Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 10861 til 10880 af 63055
-
De bedste ting i livet :D
ForumindlægMidt i alt det her eksamens-stress er det rart at tænke på nogle af de skønne ting ved livet ;) Hvad syntes i er nogle af livets dejlige højdepunkter ? Her kommer mine bud: 1. At blive forelsket 2. At grine så meget at det gør ondt i maven 3. Et varmt bad 4. Ingen køer i supermarkedet 5. ... -
Hjælp til reducering med gange
ForumindlægJeg har fået stykket, der lyder sådan her: 6(4a+7b-5)-3(8a+8b-2)+(a-2b+3)*9 Jeg har lavet en udregning, men jeg er slet slet ikke sikker på om den er rigtig. Jeg forstår ikke, hvad jeg skal gøre med gangetegnet, der står til sidst. I må gerne tjekke/rette min udregning: 6(4a+7b-5)-3(8a+8b-2)... -
Omskrivning af andengradsligning
ForumindlægJeg har fået en opgave der lyder: Omskriv 4x2-12x+9 til formen (ax+b)2. Er der nogen, der kan hjælpe?? :O) -
hjælp til opg
Forumindlægjeg har bruge for hjælp til den her opg Du skal finde et tal, som giver 1 mere når du dividerer det med 8, end når du dividerer det med 9. Hvad er tallet? -
grundlæggende matematik
ForumindlægEr det et alm klogt hoved som kan hjælpe mig med at genvinde hukommelsen når det drejer sig om basal matematik.Hvordan finder jeg x og ynår: x*y=1271x-y=10jeg ved resultatet, men hvordan kom jeg frem til det, så det kan forklares til min 12-årig datter? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHeej allesammen. Vi har lige fået standpunkts karakterer og jeg har fået: dk: 7,10,7,7 i mat: 7,4,7 i eng: 10,7 i tysk: 10,7 bio og geo: 10 fysik/kemi: 7 religion:7 historie: 7. Men min mat lærer mener jeg ikke er parat til stx. Det er sikkert derfor jeg har fået det 4 tal i problemregning,... -
fokusområderne
ForumindlægJeg har en mundtlig eksamen i dansk lige rundt om hjørnet, og jeg mangler info om fokusområderne. Jeg skal vide hvad de forskellige fokusområder hedder og hvad de betyder. Håber det er noget jeg kan få hjælp til inden mandag, da jeg virkelig mangler info om dette. Venlig hilsen Louise -
Se om der er fejl
ForumindlægHej, vil I se om jeg har fejl ? Håber I kan hjælpe Land of the Lost The short story is written by Stewart O’Nan in 2009. The genre is epic and it could happen in real life. The story is about a woman who lives alone with her dog, Ollie. The woman is trying to find a kidnapped ... -
Oversættelse:D
ForumindlægOhøj der ude bag skærmen:P En der vil være så venlig at se på min oversættelse??The United States stretch to 4500 kilometers from the east to the west and covers non the less than nine million square kilometers. When you travel through the United States you meet climates of any kind and all kinds... -
Stræbere
ForumindlægStræbere… sådan et dyr går i min klasse. Jeg vil betegne en stræber som en der får mere end 9,75 i gennemsnit, ikke medregnet eksamenskarakterer. Så, er DU er stræber?Jeg kan ikke rigtig forstå dem. Det er da okay at være god til 2-4 fag, men næh nej de vil være gode til ALT. I stedet på at brænd... -
Studievalg 2014
ForumindlægVil du vide mere om de forskellige videregående uddannelser? Ansøgningsfristen for de videregående uddannelser i 2014 er d. 15 marts for kvote 2-ansøgere og d. 5 juli for kvote 1-ansøgere. Derfor er det en god idé allerede at starte på din ansøning nu. Vil du læse en videregående uddannelse på ... -
Mangler akut hjælp til SRP :(
ForumindlægHej, jeg mangler akut hjælp Jeg skal vælge et emne indenfor dansk A og fysik B (formidlingsopgave) snart Nogen der har nogle ideer eller en gammel srp liggende Det ville være verdens største hjælp -
Hvad kan jeg blive?..
ForumindlægHej, Jeg går på nuværende tiddspunkt på HHX i 1.g og jeg er nu i tvivl omkring hvad jeg vil efter de 3 år. Jeg kan godt lide fag som Engelsk og så har jeg det også fint med Dansk. Jeg er glad for Matematik når jeg forstår de ting som vi gennemgår, og så er jeg ikke så glad for Samfundsfag, ... -
7-trins-skalaen
ForumindlægVi har i den seneste tids diskuteret 7-trins-skalaen i min klasse blandt elever og elever og elever og lærere. Derfor vil jeg gerne en gang for alle have slået fast: Hvad er middelkarakteren på denne skala? Nogle siger det er 4 - andre 7. Men 7 spænder jo over karaktererne 8 og 9 på den gamle 13-... -
SRO
ForumindlægMine studieretningsfag er Samfundsfag A, Matematik A og Fysik B. Jeg skal snart i gang med SRO og vil høre hvad I skrev om og i hvilke fag, for ved slet ikke hvad jeg skal skrive om. I må også meget gerne komme med nogle gode råd: - hvordan skrev I en god opgave og hvad skal jeg undgå? ;) -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
AT - Wikipedia
ForumindlægKunne det ikke være en god ide at lave en artikel til Wikipedia som et AT-forløb?Eller vil elevernes viden være for mangelfuld? (= artiklen bliver slettet) -
Planethomework.com
ForumindlægTilhører Planethomework.com Studieportalen.dk? Eller er dette en fake 9;look-alike9; side? -
potensudvikling
ForumindlægForslag ønskes. Til mundtlig mat. skal jeg kunne komme rundt om: vurdering af modellens andvendelighed ! Er der nogle der kan give mig nogle fixpunkter at tale ud fra. jeg har svært ved at finde hvad man konkret anvender potensudv. til i dagligdagen. Bare nogle få ord om ikke andet . Tak -
Eksamen
ForumindlægHvor mange point skal man opnå i matematik skriftlig eksamen for at få enten 8 eller 9?
