Fysik

fysik eksamen

07. juni 2015 af Hjælptilpsykologi - Niveau: 9. klasse

Jeg skal op i fysik eksamen på Tirsdag, men jeg har valgt nogle forsøg blandt andet disse:

- fremstilling af ammoniak

- fremstilling af saltsyre

- magnesium i syrer

- fremstilling af salt

i de her emner skal jeg svarer på disse spørgsmål!! Håber i vil hjælpe mig :( 

- hvad vil du vise med opstillingen
- hvorfor har du valgt netop dette udstyr?
- Er der noget du/ vi skal passe på med?
- hvilke teorier/modeller understøtter dit forsøg?
- hvilken sammenhæng har forsøget/teorien med virkeligheden?


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2015 af powpow

Jamen det hører da under kemi.


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. juni 2015 af hesch (Slettet)

Du har 5 spørgsmål til hvert af 4 emner, så på den måde stiller du 20 spørgsmål.

Prøv selv at vælge et af emnerne, og at besvare de spørgsmål du kan indenfor dette emne. Stil spørgsmål til, hvor du går i stå her. Det bliver noget lettere "at gå til".


Svar #3
07. juni 2015 af Hjælptilpsykologi

jeg går i stå her..

hvad er reaktions skemaet af elektrolyse i saltsyre?


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. juni 2015 af gariban

Fra wikipedia

"Et eksempel kunne være at adskille saltsyre. Saltsyre består af hydrogen-ioner og klorid-ioner. Hydrogenionen har ladningen + og vil derfor trække sig mod katoden, mens kloridionen har ladningen – og den vil derfor bevæge sig mod anoden. Når ionerne rammer anoden/katoden vil de blive omdannet til rene grundstoffer. Da både hydrogen og klor er gasser, vil disse stige op fra væsken, da gasser jo er en hel del lettere end væske. For at bevise vores teori om reaktionen, bliver man nødt til at stille to reagensglas på bunden af elektrolysekarret og lade gassen stige op i disse. Herved kan man teste, hvorvidt teorien passer ved først at tage det reagensglas, der var placeret over katoden og sætte en glødepind ned i reagensglasset, da hydrogen er brandfarligt vil den brænde i en reaktion med i forbindelse med luftens oxygen. Ved reagensglasset, der var placeret over anoden, vil man kunne lugte klorets tilstedeværelse –, det burde gerne lugte i stil med en tur i svømmehallen. Indåndning skal dog undgåes, da det er sundhedsskadeligt."


Skriv et svar til: fysik eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.