Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11061 til 11080 af 20688
-
Beregn skiløberens tryk mod sneen?
ForumindlægEn skiløber vejer med tøj og støvler 80 kg. a. Beregn skiløberens tryk mod sneen, når han står med skiene på. Skienes samlede kontaktflade mod sneen har arealet 0,30 m2. b. Beregn skiløberens tryk mod sneen, når han har taget skiene af. Støvlernes samlede kontaktflade mod sneen har arealet 300 c... -
halveringstiden ( fatter intet )
Forumindlægbestem halveringstiden for det pågengælde nuklid t/min = 0 , 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a/Mbq = 2.5 1.9 1,45 1,09 0.86 0.62 0,49 0,36 0,27 0,23 a)bestem halveringstiden for det pågengælde nuklid b) hvor lang tid går der, før aktivitetn er faldet til 1,0 KbQ? fatter ikke hvorda... -
hjælp til ideer, om mit emne
ForumindlægHej min emne til mit at (synops) er VINDENSKAB OG ANSVAR. Hvilke emner kan man skrive under dette emne? Kom gerne med mange forslag, da jeg er lidt blank selv :o) -
Modelfysik-haster
ForumindlægHej En hjælpelærer til modelfysik uni-niveau søges :) På forhånd Tak -
Religion emne
ForumindlægJeg vil gerne skrive i religion og så et andet fag (evt. naturgeografi) og gerne om en gammel profeti/forudsigelse, men har ingen idéer. Nogen der kan hjælpe? -
Hvad og hvilke fag?
ForumindlægHej, Ja som det fremgår af overskriften kunne jeg da godt lige tænke mig af vide, hvilke fag i har tænkt jer at skrive i... Og er i eventuelt kommet så langt, at i har valgt jeres emne? :D -
Opgaver
Forumindlægjeg har udfra et talsæt fundet forksriften ved regression : f(x)=1.7128x^0.57571 Hvordan bestemmer jeg accelrationen til 3.5 sek, og hvordan bestemmer jeg den tilbagelagte vej efter 6,0 sekunder? -
Lommeregner på kemi, miljø og biotek
ForumindlægHej alle, Jeg skal starte på kemi, miljø og biotek (skal studere kemi-delen) på AAU her til august/september, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken lommeregner I bruger? Det kunne jo være praktisk at holde øje med tilbud inden studiestart - jeg har selv tænkt på TI-89... -
Uploadning af opgaver
ForumindlægHej Hvis man vil uploade en opgave her på sitet, skal det så være en doc-fil man skal sende? Eller må jeg godt bare uploade min pdf-fil? -
Hej kan I hjælpe mig?
ForumindlægJeg har matematik eksamen på fredag (mundtlig) og har virkelig brug for hjælp! Jeg har som mit emne til eksamen valgt, vand da jeg syens det virkede som overskueligt? - Har dog ingen idé til hvordan jeg kan bruge emnet i form af en opgave.. Den må gerne være fysisk, da det er noget jeg skal... -
mat
ForumindlægC = F-32/1,8 isolerer F tak -
elektromagnetisme!hjølp
Forumindlæger der nogen som har forstand om elektromagnetisme? og hvilke forsøg kan man lave? -
Reaktionshastighed
ForumindlægBeskriv reaktionshastighed for en reaktion, vis herunder omdannelse af reaktanter og/eller produkter grafisk. Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal vise det sidste? -
Metallod
ForumindlægEt glas med vand står på en vægt, som viser 203 g. Et metallod med et volumen på 15 cm^3 nedsænkes i vandet uden at røre bunden: Hvad viser vægten nu? er det sådan man gøre: 203 g - 15 cm^3 = 188 g ??? -
Differentiering af vektor, notation
ForumindlægHej. I noget litteratur er en hastighedsvektor defineret ud fra en positionsvektor således: dr=vdt Hvordan er de kommet frem til det? vektor r er en positionsvektor med variablen t, som er tid. vektor v er en hastighedsvektor med variablen t. Jeg er klar over sammenhæng mellem posi... -
kvantefysik
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kort kan forklare mig københavnerfortolkningen, Heisenbergs usikkerhedsrelationer og EPR - paradokset? Eller ihvertfald bare nogen/en af dem :) På forhånd tak. -
Er biologi A + kemi B linjen en hård linje?
ForumindlægHej Jeg skal snart til at vælge studieretning og jeg står mellem samfundsfag A + matematik A og biologi A + kemi B. Rigtig var jeg først mest interesseret i biotek, da jeg synes at det lyder utrolig spændende, men jeg har hørt at det virkelig skulle være en af de sværeste linjer i gymnasiet, o... -
Kvalitativ eller kvantitativ?
ForumindlægSå er jeg i gang med At - forberedelsen og har et problem . Jeg skal forklare/ vise nogle kemiske reaktioner og er usikker på om det er kvalitativt eller kvantitativt, da jeg ikke skal skal gå i dybden med dem men "bare" vise hvilken reaktioner der forløber ? Hilsen Aldina :)) -
Modellering og regression
ForumindlægI et oplæg om vækstmodeller skal jeg (udover at behandle det væsentligste omkring forskellige vækstmodellers egenskaber) behandle regression og redegøre for, hvorledes man kan afgøre, hvilken af flere modeller, der bedst beskriver et givet datasæt samt bestemme konstanter der indgår i modellen.... -
Læsning
ForumindlægHejsa Hvad siger I (universitetsstuderende) til det her: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11883589.html
