Søgning på: historie noter hf. Resultater: 10861 til 10880 af 33009
-
24 timers eksamen; Im Gebüsch
ForumindlægJeg har lige været oppe og trække mit emne til mundtlig tysk eksamen, som jeg skal op i i morgen. Emne: Die DDR und die Mauer Tekster: 1) Heinz Rein: Im Gebüsch 2) Mauer, Opfer und Täter (artikel i Spiegel, 12. aug. 1991) Vil høre om der evt. er nogen, der ligger inde med nogle noter, til de t... -
Gymnasiestart!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal starte på gymnasiet her om et par dage, hvilket bliver helt nyt. Dog har jeg nogle spørgsmål ang. første skoledag. Hvad skal jeg egentlig medbringe (stor taske m.m), synes det er ret underligt, at der ikke står andet end, 2'gere og 3'gere kommer til at underhol... -
Rettelse
Forumindlæg1. Han var overrasket over at hun havde sagt ja til jobbet. HE WAS SURPRISED OVER THAT SHE HAD SAID YES FOR THE JOB.2. Han så godt ud til trods for, at han ikke havde barberet sig i flere dage. HE LOOKED GOOD EVEN HE HAD NOT SHAVED IN MANY DAYS.3. De talte om, at de ville købe hus i Spanien. THEY... -
HASTER...Waltzing Matilda...HASTER
ForumindlægHej jeg vil være meget taknemlig hvis der var nogle dergad at rette denne stump teks...Waltzing MatildaThis song is about a Swagman and a billabong. The Swagman is a thief and he stole a jumbuck and ran from the police. He stole the jumbuck because he is very hungry. He had before been in the pr... -
pleaze kig dan - eng
Forumindlægdansk - eng Da Lady Godiva bad sin mand lade være med dette, svarede han – ifølge sagnet, som måske ikke er langt fra sandheden – at han ikke ville ophæve den hårde beskatning, før hun havde redet nøgen gennem Coventry på markedsdagen; thi han var sikker på, at den ærbare kvinde aldrig ville gøre... -
Tjekke om det er rigtigt
Forumindlæghej, nogen der ka hjælpe med at se om jeg har nogle fejl i denne engelsk oversættelse.. Vil være meget taknemlig, eng er ik min stærke side. Dansk: "Hej, hvad laver du?" David stak sit hoved ind ad det åbne vindue. "Jeg er ved at læse lektier." "Det siger du ikke&quo... -
hjælp til engelsk oversættelse
Forumindlæger der nogen der gider rette denne tekst for mig. dansk tekst til engelsk Enegelsk Peter March and his brother Peter March and his brother Richard work on a factory. Peter stand along by the assembly line, and Richard works with three girls. Both brother like their job, but they are dissatis... -
Engelsk aflevering rettelse :)
ForumindlægHej :) Jeg håber lidt på at der er nogle rare mennesker her inde der lige gider at kigge min engelsk stil i gennem for at se om der er stave fejl, og evt. komme med tilføjelser til at putte ind i den engelsk skrevet teks. Teksten er Shakespears 19. sonnet og det er blevet oversat til dansk og har... -
lidt grammatik
ForumindlægA big apple.Er det rigtigt at sige a i stedet for an? I am good at football.Er det ikke at,når det er en sport I am good in english.Er det ikke good in,når det er et fag eller sprog Man gjorde meget grin med at Villy S. sagde"The ice is melting at the poles" Kan man sige the i... -
Nattergalen!!
ForumindlægHejsa!!Jeg har lige læst novellen Nattergalem som er skrevvet af... ja... HC andersen. Er det fint nok? for jeg er tit fortvivlende? Er der nogle der vil give mig en hånd til at komme videre?? på forhånd tak! :)1. De spørge hvad der er mest optagende? Jeg mener at det er den uægtige fugl som er m... -
Terminsprøver..
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op i engelsk B og dansk A terminsprøve... Jeg har slet ikke styr på hvad man gør I hvilke opgaver selvom jeg har skrevet en masse stile som har givet 00 og 02 -3 :S Kan I hjælpe mig?? Hvad gøre I henholdsvis ved engelsk stil og dansk stil.. Hvordan starter I ? Hvad går det he... -
Reaktionskinetik
ForumindlægHey vil lige spørge om der er nogen som har gode notater til reaktionshastighed og reaktionsorden... :) -
5 sætninger.
Forumindlæg1.Der blev røget cigaretter i køkkenet og drukket rødvin i stuen. 2.Det lykkedes hende ikke at nå toget. 3.Det var først meget sent,at de sidste gæster gik hjem. 4.Mens vi sad og ventede på bussen, kom min mor forbi i bil og samlede os op. 5.Der er mange arbejdsløse i den by, han bor i. 1.They we... -
Wikipedia til eksamen
ForumindlægJeg har downloadet wikipedia (kun på dansk), og lagt det på min eksterne harddisk. Spørgsmålet er om jeg godt må bruge det, da jeg rent faktisk ikke er på internettet, men har alle artikler liggende på harddisken. Og reglerne er vel bare at man ikke må være på internettet, og har ikke noget og gø... -
hjælp til 3 linier (oversættelse)
Forumindlæg-------------------------------------------------------------------------------- nogen der kan hjælpe mig med at oversætte disse sætninger??Da jeg gik i skole, blev kvinderne beskrevet som passive og reaktionære. men jeg kunne ikke acceptere denne fordom. heller ikke at kvinder blev glemt. min må... -
FSA: Problemregning
ForumindlægJeg skal snart op til den skriftlige matematik eksame. Jeg har læst, at man godt må have lærebøger, opslagsværker osv. med. Er der nogle, der kender nogle gode bøger, der kunne hjælpe mig i problem-delen. Eller nogle nyttige sider på nettet?På forhånd tak :D -
Angående notater til mdt. eksamen
Forumindlæggælder det at man må tage sine hjemmelavede notater med ind under selve eksaminationen også for en 2.g'er? jeg skal nemlig op i geografi -
HJÆLLLLLLLLLLLLLLP
ForumindlægJeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssssdet er imorgen jeg skal!! -
øvelse til årsprøve
Forumindlægnogen som kender nogle sider hvor man kan øve til 1.g 's årsprøven ... -
Kort tekst -rettelse
ForumindlægJeg skriver et resumé af en artikel. Resumeét skal fylde mellem 70 og 85 ord. Nu fylder det kun 48. Jeg beder om rettelse til min nuværende tekst. Og evt. hjælp til noget mere tekst. HASTER skal afleverer imorgen.Artiklen kan læses her:http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/07/...
