Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9681 til 9700 af 14099
-
Utilfreds med karakter.
Forumindlæghmm... Som i nok kan se, så er jeg utilfreds med min karakter som vi fik tilbage i fredags. Jeg fik 4 og ville høre om der var nogle som ville læse den igennem for at se om rent faktisk ligger til 4. Skriv til mig så sender jeg den :) -
Effekt for at skære i metal?
ForumindlægHej studieportalen :) Hvor stor én effekt tror i, at en laser skal bruge, for at skære igennem et stykke metal? Gerne med beregninger. Jeg har ingen oplysninger i opgaven, men jeg skal antage noget.. -
Værdikæde i relation til outsourcing
ForumindlægJeg skal til at skrive et afsnit i mit SRP om outsourcings indflydelse på værdikæden. Er der nogen der har nogle forslag til hvordan jeg kunne bygge afsnittet op? -
DIO POWERPOINT TIL LÅN? :) Please
ForumindlægSå er det blevet tid til en DIO eksamen. Jeg ville høre om der skulle være nogle evt. fra sidste år (eller måske allerede i år) der har været oppe til eksamen. Egentlig er jeg ikke i tvivl om hvad powerpointet skal indeholde, men jeg ville være MERE end taknemmelig, hvis nogle gad og sende dere... -
Rettelse
ForumindlægHejsa! har skrevet en analyse på lidt under 2 sider - og håber derfor på at der er én der vil tjekke den igennem Tak på forhånd! -
Forberedelse til eksamen i familie og arveret
ForumindlægHej alle Ska op til eksamen i fam. og arveret og er derfor i gang med at læse i begge bøger tilhørende faget, men kommer dog i tvivl om det nu er den rigtige måde at gøre det på?? Føler bare at jeg ikke rigtig får noget ud af at læse i bøgerne, da man let falder fra fordi der er så meget.. Ku vær... -
DHO efter 2001 - HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal skrive DHO og mit overemne er "Danmark i verden efter 2001", herunder forstås 9/11, og de poltiske tiltag og ændringer, der skete i verden efter. Jeg har været meget i tvivl omkring hvad jeg skulle stille op, men valget faldt på at belyse fascismen og nyfacismen (som måsk... -
livet
ForumindlægEr livet hårdt? -
Samfundsfag - de fire magter.
ForumindlægEr der nogle som meget nemt kan rimse op for mig hvad disse 4 magter går ud på - er egentlig ikke speciel god til samfundsfag, men vil gerne etablere mig ny viden :) 1. Den lovgivende magt. 2. Den udøvende magt. 3. Den dømmende magt. (4. Pressen har vidst nok også en stor magt (nyhedsmedierne))... -
Vinterstart på odontologi?
ForumindlægHej :-) Skal til at søge ind på en videregående uddannelse i AU. Er endnu ikke sikker, men vælger muligvis enten odontologi- eller medicinstudiet. I den forbindelse ville jeg spørge ind til om der er nogle der ved, om der er vinterstart på odontologistudiet i Aarhus?? Ville også være fedt hvis... -
HA (jur) eller officersudd. ??
ForumindlægHej allesammen, Jeg har nok brug for nogen forskellige meninger og lidt hjælp til hvad jeg vil i min fremtid så måske i kunne komme med nogen gode inputs. Jeg vil gerne læse HA(jur)eller officersudd. Hvad der holder mig tilbage fra at vælge HA(jur) er at jeg er bange for at jeg ikke kan følge med... -
HJÆLP - Kropsidealer
ForumindlægHejsa folkens. Jeg har besluttet mig for at mixe PsykologiC og SamfundsfagA i min AT opgave i 3.g. Som i alle ved skal synopsen afleveres torsdag i næste uge og jeg er ret tydeligt på røven hvad det angår. Jeg skal bruge en vision fra nogen der vil opnå noget med kropsidealet i fremtiden - at æ... -
Tæller B-niveauet?
ForumindlægJeg er lidt itvivl om følgende: En person har fra start valgt matematik på b-niveau, på 2. år vælger hun så at opgradere det til et a-niveau, hvilket betyder at hun skal have a-niveauet på 3. år. Hun bliver så trukket ud til at skulle til eksamen på b-niveau skriftligt. Hun går så ned og siger... -
Reliabiliteten og validiteten
ForumindlægHej alle sammen Hvordan defineres Reliabilitet og validitet? I en undersøgelse afspejles Reliabiliteten så i validiteten eller er de 2 uafhængige af hinanden ? dette svar haster.. -
Ekspressionismen
ForumindlægHej er der nogle der evt. kunne prøve at forklare mig hvad ekspressionismen er? Og hvordan man brugte det omkring og efter første verdenskrig? Jeg har lidt svært ved at forstå det, da der står lidt forskelligt om det flere steder på nettet. Det er med henblik i Otto Dix maleri ''stormtroo... -
Hvad kan jeg blive?..
ForumindlægHej, Jeg går på nuværende tiddspunkt på HHX i 1.g og jeg er nu i tvivl omkring hvad jeg vil efter de 3 år. Jeg kan godt lide fag som Engelsk og så har jeg det også fint med Dansk. Jeg er glad for Matematik når jeg forstår de ting som vi gennemgår, og så er jeg ikke så glad for Samfundsfag, ... -
Hjælp!!! Polit eller oecon
ForumindlægHej... Jeg læser HA(alm) på mit fjerde semester, men er ikke specielt erhvervsøkonomisk orienteret. Derfor vil jeg gerne læse enten polit eller oecon som min kandidat. Egentlig havde jeg bestemt mig for polit. Jeg er særlig glad for statistik, økonometri og de kvantitative metodefag, og havde fåe... -
gennemsnit for gymnasiel udd.
Forumindlæghej, jeg vil gerne ind på hhx efter sommerferien.. har lige fået et utroligt dårligt gennemsnit, og ved ikke om jeg kan komme ind med det. Jeg går i 10. i øjeblikket.. nogen der kan forklare mig min situation lige nu? D: -
ol 1972
ForumindlægHej ;) Nogen som kan hjælpe? Hvorfor blev der terroer under OL i 1972? På forhånd tak! -
stress
ForumindlægEr der nogen der ved hvad stress består systemet af? og hvad dets funktion er?
