Søgning på: engelsk eksamen 2009 b. Resultater: 10701 til 10720 af 132250
-
andengradsfunktion hjælp eksamen!
ForumindlægHey folk, jeg har fået nogle opgaver for i matematik som er forberedelse til mundtligt matematik. Men de opgaver jeg har fået kan jeg ikke finde ud at lave, jeg bruger Geogebra til at tegne parablerne i OPGAVERNE: Gitte Sunesen(Målvogter - GOG) har scoret et mål som målvogter, hun står 2 meter u... -
Eksamens spørgsmål!
ForumindlægEn cirkel er givet ved ligningen: x^2 + 2x + y^2 -4y = 0, og det oplyses at punktet P(1,1) ligger på cirklen. Bestem en ligning for tangenten til cirklen i punktet P. Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave, og komme med en uddybning, eftersom at jeg er fuldstændig blank!! -
F(x) = ax + b
ForumindlægHej alle. Jeg har simpelthen ikke huske, hvordan man løser denne slags opgaver. Jeg skal op i mat på torsdag, så er der nogen som vil hjælpe mig??? På figuren ses grafen for en lineær funktion f (x)= ax+b . Grafen for f går gennem punkterne P(2,5) og Q(4,11) . Bestem a og b . -
Dansk eksamen
ForumindlægHej har nogle spørgsmål, jeg ikke helt har fået var på endnu; 1) hvordan foregår en dansk eksamen i dag? 2) man skal lave en begrundelse for den (i dette tildfælde) korfilm, man har valgt. Altså en skriftlig begrundelse på forsiden af dispositionen/synopsen. Skal jeg læse den op? på forhånd tak. ... -
Billedkunst eksamen
ForumindlægHej folkens. Skal igang med mit billedkunst projekt til eksamen, men er ikke sikker på hvad jeg ville. Mit emne er psykiske sygdomme, så hvis nogle har ideer (tegning,maleri,fotografi osv) må i gerne skrive dem her. På forhånd tak. -
Biologi eksamen
ForumindlægHar fået følgende spørgsmål til Biologi eksamen, som jeg gerne vil have hjælp til at svare på. - Vurdere hvordan mutationer kan ændre hvordan egenskaber udtrykkes - Diskutere hvorfor mutationerne ikke forsvinder i vores samfund -
Engelsk og Samfundsfag ( og nietzsche)
ForumindlægHej, Jeg valgte engelsk og samfundsfag i forvirring og med nietzsche som emne. Så efter at blive tæsket til første vejledning fandt jeg ud af at nietzche ihvertfald ikke passede så godt, eller at jeg ihvertfald ikke havde fundet en specielt god rød tråd. Derfor leder jeg efter et nyt emne som ... -
At Etik: Biologi / Engelsk
ForumindlægHej, Jeg skal lave en mini synopsis i mit AT-forløb, hvor fagene Biologi og Engelsk skal kombineres i en problemformulering. Det jeg er i tvivl om er hvordan, og på hvilken måde, jeg skal inkorperere Engelsk i Biologi. Biologien består grundlæggende i Kloning og fosteranalyse. Overemnet... -
Hvordan arbejder engelsk og samfundsfag sammen?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal besvare dette spørgsmål: Hvorledes har det faglige samspil mellem engelsk og samfundsfag givet dig en indsigt, som fagene hver for sig alene ikke kunne give? Mit emne er Obamas sundhedsreform, hvor jeg i engelsk delen har analyseret en tale og i samfundsfagsdelen er ... -
Rettelse af engelsk stil
ForumindlægHej Jeg har en engelsk stil for til på fredag. Hvis det er muligt, er der så nogen som vil rette den for mig? Jeg har selv været igennem den, men siden jeg ikke er så god til engelsk, er jeg ikke sikker på om den er god nok. Jeg er ikke god til at vudere, men den er lidt lang. Det er om filmen, ... -
mat b opgave
ForumindlægOm en eksponentielt voksende funktion f gælder, at f (3) = 200 og f(5)=800 . Bestem en forskrift for f . hvad skal jeg? -
Afsætning A/Psykologi B - HASTER
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg er midt i SRP forløbet og syntes ikke det går så godt. Jeg er rigtig nervøs over denne her opgave fordi den tæller så meget som den gør på ens gennemsnit og jeg har desperat brug for en god karakter i SRP fordi mit gennemsnit er utroligt dårlig (mellem 02-4) Jeg ville ege... -
mat b-niveau
Forumindlæg -
Fortolkning af konstanter! Hjææælp :b
ForumindlægHar en opgave der lyder således: I en model kan sammenhængen mellem højde og alder for drenge i alderen 5 år til 17 år beskrives ved: y = 5.5 x + 110 Hvor y er højden målt i cm, og x er alderen målt i år efter det femte år. Gør rede for, hvad tallene i modellen ... -
HJÆLP til matematik niv. B!!!!!
ForumindlægHej!! Jeg er en pige på 18, der har brug for hjælp med at forstå de vigtigste ting i matematikken. Jeg går i 2. på HHX i lyngby. Jeg afslutter matematik til sommer. Er der en, der har mulighed for at kunne hjælpe mig? -har erfaring med at kunne lærer fra sig? -og vigtigst af alt, har tid? Mvh,... -
1.014 B- niveau
ForumindlægHEj. Jeg sidder her med en opgave. hvor jeg skal tegne en mulig graf hvor jeg kun har fået opgivet definitionsmængden og værdimænde. hvordan kan jeg tegne en graf ud fra disse oplysninger? på forhånd tak. -
Betydningen af b i en potensudvikling
ForumindlægHej.. Hvad betydning har tallet 21 i T = 21+59*e^(-1,066*t) hvor T er temperaturen pg t er tiden ?? -
Ellipse, c, a og b
ForumindlægEn ellipse E har ligningen x^2 - 6x + 4y^2 - 16y = 0 Beregn centrum og halvakser for E. :S -
Eksamensopgave mat b- trekantsberegning
ForumindlægHej alle. Sidder og øver mig lidt på nogle eksamenssæt, og faldt over denne opgave, som jeg har svært ved at få løst. Min løsning af opgaven er vedhæftet i fil, men jeg er usikker om brugen af cosinus relationerne. Hvordan finder jeg hc og arealet af ABC? På forhånd tak -
bestemmelse af konstanterne a og b
ForumindlægHej Jeg forstår ikke denne opgave. Nogle der kan hjælpe?
