Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11081 til 11100 af 20688
-
vinkelhastighed
ForumindlægHej Folkens hvordan løser man disse opgaver Er gået helt i stå og ved ikke hvordan man gør En 5 m høj mast vælter Beregn vinklehastigheden, når den rammer Jorden Beregn hastigheden af spidsen af massen når den rammer jorden Beregn hastigheden af en genstand som falder 5 meter Forklar fors... -
hvad er en ion
ForumindlægDet her er opgaven (please hjælp man skal vælge det ord der passer ind ): En ion er ---(et atom --- en crystal --- et molekyle)--- som har optaget eller afgivet en eller flere ---(elektroner --- protoner --- neutroner)--- og derfor er ---(neutral --- elektrisk ladet)--- tak på forhånd. -
ethylethanoats opløselighed i vand
ForumindlægHej. Jeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal argumentere for ethylethanoats opløselig i vand. Jeg er klar over at estere normalt indeholder en del carbonatomer, som gør dem lange, og derfor upolære. Men jeg er også klar over at ester-delen i ethylethanoat kan indgå hydrogenbindinger (pga. dens t... -
Matematik HF B mundtlig
ForumindlægHvordan foregår eksamen, fra begyndelse til ende? Får jeg eksamensspørgsmålet først? og dernæst 24 timer? -
neutralisation - forvirret
ForumindlægHej... har brug for lidt hjælp (fsa-niveau) Jeg sidder med et forsøgs papir hvor man hælder noget saltsyre ned i et reagensglas og derefter hælder noget natriumhydroxid ned i indtil pH værdien er omkring de 7. Men sidder også med nogle notater fra netter hvor der står ( hvilket jo også er reglen... -
Ny-gammel ordning
Forumindlægefter at have gået 3. år om er jeg blevet lidt forvirret. På min gamle ordning var det sådan at hvis du havde taget f.eks. på A-niveau, så tæller på B og A karakteren med i dit endelige gennemsnit, men har fået at vide at det ikke længere gør det. Nogen mener dog at det stadig gør. Nogen der kan ... -
Statistik over hvor mange der tager ekstra højniveaufag?
ForumindlægNu har jeg gennemsøgt google, samt ringet til den kommunale vejledning for at høre, om der findes en Statistik over hvor mange der tager ekstra højniveaufag? Jeg vil nemlig meget gerne vide, hvor meget mit gennemsnit bliver "udhulet" af andres kunstigt pumpede gennemsnit, da jeg ikke k... -
Civilingeniør - Diplomingeniør ?
ForumindlægHej alle Jeg ville gerne lige stille 2 spørgsmål, da jeg jeg er lidt usikker. - Hvad er forskellen mellem Civilingeniør og diplomingeniør når det gælder bygning ? - Hvad er adgangskravene på vidergående uddannelse af civilingeniør ? Tak Tak på forhånd. -
differentiere og intergrere
ForumindlægVil meget gerne have en god forklaring på hvorfor man differentiere og intergrere og hvorfor man netop gør som man nu gør. og i hvilke sammenhæng man bruger denne matematik. feks. 2x differentieret er 2 - og 2x intergreret er x 2 hvorfor er det sådan? hvilke regneregler er i brug? MVH sc -
procent regning
Forumindlæghej alle sidder og laver en samfundsfag opgave og jeg skal finde procent stigning. hvor stor er procentstigning når et tal går fra 3200 til 18000 nogen der kan hjælpe. på forhånd tak -
Jordens radius er 7400??
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med denne her opg. Satellitter, som bevæger sig rundt om jorden over ækvator på 1 døgn, befinder sig i en cirkelformet bane, som kaldes synkronbanen. TV-satellitter anbringes i synkronbanen. synkronbanens radius er 57400km. Jordens radius er 7400km. a) hvor højt over ... -
Anvendelse af differentialkvotienter
ForumindlægHej alle. Vil i hjælpe mig med at give nogle eksempler på hvad man kan anvende differentialkvotienter til? På forhånd tak :) Moi -
krydsprodukt af vektorpar 2D
ForumindlægHEJ , Jeg skal op snart i matematik mundtlig eksamen , og jeg har et spørgsmål som lyder sådan : Gør specielt rede for determinant og krydsprodukt af vektorpar og hvad det kan anvendes til. Vælg selv en eller flere sætninger du vil bevise. jeg har redegøre for determinant og har valgt to sætni... -
Spørgsmål til den gamle reform - Gym
ForumindlægHej alle, I 2003 startede jeg på en matematisk gymnasial uddannelse - Jeg droppede ud i midten af 2.g. Siden da har jeg taget en HF, og er godt i gang med HD på CBS - Foruden har jeg selvfølgelig en del erhvervserfaring. Jeg har ved et tilfælde fundet et studie som jeg enormt gerne vil ind på ... -
Enheder i idialgasligningen
ForumindlægJeg har et par spørgsmål til et par af de værdier der indgår i idealgasligningen p = tryk (dette er det ydre tryk der påvirker gassen, right?) V = volume (er det i cm^3, liter, milliliter eller hvad?) n = stofmængde (samme, hvilken enhed?) -
VALGFAG
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal til at vælge valgfag her i næste uge, men jeg har slet ikke besluttet mig for, hvad jeg præcist skal vælge. Grundet mit høje antal timer, har jeg kun plads til ét enkelt valgfag, og det ligger imellem følgende: Engelsk (B->A), biologi (C->B), programmering (c) ... -
HASTEER! AT eksamen
ForumindlægHej alle (: min At eksamen er allerede i morgen. og der var noget der forvirrede mig rigtig meget. skal man sige sin konklusion i starten?? efter problemformulering? og hvor meget fylder metoder i eksamen ??? hjææææææælp -
Hvad skal der være i teori?
ForumindlægJeg skal skrive en rapport med det formål at eftervise serie og parallelloven for elektriske modstande. Min lærer brokker sig altid over at man er for grundig, det skal man undre ingen omstændigheder være, da en, jeg citere, "hver idiot kan skrive af fra wikipedia eller en bog". Han er ... -
Eksamener uden for studieretning
ForumindlægJeg skriver om, hvordan det kan være at især humanistisk linje kan risikere at ramme kun naturvidenskabelige fag til mundtlig eksamen op gennem alle tre år i gymnasiet. Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som føler sig presset pga. dette, eller bare jeres generelle holdning til, at man ikke... -
Hvad kan jeg lave af forsøg med konservering?
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for lidt hjælp. jeg skal finde ud af hvad jeg kan lave a forsøg med konservering?
