Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11261 til 11280 af 127115
-
Optimering
ForumindlægHej, Jeg har fået en optimeringsopgave som jeg slet ik kan regne ud. Jeg håber lidt på at i kan skære den ud i pap for mig? En 10 m lang træstamme flyder i en 4 m bred kanal. Man ønsker at dirigere den ind i den 3 m brede sidekanal. Er der plads nok til at den kan komme til at dreje? De... -
Matematik aflevering "Den Blå Kube"
ForumindlægJa... nu er jeg jo så igang med denne her matematik aflevering... jeg skal tegne "forsvindings punkter" Og tegne kuben færdig... Hvordan er det nu liiiiiiiiiiiiige jeg gør det? Vil gerne forstå det, så jeg selv kan lave det :) Link til Svararket: http://i46.tinypic.com/... -
personkarakterstik!
Forumindlæghej jeg skal lave 3 personkarakterstiker, hvad er vigtig at få med, er der nogle meget gennerale ting jeg skal huske? på forhånd tak -
Restriktion af f
ForumindlægHej Studieportalen. I delspørgsmål d, angående restriktioner af funktioner, hvad betyder dette i praksis? Jeg ved at S=(-2,0) er er stationært punkt med tilhørende hessematrice og egevnærdierne 0 og 4 og at f(-2,0)=-2. Det betyder at man umiddelbart ikke kan konkludere mere, men der skal laves ... -
Sammenligning af to tekster
ForumindlægMan skal beskrive sproglige ligheder og forskelle mellem de to tekster. Men ved ikke om jeg har fundet de væsentligste. altså er kommet ind på brugen af komma og punktum og formelt sprog. Hvad mere er der at komme ind på? Hm. Af ligheder måske.. Text 1 Wanted – by a young lade, aged ninetee... -
Opstil ligning for inder- og yderside af tårnets vægge
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål der lyder: Opstil ligninger for inder- og ydersider af tårnets vægge med nederste venstre hjørne placeret i fx (x,y) = (0,0). Det skal lige siges at det er en ligesidet trekant, men er tvivl hvordan det skal opstilles: Et billede af figuren er vedhæftet og i figuren er... -
Diabetes
ForumindlægHej. er der nogen som kan svare på nogle af de spørgsmål her? :D 1Hvorfor skal der helst være ”sukker” i blodet, og 2hvilken slags sukker er der tale om? 3Hvorfor er det skidt at have for højt blodsukker? 4Hvorfor er det skidt at have for lavt blodsukker? 5Hvor i fordøjelsessystemet foregår opta... -
forklar mindrtals- og flertalsregering?
Forumindlægnogen som kan hjælpe mig med at ; forklare mindretals- og flertalsregering. hvad kan være fordele og ulemper ved dem? -
Fotoner - doppeltspaltningforsøg
ForumindlægOkay så det forskere fandt ud af ved dobbelspalte forsøget var det at når man ikke måler på fotonen opfører den sig som partikel og når den ikke måles opfører den sig som bølger? jeg er lidt forvirret.. -
forkellen mellem reaktorerne
Forumindlæghej er der nogen der kan forklare mig hvad er forskellen mellem disse reaktorer: -batch reaktor -mixed flow reaktor -plug reaktor ..jeg ved at batch reaktor er et lukketsystem med en omrører inden i,,men ellers ved jeg ikke mere om det=S -
opgave 8.002 - Vinkel mellem linjer - vektorer
ForumindlægHej. Er lige hjemmefra uden mine noter:-( Er ved at lave opgave 8.002 i vejledningshæftet hvor jeg skal finde vinklen mellem to tangenter. Tangenterne har jeg fundet og de er: t1: y = -2ex+3e t2: y = 2ex+3e Så vidt jeg husker skal jeg finde vektorer og derefter bruge en formel der hedder no... -
hjælp det haster virkeligt meget
Forumindlæghvad betyder den her sætning, jeg forstår den ikke helt. hvad betyder det, at lys bliver brudt? -
Lydens fart i stål
ForumindlægHej Jeg sidder her med en fysik opgave som jeg slet ingen idé har om hvordan jeg skal løse. Lydens fart skal beregnes ud fra et oscilloskopbillede. Opgaven kan ses her: http://img223.imageshack.us/img223/9386/lydensfart.png Håber nogen kan hjælpe! Mvh. Lars -
hjælp hjælp :´-(
ForumindlægKonfirmatorisk test ELISA PCR Du skal selv vælge en metoder som fu finder anvendelig til at teste a. En person der kan være smittet for en uge siden b. En person der kan være smittet for seks måneder siden Begrund dine valg. Det forstår jeg simpelthen ikke… please vær sød at svare denne opgave ... -
HJÆLP - Herman Bang
ForumindlægHej ale sammen.. Jeg skal op i dansk på mandag. Jeg mangler noter til Herman Bang og novellen "pernille". Hvis der også er en, som har nogle noter til Otto Frello, er de meget velkomne til at skrive :) -
bevis, anden afledede testen, taylor
Forumindlægjeg prøver at bevise anden afledede testen for partielle afledede vha taylor polynomier: det jeg er noget frem til er vedlagt. men jeg forstår endelig ikk hvad jeg har gjort. så jeg vil spørge om nogen kan forklarer mig det, skal bruge det til min srp. tak på forhånd. -
Hjælp til Australien stil.
ForumindlægHej. Er der nogle, der har nogle ideer til, hvad jeg kan skrive om i min engelsk stil om Australien. Alt kan bruges! Jeg er helt tom. :d -
Stationære strømning og ikke-stationære strømning
ForumindlægHej Er der nogen, der kan forklare hvad stationære og ikke-stationære strømning er? -
Relativ væksthastighed
ForumindlægEr der en, der kan give mig en præcis definition på "den relative væksthastighed". -
enhedscirklen
Forumindlæghej.. jeg har meget svært ved at forstå enhedscirklen. Hvad er det den viser, og hvordan osv???
