Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 11261 til 11280 af 23877
-
Akk eller dativ?
ForumindlægSie beide haben (ein) Freund bekommt Er i tvivl om, om ein står i akk eller dativ i overstående sætning? -
Metodedelen i AT-eksamen
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan metodelen i AT-eksamen forløber. Skal jeg bruge fagets metoder, eller skal jeg vise, hvordan den givne teoretiker ( i mit tilfælde Marx) brugte metode til at udvikle sine teorier? Hvis nogen i øvrigt har nogle forslag til, hvad jeg skal komme ind på i forhold til ... -
hvordan siger man...
ForumindlægHan fortæller hende hvad, der er sket? la cuenta qué ha sucedido? måske.. -
Haster, METODER
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til mundtlig eksamen i AT og ved at lærerne går meget op i metoder, men hvilke metoder bruger man egentlig i historie og hvornår??? -
Novelle: Det forkerte barn
ForumindlægHvad faen, er novellens budskab. Har prøvet og tænke frem og tilbage. "At man ikke skal tage det forkerte barn med hjem fra børnehave" Plz, har brug for hjælp -
Matematisk model
ForumindlægHvad betyder Matematisk model? -
Billedkunst eksamen
ForumindlægHej :) Hvordan foregår billedkunst eksamen? C-niveau -
Problemstillinger til andelsbevægelsen og mejeribrug
ForumindlægI AT har jeg valgt at belyse andelsbevægelsen og mejeribrug gennem fagene historie og biologi. I denne sammenhæng vil jeg høre, om i har nogle gode problemstillinger, som især kan tage en biologisk vinkel. Selv er jeg kommer frem til følgende, men det ville være fantastisk med lidt flere ideer fo... -
Finde noget som handler om ingenting?
ForumindlægOkay, vores lære har lige givet os en lille opgave for og jeg håber i kan hjælpe med den, for så er der kage til klassen ;) I skal finde en fiktionstekst/fiktionsprosa (roman/novelle/film men også computerspil, tegneserie osv) der ikke behandler et eller flere af de tre ekstistentielle/ grundlæ... -
Religionsfaglig metode??
ForumindlægJeg har AT-problemer ligesom alle andre herinde, og jeg mangler hjælp til at få forklaret hvilke metoder, der findes i religion? Jeg har lidt på fornemmelsen, at de minder lidt om de danskfaglige metoder, men er som sagt lidt blank lige med hensyn til religion. Vi fik aldrig introduceret nogle me... -
Robotteknologi og samfundsfag
ForumindlægHey! Skal om en uges tid til AT-eksamen og skal til at ha fundet nogle guldkorn jeg kan suplere min synopsis med.. Jeg har om "Robotter i hverdagen-ven eller fjende?", hvor jeg tager udgangspunkt i visionen om robotter i filmen "I,robot". Har fagene fysik og samfundsfag med m... -
Samfundsvidenskabelige "metoder"
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i AT, og et af mine hovedfag er samf. jeg ville høre om der er nogle af jer der evt. kunne oplyse mig de grundlæggende facts om disse "metoder" på forhånd tak -
Dansk synopse
ForumindlægHvordan er det at man finder ua af hvad moralen er i en tekst? -
HJÆLP !!! Drama notater
ForumindlægHejsa :-) Nogle der kan hjælpe mig med drama notater: om Absurd teater og Naturalistisk teater? Jeg skal op i drama... det ville være en kæmpe hjælp :-D mhv xputte -
Biotek A eller Kemi B, forskel på studieretninger?
ForumindlægJeg er rigtig meget i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge studiretningen mat a, fys b og kemi b eller bioteknologi a, mat a og fys b. Jeg ved godt at bioteknologi dækker over biologi samt kemi b, og de to studieretninger derfor giver nærmest samme udgangspunkt, men jeg er tvivl om hvilken fordel... -
Huntington og 'Civilisationernes sammenstød'
ForumindlægNogen der skal op i Huntingtons tese om civilisationernes sammenstød? Hvis ja.. hvad har I tænkt på at komme ind på omkring metoder?? -
Skriftlig engelsk eksamen på b-niveau 2009
ForumindlægHej :) Jeg ville bare lige høre om, der var nogle der vidste hvad opgavesættet fra skriftlig engelsk b-niveau hed sidste år? altså hvad hed novellen og hvad var temaet til paper? -
Starte med metode
ForumindlægHej, nu er det ved at være AT-tid, så tænkte på, til dem af jer der har været oppe, når i snakkede om metode, sagde i så først noget generelt om metoderne i de forskellige fag og brugte det på opgaven, eller hvad gjorde i? På forhånd tak -
Eksamen på den nye reform
ForumindlægNu skal jeg op i old og tænkte på om der er nogen,som har været op i det, på den nye reform? er der nogen som kan fortælle mig hvad der er en god idé at kunne osv? og hvad man skal gøre til eksamen? tak :) -
hermeneutisk spiral?
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvad det lige er en hermeneutisk spiral er? og hvordan man bruger den metode? Tak
