Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 11541 til 11560 af 40685
-
Kemi A - mundtlig eksamen - HTX - fremgangsmåde
ForumindlægHej Vores lærer har været meget upræcis med, hvordan den mundtlige eksamen kommer til at foregå - jeg spørg derfor her: Jeg ved, at jeg trækker et emne som indeholder: En rapport vi har lavet, plus nogle ting jeg skal komme ind på ifølge med denne rapport og dertil et bilag - Dette ser sådan ud ... -
Prøver at lave dispositione til fysk c-eksamen
ForumindlægKære alle, Jeg skal op til 24 timers mundtlig eksamen i næste uge, og har lavet noter samt dispositioner til de fleste af de spørgsmål vi har fået udleveret, dog har jeg rigtig svært ved at lave dispostioner til astronomi og til lys og atomer. Eks. på mine dispositioner til bølger, lys og l... -
AT eksamen i morgen. Emne "1984"
ForumindlægHej jeg sidder og er i gang med at forberede mig til min AT eksamen i morgen. Men jeg har brug for hjælp. Mit overordnet emne er "Er vores samfund på vej mod et ”1984” overvågningssamfund?" Jeg har fået at vide at jeg skal være mere selvkritisk, men jeg ved ikke hvordan? jeg har også ... -
Shot-to-shot analyse under AT-eksamen
ForumindlægDavs. Jeg er lidt splittet på min AT-eksamen i mediefag og engelsk i morgen. Jeg har lavet en shot-to-shot analyse, som jeg KAN vælge at præsentere, men lige pt er mit talepapir 10 minutter langt, så det er egentligt ikke en nødvendighed. Mit spørgsmål går på, hvis jeg vil inddrage min shot-to... -
RADIOAKTIVITET mundtlig præsentation af alfa- beta- og gammastråling FYSIK 24 TIMERS EKSAMEN
ForumindlægHej alle! Jeg skal op i fysik om 24 timer og har trukket emnet RADIOAKTIVITET: opgaven lyder således ____________________________ Radioaktivitet Lav en mundtlig præsentation af alfa-, beta- og gamma-stråling. Den faglige samtale vil tage udgangspunkt i din indledende præsentation og kan indd... -
Jeg har en hhx matematik eksamen på c og er igang med en fuld hf nu..
ForumindlægMit spørgsmål er om jeg behøves at tage matematik på hf hvis jeg allerede har det på hhx.. Kan de sammensættes? -
AKUT HJÆLP! hvordan man udregner = Tan opløftet i minus 1- skal til eksamen i morgen
Forumindlæghvordan udregner man noget i opløftet minus 1 i tangens? Jeg bruger kun den lommeregner der findes på computeren men den burde kunne gøre det. Jeg skal regne vinklen ud til et optisk gitter og jeg kender kun afstand fra centralplet til lilla lys 1,3 cm og afstand fra gitter til væg 5 cm. Jeg skal... -
analysemodel til eventyr! hjællp eksamen imorgen om morgen plz:)
Forumindlæghej, jeg skal til eksamen imorgen.. og har analyseret et eventyr af HC.Andersen. den hedder " det er ganske vist" jeg skal finde en analysemodel til den. jeg har tænkt på aktantmodellen og kontraktmodellen, men kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal forklare det osv. håber nogle ka... -
Repetition skriftlig kemi
ForumindlægHej! Jeg skal her om 2 uger til skriftlig kemi eksamen, og tænkte på om der måske var nogle som havde nogle gode tips, og ideer til hvordan man kunne repetere, og hvordan i evt selv gør/har gjort. Er selvfølgelig klar over at man bare kan gennemlæse sine kemi bøger, men det er jo ikke altid ting... -
Mat A skriftlig eksamen 28 maj- nogen som vil dele deres besvarelse?
