Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 9701 til 9720 af 154034
-
Kogepunktsforhøjelsen af en 150 mM vandig opløsning af N a Cl i forhold til rent vand er. ....
ForumindlægKogepunktsforhøjelsen af en 150 mM vandig opløsning af NaCl i forhold til rent vand er. .... Jeg har fundet formlen. Er det meningen, at jeg skal dividere kogepunktsforhøjelsen med to? -
Ellipse - Vis at E er en ellipse med centrum i C(4,2) og halvakserne A=3 og B=6.
ForumindlægHvordan gør man uden hjælpemidler? -
STX Eksaminer
ForumindlægHejsa Til sommer afslutter jeg Fysik C, Mediefag C og Samfundsfag C. Hvilke af disse er trækfag, bliver der også trukket mellem fag jeg først afslutter næste år, og hvor mange trækkes? Mine fag er: A Matematik (B->A) Dansk Historie Kemi B Matematik Fortsættersprog Engelsk Fysik (C->B) Biolo... -
"Gør rede for nogle eksperimentelle metoder, hvormed man kan skelne mellem A og rotenon"
ForumindlægHejsa SP, Jeg mangler lidt hjælp til en kemi-opgave. Spørgsmålet lyder såldes, som også i titlen: "Gør rede for nogle eksperimentelle metoder, hvormed man kan skelne mellem A og rotenon" Jeg har søgt internettet igennem for mulige svar, men har ikke fundet noget brugbart og uddybende,... -
SSO i psykologi
ForumindlægHejsa .. Jeg sidder og skal skrive Større Skriftlig Opgave i psykologi, og skal afgive emnevalg på fredag(om en uge) Men har det lille problem, at jeg er på bar bund med hvad jeg skal skrive om .. :( Nogen der har nogle forslag til et emne ? -
Eksamen 2009 - retfærdigt???
ForumindlægHej alle Er ikke sikker på hvilken kategori min tråd hører ind under, men nu ender den her. Det er måske mere en klage / mangel på forståelse over, hvordan jeg kunne ende i sådan en uheldig situation mht. hvilke fag jeg skal op til eksamen i. Jeg afslutter stx til sommer og har studieretningen s... -
Hjælp til SRP- bio/eng
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP i Biologi og Engelsk. Jeg er meget i tvivl om mit emne og hvordan man kan koble dem ordentligt sammen. Jeg er dog kommet så langt i mit emne valg, at jeg ved jeg vil skrive om noget med kroppen. Enten skulle det være noget omkring hjerne - evt. hvor man fokusere på en bes... -
Problem :(
ForumindlægJeg har et stort problem. Jeg vil gerne søge HF, jeg spurgte min klasselærer om jeg kunne klare HF han sagde det kan du sagtens. Derefter gik jeg til min studievejleder og han sagde at jeg skulle have 0 i fravær for at komme ind på HF. Derefter gik jeg tilbage til min klasselærer han fortalte at ... -
pufferligning
ForumindlægJeg sidder med 1. c) i nedenstående opgavesæt http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100526_kemi_A_stx_opgave.ashx, hvor man skal beregne pH ved ækvivalenspunktet for en svag syre, hvortil der er tilsat KOH. Jeg vi... -
AT: Hvad skrev I om?
ForumindlægNu skal mange 3g'ere til AT-eksamen for første gang og det kunne være interessant at vide hvad andre har skrevet om, både emne og fag. Jeg skrev i biologi og psykologi om genmanipulation, "det perfekte menneske" og vores skønhedsidealer. Hvad med jer? -
Parabel og hyperbel, Vejen til Matematik A, Opgave 80, Side 96, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 80. Beregn skæringspunkterne mellem parablen med ligningen y = x2 - 3 og hyperblen med ligningen: f( x ) = 3 / (2x - 4 ) + 1 Hvordan bestemmer jeg disse skæringspunkter ? På forhånd tak -
Studieretning på STX + kunstneriske fag - jeg er så i tvivl
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge, hvad jeg vil have som indgangsvinkel af studieretning på gymnasiet, STX. Lige nu går jeg på efterskole. Der er disse, jeg står mellem: Naturvidenskabelig - Nr. 1a Matematik, fysik, kemi (Matematik A, Fysik A, Kemi B) - Nr. 1b Matematik, kemi,fysik (Matematik A, Kem... -
Bevise h(x)=a*f(x)+b*g(x) - jeg er på bar bund.
ForumindlægHej Studienet. Jeg er i gang med en rapport om differentialregning, og har dertil fået et punkt der lyder således: - Bevis sætningen for differentiationen af h(x)=a∗f(x)+b∗g(x) Allerede her er jeg helt blank, dog fik jeg underviser til at føre mig på rette vej, og han har h... -
eksamenshjælp tilbydes
ForumindlægHar du brug for lidt hjælp til at klare eksamen i biologi? Jeg studerer biologi på SDU og har stor erfaring med undervisning. Jeg har tidligere lavet énetimer med elever som skulle til eksamen i biologi og de er alle bestået. Jeg bor i Odense og laver for tiden speciale i kbh. Jeg vil derfor hels... -
Matematik A-Samfundsfag B ''Global ulighed og madspild''
ForumindlægHej alle Til min AT-eksamenen skal jeg fremlægge om Global ulighed og madspild, hvor jeg fagene Matematik A og Samfundsfag B. I samfundsfag der anvender jeg den kvantitative metode, da jeg udelukkende kigger på tal og dataer for madspild I matematik har jeg noget mere statitisk som at kigge på ... -
13 fag - Hårdt?
ForumindlægHej folkens! :) Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommer, og skal have følgende fag: Teknikfag A Dansk A Engelsk A Matematik A Fysik A Kemi A Bioteknologi A Teknologi B Kommunikation/IT C Biologi C Teknologihistorie C Samfundsfag C Filosofi C .. Jeg glæder mig helt vildt! ... -
STX matematik-samfundsfag
ForumindlægHej folkens, jeg overvejer Matematik A på STX. I den forbindelse tænker jeg, hvilke døre vil blive åbnet op for mig? -
Årsprøver og eksaminer
ForumindlægEr der et fast antal årsprøver + eksaminer man skal op i? Fx skal jeg til årsprøve i skr dansk, eng, bio og mat (pga. studieretning), mens andre kun skal op i dansk og eng. Betyder det så, at jeg skal op i færre mdt. årsprøver og eksaminer? Hvad så, hvis jeg kommer op i tre mdt. eksaminer, slipp... -
regne min gennemsnitud
Forumindlæghej er der nogen der gider regne min karakter ud, da jeg tror det er forkert måde jeg har lavet den på? og har kigget på internet, med regne men ik så god stor hjælp -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej jeg har været ik første optagelses prøve på gymnasiet (hhx) men bestod ikke, så tager næste test på mandag - jeg vil så gerne ind og skal sidde og læse op hele weekenden, jeg virkelig nervøs for jeg drømmer virkelig om det. Den var lidt svær synes jeg, og i første omgang var der kun 1 ud af ...
