Søgning på: kemi b isis. Resultater: 11401 til 11420 af 96602
-
Haster :)
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=ax^2+bx hvor a og b er tal. Bestem f'(-2) udtrykt ved a og b . Grafen for f går gennem punktet P(- 2 , 1) og har i dette punkt en tangent med hældningskoefficienten 3. Bestem a og b . -
Syrer og baser :)))
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil meget gerne have hjælp til nogle opgaver i kemi, som lyder således: 4. Marker de reaktanter, der er syrer og de reaktanter, som er baser, i reaktionsskemaerne a. HI(aq) + H2O(l) ------> l^-(aq) + H2O^+ (aq) b. F^-(aq) + H2O(l) -----> HF(aq) + OH^- (aq) c. HCO3^-(aq... -
procentafvigelse
ForumindlægSidder og skal finde procentafvigelsen mellem to tal, meeeen kan umiddelbart ikke huske hvordan det liiiige er man gør det ..\n\nNogen der kan hjælpe? -
Reduktion
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med følgende: http://peecee.dk/upload/view/112502 -
optisk aktivitet
Forumindlæghey folkens Er der nogen der hurtigt gider at skrive kort om et optisk aktivt molekyle....gider ikke at slå det op (er for doven) I behøver ikke svare hvis I også er dovne, men hvis nogen har det i hovedet ville det jo være perfekt.mvhkyllerylle -
KLINISK BIOMEDICIN
ForumindlægNogen herinde som studere klinisk biomedicin eller medicin på SDU som kunne hjælpe mig? :-) -
Kan jeg komme ind?
ForumindlægJeg stiller spørgsmålet her, fordi jeg selv er i tvivl. Jeg vil gerne ansøge om at komme ind på samfundsfag/administration-linjen på uni. Problemet er at jeg har et dumt, dumt 5-tal fra min skriftlige eksamen i naturfag. Jeg har årskarakterer på 6 og 7 i henholdsvis skriftlig og mundtlig. Hjælper... -
Konc. i titreringblanding - haster lidt
ForumindlægI en sur opløsning natriumoxalat, som indeholder 0,NaC2O4, den titreres med en KMnO4-opløsning i forholdene:MnO2^- + C2O4^-- + 4H^+ --> Mn^++ + 2CO2 + 4H2ODer titreres, indtil reaktionsblandingen bliver rødviole, der er da anvendt 30,4 mL af KMnO4-opløsningen..Og her kommer mit problem:Jeg ska... -
Hjælp til forklaring ang. citronsyre
ForumindlægEr der kan hjælpe med følgende: For at mildne aromaen(smag og luft) af fisk tilsætter man ofte citron, som indeholder citronsyre. Giv en forklaring på, hvorfor dette virker. Umiddelbart kan jeg ikke se, hvorfor det sker, så er der en, der kan give en god forklaring på det? På forh... -
Biologitest
ForumindlægIdag tog min klasse disse test: http://demo.evaluering.uvm.dk/eksempeltest/ Det er sidste års FSA, og jeg kan lige så godt indrømme, at jeg fik 7 i dem begge. Jeg synes selv, at den er svær, da vi slet ikke har haft om meget af det. Er der mon nogle af jer kloge sp-medlemmer der kan få 12?? S... -
2 nye Grundstoffer(:
ForumindlægDer er fundet 2 nye grundstoffer, som hurtigst muligt vil blive tilføjet det periodiske systen Grundstof: Kvinde Symbol: Q Atomvægt: Hemmelig Fysiske egenskaber: Oftest rund i formen, Kogepunktet varierer, Kan koge op helt uden advarsel. Umiddelbart efter fryser emnet oftest til. Smelter siden... -
Fjollebilled/kaosbilled
ForumindlægJeg skal op i 3.g efter sommerferien, og min klasse kommer så til at hedde 3.M. Er der nogen, som har nogle forslag til hvordan min klasses fjollebilled/kaosbilled kan se ud? Hilsen Pernille -
adskillelse af forskkellige stoffer...
Forumindlæghej, nogen som ved hvilke forsøg man kan lave til emnet, så mange som muligt, tak.... jeg ved selv lidt om det i forvejen -
5 A-Niveau fag=Gange med 1,03??
ForumindlægHej.. Når man vælger at have 5 A-niveau fag på gymnasiet, skal man så gange sit gennemsnit med 1,03? Eller skal man have 6? -
Salpetersyre og salpetersyrling.
ForumindlægHej :) Et relativt fredeligt spørgsmål: Hvorfor er salpetersyre stærkere end salpetersyrling? Tak på forhånd. -
beregning pH buffer?
ForumindlægHej kære hjælpere Hvordan beregner man pH i buffer systemer? -
Uddannelsesvalg
ForumindlægHej! Er lige blevet student, og skal til at søge uddannelse. Men er virkelig i tvivl mellem to uddannelser, har nemlig både sundhedsteknologi og medicin med industriel specialisering i hovedet.. Nogen som evt læser til det, eller anbefale en af de to ovennævn... -
Astronom?
ForumindlægHej. Jeg sidder her og er dybt facineret af alt hvad jeg læser omkrig nye opdagelser i rummet, og lign. Og gad egentlig godt være ham der opdagede alt det! så tænkte på hvordan man bliver astronom? kan se at man skal have en bachelor grad i fysik, men hvordan tager man den? er der nogle krav til ... -
TITITERING
ForumindlægHÅBER DER FINDES EN VENLIUG SJÆL DER VIL HJÆLPE MIG MED FORKLARING OG UDREGNING OG FORMLER SE VENLIGST VEDHÆFTEDE SKÆRMBILLEDE -
hej
Forumindlægnu kunne jeg ikke finde en rigtig side forum at skrive det her, så det kommer her. Jeg ville spørgre jer, folk, som gik og stræb efter de 10 og 12 taller på jeres sidste år i HF eller gym for at få en godt snit, (jeg er på HF). Nu, hvor jeg skal starte på mit sidste år i HF vil jeg gerne gå eft...