ForumindlægHej jeg ville høre om der var nogen som ville dele deres besvarelse så man kan sammenligne? Er der nogen som ved om det er muligt at få 10, hvis man ikke har lavet en opgave færdig i del prøven uden hjælpemidler og man har ca 2 underspørgsmål der ikke er besvaret helt færdigt i den med hjælp... -
Afsluttende matematik eksamen B-niveau - sheiBe
ForumindlægJeg står lidt med hovedet i galgen, da jeg skal til matematik eksamen onsdag. Dette er på b-niveau, og jeg afslutter dermed faget. Jeg har dog just ikke gået hånd i hånd med faget igennem årene på gymnasiet, så jeg håber I vil være behjælpelige med lidt spørgsmål, jeg har. Har fået opgavet 16 spø... -
Jern(II)sulfat-vand(1-7) databehandling til eksamen - hjælp!
ForumindlægHej derude, Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig kemi eksamen og er ved at løse databehandlingen for et forsøg omkring jern(II)sulfat-vand(1-7). Vi har gjort følgende: Afvej ca. 3 g ståluld med 0,01 grams nøjagtighed. Tilsæt 80 mL fortyndet svovlsyre til stålulden i en 250 mL konisk kolb... -
Hårdeste år på gym?
ForumindlægHvad er efter jeres erfarring det hårdeste år i gymnasiet? Mener i der er væsentlige forskelle på de forskellige år? Jeg selv er ved at afslutte 2.g stx lige nu, og har ikke rigtigt oplevet at det skulle være hårdere end 1.g, som mange ellers siger. Tilgengæld har jeg nu 3 større opgaver (Dan... -
Er bange for, at jeg ved en fejl har snydt ved eksamen! :(
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har lige afsluttet skriftlig dansk-eksamen 3.g. Jeg er kommet i tanke om, at jeg copy-pastede et par sætninger fra en af mine tidligere afleverede (3.g) dansk-opgaver og brugt dem i min eksamensstil. Jeg tænkte egentlig ikke så meget over det, og valgte at bruge dem, fordi... -
'Den stærkeste' af August Strindberg - Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægKære Studieportal.dk-brugere Så har vi været til skriftlig eksamen, men jeg er meget i tvivl med min besvarelse - er der ikke nogen venlig sjæle, der har lyst til at læse den igennem og eventuelt vurdere den på skalaen? På forhånd tak... -
personkarakteristik i det er ganske vist,kun 5 timer til eksamen:(
Forumindlæghej SP:) jeg skal til eksamen om nogle timer, jeg har analyseret mit tekst og fortolkede osv. men jeg glemte to punkt det er analysemodellen og personkarakteristik. jeg har fundet en analysemodel, det er aktantmodellen, men ved ikke helthvordan jeg skal forklare det, håber i kan hjælpe end jeg s... -
Filmen "Luther"
ForumindlægHej. Nogen som kan svare på, hvad det var for en religion, Luther var "imod".. Og hvad det i store træk egentlig var, der foregik?? Det er til min eksamen imorgen.. På forhånd tak! -
Analysemodel?
ForumindlægEr der nogen der har en god analysemodel til religionstekster til eksamen!? -
Betaler for online hjælp {Biologi}- B;niveau - 24 timers eksamen
ForumindlægHej venner af Studieportalen. Mit liv ligger sådan, at jeg helst skal have 02 til min biologi eksamen - som foreligger på 24-timers. Beklager jeg måske er lidt sent ude; eksamen trækkes om mindre end 30 timer. Et 02 eller 4 vil være super-win. Det er ekstremt nødvendigt jeg består denne es... -
(9. klasse) Hvordan skal jeg styre min tid til den mundtlige eksame i dansk?
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at styre min tid til den mundtlige eksame i dansk. (9. klasse) Jeg har undervurderet hvor meget tid jeg bruger på at præsentere mit oplæg. Jeg har øvet mig på min fremlæggelse og den tager ca. 17-18 minutter, men den må maks være ca. 10 minutter. Jeg er meget i tvivl...
