Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 10621 til 10640 af 63055
-
Færdiggøre HTX eller skifte til HHX
ForumindlægHEJ Folkens :) Jeg er stødt på et problem :/ jeg går nu på HTX i 1.g og afslutter snart 1.g her til sommer, Men jeg er nu blevet mere interresseret i innovation og virksomhedsdrivning :/ Så jeg ville spørge, hvad i synes er bedst. Jeg synes ikke HTX passer til mig. Ville det være spildt ... -
Spørgsmål indenfor faget oldtidskundskab ??
ForumindlægHeej Alle Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet .. Jeg har valgt den studieretning, som hedder: Matematik, Fysik og Kemi.. Og jeg skal have faget oldtidskundskab .. Jeg ville spørge om, hvad det handler om ?? Hvilke emner kommer man ind på i faget oldtidskundskab og hvad drejer det ege... -
tyske emner til eksamen
Forumindlæghej alle... jeg skal snart tii tysk eksamen... og jeg har bruge for hjælp til at finde nogle hjemmesider eller noter som omhandler Immigration, DDR og liebe.. håber at i ville hjælpe mig.. -
Større Skriftlig opgave!!
ForumindlægHey...Jeg vil lige høre jer om hvordan det er gået med jeres SSO-karakter? Skriv gerne emnet, karakteren og hvor meget du havde regnet med! -
Paschen serien
ForumindlægJeg skal finde bølgelængden på det mest energirige foton i paschen-serien, der må have en energi mindre end: E_3=hcR/3^2 =(13,6 eV)/9=1,51 eV problemet er når jeg bruger Rydberg formlen bliver mine bølgelængder for små (eller er de for store? ) Her prøver jeg med m=3 og n=5: 1/&lamb... -
Det nye regler om hjælpemidler!
ForumindlægHej!Jeg vil lige spørger om de hjælpemidler som er tilladte at bruge under forberedelsen i oldtidskundskab om de også kan bruges ved selve ekseminationen. Altså om vi godt må tage vores notater og bøger hjemmefra med ind til selve ekseminatonen. og det samme vil jeg spørge hvad der angår matamat... -
EKSAMEN!!!
ForumindlægJeg har lige et mindre spørgsmål ang. spansk eksamen...har læst i nogle af indlæggende at det er en go ide at have et A4 ark til hver tekst og så bare kopiere d over og fokusere mest på ektemporalen, MEN man trækker jo kun et uddrag af teksten skal man ikke fokusere på det og i givet fald kan man... -
Droppe ud af gymnasiet?
ForumindlægJeg går lige nu på STX på 2. år. Situationen lige nu er sådan, at jeg meget gerne vil droppe ud. Jeg har ikke længere nogen motivation, og jeg får det fysisk dårligt hver morgen inden skole. Lærerne og klassekammeraterne er sådan set fine nok, men jeg har ingen gode venner i klassen. Pigerne ha... -
integration
ForumindlægEn fabrik skal fremstille metalplader til industrimaskiner. Man har brug for at vide, hvor meget pladen vejer, og hvor pladens tyngdepunkt findes.Fabrikken skal fremstille 3 nye pladetyper. Tyngdepunktsberegningerne skal indkodes i udskæringsmaskinen.Pladerne skal være 4 mm tykke, og det anvendte... -
Troende og 9;oplyst9;?
ForumindlægEr det muligt at være både troende og …… have en naturvidenskabelig profession?… være oplyst (ved oplyst menes der kendskab til evolutionsteori mm.)generelt?… etc.?Umiddelbart virker det ret selvmodsigende og dobbeltmoralsk.Grunden til at jeg spørger, er fordi min gamle fysik/kemi-lærer i grundsk... -
Mistænkelig indlæg
ForumindlægUnder fysik er der to indlæg hvor der tilbydes køb af pas og kørekort -
Spøgelser?
ForumindlægHar I nogen anelse om, hvorfor fysikere er skeptiske over for spøgelser? -
Biologi B - Kernestof (Bekymret!)
ForumindlægHej SP. Jeg har, mildt sagt, en elendig lærer i biologi, og i løbet af året har jeg simpelthen ikke lært noget som helst overhovedet. Derfor sidder jeg nu med STX-bekendtgørelsen for biologi B, og prøver på at finde ud af hvad jeg egentligt skal vide. Den er bare, desværre, ikke særligt uddybet.... -
Rettelse
ForumindlægHej, nogen der vil læse igennem og se om der er fejl Det er en andens opgave, som jeg skulle kigge på, men jeg er selv dårlig til engelsk Martial Arts Many martial arts have military origins, but practiced as sports, using sporting rules. Martial art has its origins in military origin an... -
Hjælp med produkt til projektopgave!
ForumindlægHej, vi er to piger der skal lave projektopgave i uge 9 og vi er godt igang med at forberede os til det, overemnet er forandring og vi har valgt delemnet skilsmisse. Har i nogle ideer til hvad vi kan lave som produkt?? Vi er nemlig helt lost! -
Vurdering af dansk terminsprøve
ForumindlægI ugen optil påskeferien, var jeg oppe i skriftlig dansk terminsprøve. Jeg har netop fået kritik tilbage, og der står: Indhold: Godt og morsomt essay. Struktur: God. Sprog: Godt, sprudlende, humoristisk. Udryd dine sjuskefejl! Karakter: 12 Siden 8. klasse i folkeskolen, har jeg aldrig fået... -
halveringstiden ( fatter intet )
Forumindlægbestem halveringstiden for det pågengælde nuklid t/min = 0 , 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a/Mbq = 2.5 1.9 1,45 1,09 0.86 0.62 0,49 0,36 0,27 0,23 a)bestem halveringstiden for det pågengælde nuklid b) hvor lang tid går der, før aktivitetn er faldet til 1,0 KbQ? fatter ikke hvorda... -
Htx / Stx ?!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl... -
adgangskvotienter 2009
ForumindlægTror i at adgangskvotienten i henholdsvis Medicin og Tandlæge studiet vil stige eller falde? Tallene fra sidste år viser måske bare at det er blevet sværere at få en god karakter. Da det er et stort spring fra 4 til 7 og fra 7 til 10 Før i tiden kunne man nemt få 9 eller 10 -
Finde Verballed. HASTER.
ForumindlægEr der en engel der vil hjælpe mig og min veninde med at finde verballedende i denne tekst. Der skulle gerne være 12. All my life, it has been my role to look after people. For as long as I can remember. I am twenty years old and I have never been taught how to love people, only how to look afte...
