Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9741 til 9760 af 26633
-
Tekst til eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket "nyere noveller" til eksamen, og mangler nogle gode tekster at analysere. De skal være fra år 2000+ og gerne med mange sproglige virkemidler. Hvis den omhandler temaet "lykke", kunne det være endnu bedre:D God dag -
rettelser i sætninger
ForumindlægKommenter og diskuter følgende udklip fra disse sætninger. Ret, hvor det er relevant. det er essay sætninger vil i ikke hjælpe med at finde fejl og hvorfor de er forkerte 1. Endnu en regnskov fælles, men det gør vel ikke det store. 2. Han ser for eksempel, en guldsmed danser hen over søen. 3. I b... -
Dansk/historie opgaven i 1g
ForumindlægJa, der står godt nok at man kan stille spørgsmål angående dansk historie opgaven som skrives i 2.g Men på mit gymnasium der skrives den altså i 1.g. Jeg har valgt dansk opgaven, men jeg har et problem. Og det er at jeg simpelthen ikke ved hvilken/hvilke tekster jeg skal vælge at analyse... -
Et jævnt og muntert, virksomt liv paa jorden - Grundtvig
ForumindlægEr igang med en analyse af Grundtvigs "et jævnt og muntert, virksomt liv paa jorden. Jeg er næsten færdig med analysen, og føler jeg har rimelig godt styr på det. Dog er jeg meget i tvivl om der i digtet er rim og rytme. Har ikke kunne finde frem til svar, så hvis nogen kender det, kunne det... -
perspektivering
Forumindlæghej jeg sidder lige med 2 spørgsmål, starter med det simple :) 1. Kan man godt sige at en persons egenskaber er hans karakteristika, såsom anarkistiske tilbøjeligheder, selvsikkerhed, eller er det kun ydre betragtninger der går ind under denne kategori. 2. Når man perspektivere behøver man så ... -
Vietnamkrigen SSO spørgsmål
ForumindlægHej :) Jeg er godt i gang med at skrive min sso om vietnamkrigen, mest fokuseret på 1964-1975, dog med en redegørelse hvorfor den starter. Mit spørgsmål er, om jeg selv skal formulere en problemformulering, eller om jeg direkte skal skrive den ind som jeg fik af min vejleder? Udover det, vil j... -
Lønningsdag
ForumindlægHeej :) Er der en som har lavet en analyse eller fortolkning af "Lønningsdag" af Martin Anderse Nexø, så må du meget gerne sende den. Min e-mail er: mathias@reker (m a t h i a s @ r e k e r) :) Jeg vil gøre stor gengæld den dag hvor du mangler noget bare skriv :) Håber at der er en... -
kortfilm
ForumindlægJeg skal op i kortfilm :) Jeg er bare så forvirret, jeg har kigget en masse igennem osv, men jeg kan ikke finde den helt rigtigte... Jeg er også meget forvirret over hvad det er jeg skal komme ind på og ikke komme ind på :) Jeg er bange for at snakke om noget urealevant... Har læst et p... -
Indledning
ForumindlægHej!I min klasse er der nogen der harproblemer med at lave indledning til dansk stil... Jeg skal lave om på min indledning som ses forneden. Kan nogen hjælpe mig med at lave om på den...I denne opgave har jeg valgt at analysere en artikel vedrørende indvandrere og integration i det danske samfund... -
Afsætning A projekt vs. eksamen
ForumindlægVi har i vores hhs klasse fået dispensation til at vores afsætning a eksamen kun skal omhandle vores 30 siders projekt. ( 2 mand)Projektet omhandler en grundig analyse af virksomheden, deres produkt og et evt. eksport markede.mit spørgsmål er derfor. Hvad er vigtigst at inddrage fra den rapport t... -
HASTER SÅ MEGET : EKSAMEN :/
Forumindlæghej allesammen Jeg skal på mandag til religion - C eksamen, og jeg har så meget angst for eksamen. Jeg ville spørge om der er nogen her inde, der kan fortælle mig, og evt. berolige mig lidt? Kender desværre ikke nogen der har været op til religion - C før. Så det vil være SÅ godt, hvis nogen l... -
Æneiden
ForumindlægHej Jeg står i den situation, at jeg skal op til oldtidskundskab på mandag som den afsluttende eksamen, og jeg ønsker selvfølgelig at slutte af med stil :) Jeg sidder nu og repeterer, læser noter og kigger lidt på teksterne fra pensum. Et emne som vakker lidt problem er den romerske fortæll... -
Skriftlig opgave i retorik!
ForumindlægHej alle! Jeg skriver til jer, da jeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal karakterisere og vurdere brugen af appelformerne i de to tekster: - Pia K: to syn på gadevold:Skal vi straffe eller forebygge? - Tale: Danmark og den europæiske udfordring. Det er en tale af Pia K. Derudover... -
Formler
ForumindlægHej har noget kemi for og jeg aner virkelig ikke hvilke formler jeg skal bruge Nogen der kan hjælpe? I skal beregne masse% af NH4Cl i bolchet. Dette kan gøres ved at besvare følgende spørgsmål: 1. Del 1 har overskriften: En kvantitativ analyse, hvad er en kvantitativ analyse? 2. Opskriv reaktio... -
Lidt hjælp til spansk grammatik
ForumindlægNogen der kan hjæpe med disse punkter? På forhånd tak. 1. Forklar denne konstruktion og lav en grammatisk analyse af den. Se les nació una hija, princesa Natalia y vivan en el palacio con ella. 2. Forklar denne konstruktion og lav en grammatisk analyse af den. Pero a ella n... -
Hjælp til AT - Historie og Samfundsfag.
ForumindlægHej Studieet har brug for hjælp til min AT synopsis. Jeg har valgt emnet "alternative styrerformer" og AT overmenet er alternativer. Har tænkt mig at min AT-synopsis kunne være noget med USA vs Kina og om Kina bliver den næste økonomiske supermagt. Jeg har derefter tænkt mig at sammenli... -
Dansk opgave
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med min opgave i dansk som jeg ikke forstår. Opgaveformuleringen lyder således: I opgave 1 i dette modul skrev du fire artikelindledninger, nu skal du skrive artiklen færdig med inddragelse af en medieanalyse. Her vælger du en af opgaverne og skriver din artikel... -
the catcher in the rye
ForumindlægHej alle sammen!Jeg sidder med mine engelsk tekster og skal forberede mig til eksamen, men har en tekst, som jeg bestemt ikke har noget at sige til..Nogen som har kommentarer og "main idea" til "The catcher in the rye" af J.D. Salinger?? På forhånd tusinde tak! -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået??
ForumindlægVildt.. jeg fik 10 i dansk.. selvom jeg skrev om Barndommens gade! hvordan er det gået jer? -
Optagelsesprøve
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad der foregår i optagelsesprøve ? Altså hvordan det er ? Hvad kan man øve sig på ? Hvad kan man komme op i ?
