Søgning på: historie noter hf. Resultater: 9961 til 9980 af 33009
-
AT rejser " den iranske revolution"
ForumindlægJeg har skrevet om Den Iranske Revolution, fagene er historie og religion.... jeg har meget svært ved metoder da historie skal være det samfundsvidenskabelige og religion det humanistiske... her er det første del af min synopsis, det vil være super fedt hvis i kunne hjælpe mig med metoder og om h... -
Kvindekamp
ForumindlægHej :-) Jeg har dansk-historie opgave lige nu, hvor jeg har valgt historie. Min opgave hedder: "Kvindekampen og objektivisering af kvindekroppen i 60'erne og 70'erne". Mit undersøgende er spørgsmål er "hvilken indvirke kvindekroppen som et sexsymbol og objekt havde for ... -
Eksamens vejledning
ForumindlægHej Jeg skal til historie eksamen her snart, derfor vil jer gerne vide følgende: 1. Hvordan læser man bedst op? Skal man lægge mest vægt på kilderne? Eller hvordan? 2. Da jeg er på gammel ordning indgår der noget samfundsfag i pensum, skal det behandles på nogen speciel måde i forhold til alt ... -
HJÆLP til afstemning af reaktionskemaer?
ForumindlægEr der noget der kan hjælpe med at afstemme nogle reaktion skemaer, det ville være en kæmpe hjælp. ? a: AgCl(s) --> Ag(s)+Cl2(g) b: F2(g)+H2O(l) --> HF(g)+O2(g) c: PbO2(s)+Mn^2+(aq) -->Pb^2+(aq)+MnO4^-(aq) surt miljø d: CrO4^2-(aq)+SO3^2-(aq) --> Cr(OH)4^2-... -
Nogle der vil hjælpe mig med mit projekt
ForumindlægI det jeg skal lave projekt i religion omkring : Islam, suffismen og Rumi som vil jeg gerne spørger om ikke nogle af jer kan komme med et; underemne, lille værk, digt mv som jeg kan arbejde med . Emnet skal bruges i forbindelse med fagene dansk og religion b til eksamensprojektet på hf hvor... -
Reaktionsskema
ForumindlægHar selv forsøgt håber nogen kan hjælpe tak på forhånd opgave 1 skriv reaktionsskemaer for disse syrers reaktion med vand: HNO3 , HCN, HF, H2CO3,HBr Eksemple med den første: HNO3 + H2O ⇒ NO3 + H3o+ skriv reaktionsskemaer for disse basers reaktion med vand: I, CN, CO32- , HCO3 , H2... -
Uddrag af FRANSK oversættelse. Ikke så lang.
ForumindlægHey. Hjaelp en straeberelev i nod... Ej, jeg vil sku gerne gore det godt i fransk :D Gaar i 2.g B-niveau. Haaber virkelig paa en der gider se folgende oversaettelse igennem. Isaer tips mht. fejl, da min anden oversaettelse er meget laengere, men vil bare gerne vide hvad jeg skal arbejde med - hvo... -
Essay om company...
Forumindlægnogen der vil rette de største fejl? og er det her en god nok essay??Is it not strange how we always regrets, what we have done, when it is to late? And is it not strange how alcohol many of the times are involved?In the short story “Company” the lead character also regrets what he have done, whe... -
Rette lille opgave?
ForumindlægEt engelsk-geni som vil rette min lille opgave, da jeg ikke selv mestrer engelsk? ca. 500 ord: A friendship is a particular type of a relationship and a term used to denote cooperative and supportive behavior between two or more humans. In this context the term of a friendship has an importance... -
Oversættelse af Der Går Min Klasselærer
ForumindlægJeg har fået til opgave at oversætte TV-2's tekst "Der Går Min Klasselærer" til engelsk. Det har jeg gjort og jeg vil høre om der er nogen fejl i oversættelsen. På forhånd tak. Original tekst: Der Går Min Klasselærer Han sagde: Vanilla, hva nu, forstyr mig ikke lad mig være i fred ... -
Biologi - Metode, empiri og teori
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-eksamen i morgen i historie og biologi. Historiedelen har jeg ret godt styr på, men hvad angår biologi med hensyn til metode, empiri og teori, bliver jeg nødt til at spørge om lidt hjælp :) Mit emne er koleraepidemien i København i 1853. Jeg startede med at opstille en ... -
IDAG DEN SKAL AFLEVERES - hjælp :(
ForumindlægHej søde folk jeg er i gang med skrive en artikel som handler om indsamling penge til Sydafrika . Vi skal bruge en analyse model til at skrive denne artikel . Jeg har valgt feature-hjulet den er ret svært men jeg ved ikke alt det der står her i feature -hjulet om det er rigtigt skrevet i artikl... -
Rettelse af engelsk aflevering, helst hurtigst mulig!!
ForumindlægHej.. Nogen der vil rette min engelsk aflevering,da jeg selv er kanon dårlig til det..Ville bare være super...!Two KindsThe story take place in the late 1950s and the year have a big influence on the story. The Second World War was over and many people moved to American to start a new life, with ... -
2 hurtige!!
Forumindlæg1. Er disse 4 sætninger oversat korrekt-+2. Jeg skal angive hvad der er adverbie og adjektiver i sætningerne.1: EF er en international, politisk sammenslutning af europæiske lande, som mange danskere mener blander sig for meget politisk i nationale anliggender. Derimod er Socialdemokratiet et nat... -
"HASTER" Rettelser af engelsk stil
ForumindlægHar virkelig brug for en hjælpende hånd til min engelsk stil. håber der er en venlig sjæl derude som vil give en hånd. TAK. In the beginning of the tale you meet a salesman. He is travelling through the southwest with jewellery and giftware. He picks up a hitchhiker who turns out to be a really ... -
Nørd søges..
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Matmatik? Fik du karakter omkring 10 eller 11 eller måske mere af og til? Var du kanon til at skrive noter?Og kand du finde ud af at forbinde matmatik og computer? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv t... -
jordskælv
ForumindlægHej...!Jeg er ved at skrive en rapport i geografi om pladegrænser og den slags og nu skal jeg altså foreklare hvad det er der sker ved en destrutiv plade grænse.. og det værste er at jeg kan ikke huske det og min klassekammerat som jeg skriver denne rapport med har mine noter og hun er ikke til a... -
Hjælp til lille eng. oversættelse
ForumindlægOversættelse om modalverberne: 1.Your mother says that you shall clean a room. 1.Din mor siger at du skal gøre rent på værelset. 2.I will not that you come this evening. 2. Jeg vil ikke have at du kommer i aften. 3.He must do it on this way if he would solve the problem the father said. 3.Han sku... -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1, f (1))
ForumindlægHej Jeg sidder med ligningen f(x)=ln(x)+2x, x>0 og skal bestemme ligningen til tangenten. Jeg vil gerne bruge tangentligningen y-y0=a*(x-x0) Jeg har skrevet følgende i mine noter, men kan ikke helt få det til at hænge sammen: P sættes ind i tangentligningen f differentieres og sættes ind ... -
Whose, who, which.. ?
Forumindlæg"Not only that he also speaks good and understandable English whose makes him articulate." Det jeg vil sige på dansk er: Ikke nok med at han også snakker forståligt engelsk, så er han også velformuleret. - Kan man godt bruge "whose" i den her sætning?
