer krydses?
Forumindlæghvad er det fænotypiske udspaltningsforhold når to dobbelt heterzygote individer krydses? 4:4:4:4 ? 8:4:2:2 ? 9:3:3:1 ? -
Det haster rigtig meget.- Hjælp!
ForumindlægEr der ikke nogle der vil hjælpe mig med at foklare mig hvordan de er opbygget og lignende. Kun det vigtige? Min forklaring på begrebet mitose ?(er det ikke noget med celledeling)?? min forklaring på begrebet mutation ( noget md lys, tror jeg ? min foprklaring på begrebet dominerende gen ? Ved ik... -
medicinstudiet kvote 2
ForumindlægHej jeg behøver lidt hjælp ang. hvordan man skriver en motiveret ansøgning. Jeg vil helst være på den sikre side, da jeg ikke ved om mit gennemsnit også er højt nok til at komme ind via kvote 1 på studiet næste år. Hvis der er en venlig sjæl som selv har lavet en motiveret ansøgning, kunne jeg ri... -
Merit for selvstudie med eksamen
ForumindlægDa jeg blev optaget på STX, bestod jeg eksamenerne i matematik A som selvstudie i 1.g. Nu tager jeg en komplet HF som selvstudie og bad om merit for bl.a. mat A, men uddannelsesvejlederen gav kun merit for mat C med den begrundelse, at jeg kun har haft matematik i et år. Det er åndsvagt. F.eks.... -
Fotosyntese/respiration
ForumindlægHeej Fotosyntese foregår i plantecellernes grønkorn. Respiration foregår i mitokondrierne. Dvs. planter kan både lave fotosyntese og respiration. De laver jo kun fotosyntese om dagen, mens de laver respiration hele dagen. Vil det sige at der bliver lavet lidt ilt, mens det bliver lavet mere kuldi... -
Gennemsnit under 02!!
ForumindlægHey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen DHO: 02 Fysik: 02 Skr. Mat: 00 Bio:00 Kemi:4 Men fik Samfundsfag: 02 Mediefag: 4 I afsluttede fag... Er jeg doomed??? :( -
y’=k*y
ForumindlægHvordan hænger hastighedsudtrykket v=k*[a] sammen med y’=k*y -
HVORFOR ER DER IKKE NOGLE SOM GIDER AT HJÆLPE MIG ! :(
ForumindlægHVORFOR ER DER IKKE NOGLE, SOM GIDER AT HJÆLPE MIIIIG !!!!!! :( -
Methylenblåt til methylenhvidt
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå hvordan methylenblåt kan reduceres til methylenhvidt?
