Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 10641 til 10660 af 176852
-
eksamen i stx
Forumindlæghej folkens h vil bare lige spørge lidt ind til eksamen i 1g. Hvor stor er sandsynligheden at man ikke kommer i noget som helst i 1g, da jeg heller vil op i flag næste år og hvad menes der med at der offentliggøres af prøver uden udtræk og offentliggørelse af prøver før 27/5? håber i kan hjælpe -
Eksamen i %-regning,2.g
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til eksamen her i 2.g, og jeg har lige fået styr på næsten det hele, der er bare lige et lille problem: Hvad gør jeg, hvis jeg kommer op i procentregning? I alle de andre emner, er der beviser, som man så kan forklare ud fra, men det er der slet ikke i %-regning.. Fx kapitalf... -
Udtræk til eksamen
ForumindlægEr det den enkelte skole, der bestemmer hvilke fag eleverne i 1 g skal til eksamen i? Idet det vel er "normalt", at der ikke er udtræk. Er der forskel på, hvorvidt man går på HHX eller STX ? Den karakter læreren giver forud for offentliggørelsen af eksamenudtrækket, er det en standpun... -
Samlet beståelse af fag
ForumindlægHej alle, jeg håber I kan hjælpe mig lidt med et spørgsmål. Jeg skal til matematik A(stx) eksamen til december og skal op både mundtligt og skriftligt, vi får ikke årskarakterer, så det hele afhænger af den skr. og mundtlige eksamen. Hvis jeg eksempelvis får 4 i skr. og 00 i mundtlig har jeg så b... -
små kemi opgaver
ForumindlægHejsa =) jeg skal lave følgende opgaver, og tænkte om der er nogen der ku gi mig nogle foreslag(formler) til hvordan jeg regner dem:1) beregn eddikesyres formelle konc. i 10 masse% opløsning. (densiteten er angivet til 1000 g/L(Netto 0,5 L)2) beregn opløsningens pH3) beregn saltsyrekonc. i en sal... -
Strukturformel - organisk kemi
ForumindlægHej. Er der nogen, som kan hjælpe med, hvordan en strukturformel for CH3CHClCH2C(CH3)2CH2CH3 skal tegnes? -
kemi-radikal kædereaktion
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der kan hjælpe med dette: skal redegøre for begrebet radikal kædereaktion og radikal substitution af alkaner med chlor. -
Fysik kemi Elektrongas
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål som jeg skal fremlægge om imorgen, men kan ikke finde ud af dem Egenskaber af elektrongasser? Er elektrongas skadeligt? Jeg bliver rigtig glad hvis der nogle der kan hjælpe:) -
HAR BRUG FOR EN KEMI-HAJ
ForumindlægSaltes formler og navne. Eksempeler fra opgaven: Li+ og S2- = saltets formel? Mg2+ og N3- = saltets formel? Hg2Cl2 = postive ioner for kviksølv og negavtiv ioner for chlor, hvordan skrives det? -
Kemi, lav en fortynding
ForumindlægHej alle Jeg vil lige høre, om denne fortynding er korrekt. Jeg skal fremstille 100,00 mL af en fortyndet opløsning af rhodamin B med den formelle stofmængdekoncentration 8,00*10^-6 M. Fortyndingen skal laves ud fra en 8,00 * 10^-4 M opløsning af rhodamin B, og opløsningsmidlet er butan-1... -
Kemi B hjællppppppppppp
Forumindlægse på ligevægten Kc=138M^-1 ved 25*C Fe^3+ + SCN -------> <--------- FeSCN^2+ en opløsning af Fe^3+, SCN og FeSCN^2+ ioner og kompleks har følgende sammensætning. |Fe^3+|=0,020M |SCN|=0,120 M |FeSCN|=0,400 M temperaturen er 25*C er systemet i ... -
Kemi ( Afstemning af reaktionsskema )
ForumindlægHar et problem med en afstemning af et hævemiddel. Min lære afstemte den sådan her: 2NaHCO3(s) --> Na2CO3(s) + H2O(g) + 2CO2(g) Men som i nok kan se så er der 6 Oxygen på den ene side mens der er 8 på den anden side. Den oprindelige ser sådan her ud: NaHCO3(s) --> Na2CO3(s) + H2O(g) + CO2(g... -
Fysik/Kemi forsøg hjælp!
ForumindlægHej, jeg skal lave en forsøg oppe i skolen. Vi skal lave en temeraturmåler ( noget vi kan måle varme med) og lysmåler( den skal f.eks vise hvor meget lys der er i vores klasse værelse). Vi selv finde de ting vi skal bruge der hjemme, så det er noget af en opgave. Har I måske lavet noget ligne... -
Kemisk analyse Fysik/kemi
ForumindlægHej jeg skal til prøveeksamen i 9. klasse til emnet: "Kemisk analyse" Hvilke ting er nogle man bare SKAL have med til dette emne? -
Hjælp til løsning af kemi opgaver
ForumindlægOpgave 1 En vandig opløsning af 0,9% (w/v) NaCl (MW: 58,5 g/mol) fortyndes 5 gange med vand, hvorefter den samlede koncentration af elektrolytter i opløsningen er? facit: 61,5 mM Opgave 2 Hvis en opløsning af 5,85% (w/v) NaCl (MW: 58,5 g/mol) ønskes fortyndet til 50 mM med vand, skal d... -
AT eksamen
ForumindlægHej, Er der en derude som kan forklare mig hvad man skal til AT eksamen? Hvad skal man fremlægge? Ens konklusioner og metoder? Finde andre vinkler til temaet? Håber der er en derude, som kan forklare mig det! -
Eksamens angst !
Forumindlægheej,, jeg skal op i billedkunst imorgen, jeg har allerede eksamens angst.. hvad skal jeg gør<? Jeg er rigitg bange. det går altid galt til eksamerne,, :S Er der ikk nogen der har gode råde til mig ? på forhånd tak -
haster, eksamen imorgen ....
Forumindlæghej allesammen. jeg ville bare spørge om der er nogen, som har været til eksamen eller som skal til det. hvad er det første man skal gøre til eksamen, ? og skal man fortælle om teorier, metoder og modeller? og hvilke ting skal gå ind på? når man har sin tekst på to sider? ved godt at man skal ... -
NV eksamen.
ForumindlægHej, hvordan foregår nv eksamen. Jeg har lavet 1 gærforsøg i nv og 1 varmefylde forsøg i fysik. Hvilket forsøg skal jeg vælge at snakke om (hvad ville være smartest) og hvad skal man lægge vægt på i sin eksamen. Hvad ville garantere mig et 12 tal? -
Mundtlig Eksame
ForumindlægJeg skal op til dansk eksamen her på onsdag, hvor jeg kan trække tre hovedeområder: Litterær, medier, og sprog Er der nogen som kan forklare lidt nærmere om hvad der sker til dansk eksamen? Man trækker et spørgsmål.. Kommer spørgsmålet til at være ind for et af de tre hovedeområder??
