Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11441 til 11460 af 127115
-
reducer
Forumindlæg(a+b)2-a(a+2b) a2+b2+2ab-a(a+2b) skal jeg så gange ind i parentesen, så den kommer til at være -a2 men, hvad skal der så lige ske med 2b??? -
Forstår ikke det her....
ForumindlægHej jeg så en video på frividen.dk hvor der er noget jeg ikke forstår? det er inde på matematik, folkeskolematematik og videoen hedder "grundlæggende brøkregning uden hjælpemidler - folkeskole niveau" starter fra 3:30, altså det sidste regnestykke... håber ikke det er alt for meget at ... -
logaritme :/
ForumindlægYes, nu har jeg lavet alle de logaritme opgaver vi ha fået for, men så er der den aller aller sidste log. opgave, (de sidste er jo self. de sværeste) som jeg simpelthen ikke kan løse -.- prøvet alt nu.. det må være rækkefølgen hvorpå jeg gøre tingene der er forkert tror jeg. Lignignen hedder:log(... -
Nogen der vil tjekke min stil?
ForumindlægHar nu læst den i gennem så mange gange, at jeg snart kan den udenad. Det kunne være rart, hvis der lige var en som ville kigge den i gennem :) PS jeg er temmelig dårlig til fransk. Adrien est un jeune garçon de 15 ans. Il a beaucoup de bons amis dans sa l’école avec qui il peut ... -
Periodeoversigt i dansk.
ForumindlægHej derude (: Jeg skal på torsdag til dansk mundtlig eksamen på 10.klasses niveau. Jeg er i gang med at finde oplysninger om de forskellige tider og periodeoversigter i dansk. Kan I fortælle mig om jeg har forsåtet det her rigtigt? : Det moderne gennembrud: Kvinder begyndte at få mere magt, og d... -
HJÆLP - metoder!!
ForumindlægJeg sidder og skriver synopsis i AT eksamen fra 2008 med fremtid - vision og forudsigelser. jeg har valgt filmen "The day after tomorrow" som det engelske værk, da jeg har fagene engelsk og samfundsfag. mit spørgsmål er så; hvilke metoder kan benyttes til at analysere og fortolke fil... -
Medicinstuderende på SDU
ForumindlægHey... Jeg er lige blevet optaget på medicinstudiet på SDU. Jeg starter desværre først den 1. februar, da jeg er ung - er blevet tvangsflyttet fra september til februar. Vil lige hører om der er nogle herinde som også skal starte den 1. februar? Vil også lige hører om hvordan SDU er, da jeg skal ... -
Absurd billede !
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/Medlemmer/Member.aspx?id=138772 Slet dog den perverse bruger! Det er en mand, som er brugeren ! -
Differentiering
ForumindlægO(x) = 13/3 * pi *x^2 + 40/x Hvordan differentiere jeg ovenstående, og hvorfor bliver det som det bliver? O´(x) = ? 40/x bliver vel -40/x^2 x^2 = ' 2x hvad med resten? -
hjælp til geometri
ForumindlægHej jeg har stor problemer med denne her opgave jeg håber at I kan hjælpe mig http://peecee.dk/upload/view/166157 mvh Rix -
Højeste adgangskvotient?
ForumindlægHej Mit spørgsmål er i grunden simpelt: Hvad tror I vil blive den højeste adgangskvotient i år - og hvor? Personligt ville jeg ikke være overrasket, hvis den ender på 10,5 eller 10,6 eller deromkring. Tror I det er for lavt eller for højt sat? -
En bold der hopper. Det haster...
ForumindlægJeg har lige to spørgsmål. Jeg forstår ikke, hvordan jeg kan få en starthastighed over 0. For er den ikke 0, når jeg holder bolden i hånden, før jeg giver slip? Jeg har brugt stedfunktionen: s(t)= 1/2 a0 * t2 +v0 * t + s0 Jeg lavede en graf over den første del af boldens bevægelse. Og jeg... -
Har jeg bøjet det rigtigt?
ForumindlægDet handler om murens fald, men jeg er meget i tvivl om en sætning, med genetiv, håber i vil hjælpe:) Sie verlieren ihr Leben wegen der Bewaffnen Soldaten, die die Mauer kontrollieren. Jeg er i tvivl om dét efter wegen, og om jeg har bøjet det rigtigt efter genetiv. -
Held og lykke med skr. eksamen
ForumindlægTja, held og lykke til jer andre som også skal op i mat A skr. i morgen. lad os håbe at opgaverne er lette og der ikke er så mange af de irriterende forklaringsopgaver samt statistik-opgaver - kedeligt!! nåh, men knæk og bræk. -
Ligninger
ForumindlægHej alle. Er i gang med ligniger på Mat C. Jeg synes virkelig det er svært og jeg vil utrolig gerne forstå det rigtigt. Hvad er fremgangsmåden ved denne?: (Har prøvet mange gange!) ½x - 5 = 2x + 6 Så har jeg fået resultatet x=2 ved denne: 5x – 2(x + 1) = 4 - 3x ... -
Medicinstudiet SDU som førsteprioritet
ForumindlægHej derude. Jeg sidder som mange andre og venter på at få svar fra universiteteterne. Jeg har selv søgt medicin p SDU som min førsteprioritet. Jeg har et snit på 10,6 efter at have gange med 1,08. Adgangskvotienten for sidste år lå p... -
Transformer omsætningsforhold
ForumindlægDenne transformer er Dyn koblet, hvordan kan jeg regne omsætningsforhold bare ud fra dette billede? -
Hjælp til forfatningskampen?
ForumindlægEn der kan fortælle mig lidt om hvad forfatningskampen gik ud på og hvorfor den opstod? -
Løsningskurv
ForumindlægHej, jeg sidder desværre igen med en opagve som jeg ikke kan finde ud af.. Er der en venlig sjæl herinde som kan hjælpe mig med min opgave? Det vil betyde meget. Gerne med forklaringer så jeg kan sætte mig selv i det :) Håber at jeg kan få hjælp :) -
El sikkerhed
ForumindlægHar læst mig til at et jordforbundet elektrisk system beskytter en patient ved at holde alle ledende overflader og "receptacle grounds" i en patients nærhed på samme potentiale. Er ikke helt med på hvad en "receptacle ground" er? Forstår heller ikke hvorfor det beskytter...
