Søgning på: engelsk eksamen 2009 b. Resultater: 10841 til 10860 af 132250
-
Eksamen - romantikken
ForumindlægHej med jer. Er der nogle der ved om hvad der er relevant at fortælle om til den folkeskolens afgangseksamen i dansk om romantikken? Skal man indblande Platon, eller kommer man ud på et sidespor så? -
Old eksamen - HJÆLP!
ForumindlægJeg skal op i morgen i oldtidskundskab. Man trækker en kendt tekst, og en perspektiveringstekst, eller arkitektur. Er det kendt eller ukendt arkitektur? Skal man perspektivere perspektivteksten til den tekst man lige har trukket eller til pensum? Og hvad er det vigtigste man gør ved basisteksten?... -
Haster eksamen i morgen
ForumindlægHej. I min rapport bliver der spurgt om hvorfor vi laver forsøget i mørke altså putter dem i alufolie. det går ud på at jeg skal finde ud af hvilken af de 3 olivenolie,smørfedt (smeltet), og vindruekerne er mest umættede. og efter jeg puttede dem i 3 reagens glas, tilsætter vi 2ml heptan fordi ... -
Mat eksamen
ForumindlægNogen der ka løse og forklare opg. 3 og 5?? http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080821_opgave_stx_082_matA.ashx -
Radioaktivitt - eksamen
ForumindlægHvis man trækker "radioaktivitet" hvad er det så bedst at man starter med at sige/gøre for at få 10 tal hjem :-) ? Jeg vil starte med at fortælle helt konkret hvad radioaktivitet er fx: At hele verden er omgivet af radioaktivitet, selv normale ting på en røgalarm, sidder en radiaktiv k... -
DANSK EKSAMEN!
ForumindlægHej derude, nogen der ved, hvad der skal til for at få 12 eller 10 i mundtlig dansk? -
mekanik, haster opgave B
Forumindlægen række eksperimenter gennemføres med kugler, hver med radius 8,42 og masse 5 kg.. A) beregn kuglernes densitet. = 1,99961g*cm^-3 har selv løst den.. B) en af kuglerne falder frit fra et 56,5m højt tårn. hvor stor ville kuglens faldtid være, hvis der ikke var luftmodstand? hvilken fart ville... -
Engelsk oversættelse, 70 ord
ForumindlægSom en mini-aflevering, har vi skulle oversætte en dansk tekst til engelsk. Er der en venlig sjæl, der vil skrive en pb til mig og evt rette? Den er kun på 70 ord! :D -
Gode vendinger til mundtlig engelsk:)
ForumindlægHel Folkens :) Jeg vil høre om I har nogle gode vendinger til mundtlig engelsk ?? Mvh Helle :-) -
Matematik B Supplering (sommer)
ForumindlægHey, overvejer at vælge supplering indenfor matematik B, da jeg mangler det. Vil tage kurset i sommerferien. Men har nogle spørgsmål.. Vil det blive for uoverskueligt da det hele skal beståes i løbet af sommerferien eller hvordan? Nogle som har erfaringer med det? -
Oversættelse af en dansk tekst til engelsk
ForumindlægHalløj jeg har lige et par spørgsmål til nogle danske sætninger hvor man skal oversætte dem til engelsk. "at han skulle komme derop hurtigst muligt" that he should come up there as fast as possible? det der come up lyder forkert så mon det er rigtigt hvis man skriver "that he sho... -
HVAD HEDDER EFTERSKOLE PÅ ENGELSK???
ForumindlægHeeej Jeg skal på efterskole næste og jeg skal forklare det til mine venner i USA. Jeg har prøvet at forklare det men Idk. Er der et bestemt ord man kan bruge??? -
Religion eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til eksamen i religion C på tirsdag. Jeg har lige nogen spørgsmål, som jeg håber, I vil hjælpe med at svare på: 1) Er der evt. nogen, som har et skema over forskellene mellem religionerne Kristendom, Islam og Buddhisme? 2) Er der nogen, som kan forklare værdibegrebet, såd... -
fysik eksamen
ForumindlægJeg skal op i fysik eksamen på Tirsdag, men jeg har valgt nogle forsøg blandt andet disse: - fremstilling af ammoniak - fremstilling af saltsyre - magnesium i syrer - fremstilling af salt i de her emner skal jeg svarer på disse spørgsmål!! Håber i vil hjælpe mig :( - hvad vil du vise me... -
noter til eksamen
ForumindlægHejJeg skal til mundtlig eksamen i tysk A.Så jeg vil lige høre om der er nogle som har nogle noter til de ting jeg skal op i. Jeg har selv en masse noter så det er primært for at supplere mine egne noter og evt. få alternative fortolkninger. De tekster jeg søger noter til er:Christoph Hein: leb w... -
Fysik eksammen
ForumindlægHej Jeg skal til fysik prøve eksammen i morgen og har tænkt over om der var nogen der havde nogen gode tips til det, altså om der var nogen ting der var gode at sige så som: Sikkerhedsreglerne. Derudover tænkte jeg om der var nogen ord som også var gode at sige. Har før fået at vide... -
TeknologiHistorie eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til TekHis eksamen mundtligt inden så længe og jeg ville hører om der er nogen der har nogle gode råd til, hvordan man skal bygge sin præsentation op? Skal man have (god) styr på de kendte tekster, man har gennemgået i løbet af året, eller er det ikke så relevant? Det skal siges,... -
eksamen, synopsis
ForumindlægHej derude.. Jeg er ny bruger her på portalen, jeg fandt desværre ikke noget hjælp til det jeg søger.. Jeg er nemlig lige begyndt på et kursus der hedder "sagsbehandler i et jobcenter", utroligt spændende:-) Her handler det om beskæftigelsesområdet.. Vi skal lave en synopsis p... -
Forsøg til eksamen
ForumindlægHej alle sammen :D Jeg sidder og færdiggøre mine noter til eksamen i morgen, men er gået i stå over to emner "Radioaktivitet" og "Atom- og kernefysik". Jeg kan nemlig ikke komme i tanker om nogle forsøg man kan lave til de emner, lige udover "Geiger- Müller"-forsøget... -
andengradspolynomium hjælp til eksamen
ForumindlægJeg sidder og er igang med at forberede mig til min mundtlig matematik eksamen, men er desværre gået i stå. Nogen der kan hjælpe mig med dette: Udled formlen for løsning af en andengradsligning og forklar sammenhængen med andengradspolynomiets graf. Omtal også faktoropløsning af andengradspolynom...
