Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10241 til 10260 af 84813
-
Stamfunktion til x^-2
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke løse denne stamfunktion, og min WordMat siger bare, at stamfunktionen til x^-2 er =-1/x≈-x^(-1), som helt sikker ikke passer, da stamfunktionen til x^-1 er ln(x), så vil gætte på, at det er noget med ln, men kan hverken finde en regneregel for det på nettet eller i m... -
Forklaring på engelsk
ForumindlægHej Hvordan forklarer man, at man ikke kan skrive 'have we', men at det hedder 'we have', i følgende sætning?: In Denmark have we always had a lot of good designers. Og at man ikke kan skrive left not, men må skrive did not left, i følgende sætning?: The train left not u... -
Engelsk fejlsætning delprøve 1
ForumindlægJeg ved godt hvad fejlen er, men: If you have a family that do not can support you, many things are difficult. Sætningen kan få to betydninger når den rettes: 1. If you have a family that can not support you, many things are difficult. 2. If you have a family that does not support you, many... -
Medicinstudiet - alternativer
ForumindlægHej :-) Jeg er netop startet i 3.g og lige nu er jeg ret lun på medicinstudiet. Jeg ved, at det er svært at komme ind, man skal opfylde kravene (jeg går på samfundsfaglig linje, og skal derfor opgrade MEGET for at kunne opfylde kravene), og være målrettet. Derfor er jeg begyndt at tænke på alter... -
SRP Emne?
ForumindlægHej, Jeg har hørt, at der findes SRP emner i fysik, der omhandler musik / lyd -- hvilket lyder fantastisk spændende, i mine øer. Jeg har Fysik på B-niveau, og skal blande med enten Engelsk A eller Samfundsfag A. Er der nogen der har ideer til lyd/musik-emner der blander disse fag? P.F.Tak :) -
en opgave?
ForumindlægHeej allesammen, Sidder med en fysik opgave, og kunne godt bruge noget hjælp. opgaven: Et brintatom befinder sig i grundtilstanden og absorberer en foton, hvorved det exiteres til 4. niveau. Bestem energi og bølgelængde for fotonen. p.f Tak :D -
kort opgave(:
ForumindlægHeej allesammen, sidder lige med en fysik opgave som jeg ikke forstår, håber i kan hjælpe. opgaven: I et atom har grundtilstanden energien -17,4 eV. a) Bestem den maksimale bølgelængde af stråling, der kan ionisere atomet. -
Energiforhold ved temperatur - og faseændringer
ForumindlægHej SP Jeg skal til Fysik B eksamen, men tænker på, hvad der kunne være mest relevant at komme ind på, hvis man får et spørgsmål, som relaterer sig til energiforhold ved temperatur - og faseændringer? Er der nogen, der lige kan give nogle hints? Mvh. -
Specifikke varmekapacitet
ForumindlægHej alle Jeg skal udregne varmemængden, Q = m*c*Δt. Men for kunne det skal jeg udregne c, men dertil skal jeg regne store C, og den skal jeg bruge Q til at regne ud.. Jeg har brug for hjælp, fatter intet af det, ville blive meget glad hvis der er en der kan hjælpe, da jeg skal aflever... -
Food as an identity
ForumindlægFood as an identity Last night I ate out for the first time in a weary long time. I had a weary hard time doing it because it means a lot to me to be eating at home with my family. The home is very important to the Danes. And that is connected with the Danish food culture and identity. There ... -
Beregne tid
Forumindlæg2) Et svømmebassin er 12 m langt, 6 m bredt og 2 m dybt. Det skal opvarmes fra 17 grader celsius til 25 grader celsius med et varmelegeme på 5000 W. Hvor lang tid tager det, når der regnes med en nyttevirkning på 100 %? -
Andengradsligning
ForumindlægHEJ! hva gør man hvis en af konstanterne til udregning af diskriminanten er ukendt? Altså x?? f.eks. x2 - 6x + 8 = 0 -
Omformulering
ForumindlægHej Jeg sad, og rettede min engelske stil igennem og kom til at tænke på hvordan man kan omformulere følgende sætning: "She was far away, but he was not in doubt about that it was Norma." så det lyder mere engelsk. Hilsen Mig -
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er så heldig at skulle op til kemi mundtlig eksamen i morgen. :-/ Jeg vil høre, om nogle af jer ligger inde med noget super gode noter fra kemi? Er nemlig ikke selv den helt store haj til det, sagt mildt! Har fulgt det på selvstudie... Ville være rigtig behjælpeligt, hvis nogen kan... -
løsning af Differentialligning
ForumindlægJeg sidder med et problem som jeg har set mig blindt på: Jeg skal ved løsning af differentialligningen: dT_L=k*(T_O-T_L)*dt kunne lave en formelmæssig sammenhæng mellem T_L, T_O og t, idet jeg selv må sætte en passende initialbetingelse (som jeg har sat til; til tiden 0 er T_L = 100... -
Eksamensprojekt
ForumindlægEr der nogle, der har nogle gode idéer, omkring hvad man kan skrive et eksamensprojekt om i Fysik A (HTX)? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHejsa Den 28 marts skal jeg til optagelsesprøve i dansk og engelsk og matematik og fysik. Er der nogen herinde der har oplevet noget lignende før Tak -
Orbitaler
ForumindlægHej Ved nogen hvorfor den klassiske fysik ikke kunne bruges til at beregne en elektrons placering om et hydrogenatom. På forhånd tak -
maskingevære/rekyl
ForumindlægHej.. er der nogen her der kan fortælle mig noget om newtons 3 lov i maskingeværet? eller bare fysikken i maskingeværet/rekylet -
HJÆLP! fyisk disposition med?????
ForumindlægHej alle, Til fsa afgangsprøven i fysik/kemi, må man så have dispositioner med til alle de emner man kan trække??? -Håber virkelig i kan hjælpe!:-)
