Kemi

Kemi A - mundtlig eksamen - HTX - fremgangsmåde

03. juni 2016 af Zall - Niveau: A-niveau

Hej

Vores lærer har været meget upræcis med, hvordan den mundtlige eksamen kommer til at foregå - jeg spørg derfor her:
Jeg ved, at jeg trækker et emne som indeholder: En rapport vi har lavet, plus nogle ting jeg skal komme ind på ifølge med denne rapport og dertil et bilag - Dette ser sådan ud fx:
Forsøg: Fedtstoffer
Med udgangspunkt i forsøget ”Fedtstoffer” skal du redegøre for kemisk identifikation af organiske stoffer. I den forbindelse skal du redegøre for oxygenholdige organiske molekylers opbygning, reaktioner og navngivning. Du skal komme ind på forskellige typer fedstoffers opbygning og de særlige forhold der hersker inden for navngivning af fedstoffer. Du skal desuden redegøre for de forskellige typer isomeri, der findes inden for organisk kemi. Du bør under eksaminationen komme ind på følgende: Overvejelser i forbindelse med forsøget (sikkerhed og affaldshåndtering). Andre organiske reaktionstyper, syre- og basereaktioner, funktionelle grupper, bindingstyper, elektronegativitet, polaritet, intermolekylære tiltrækningskræfter og deres indflydelse på stoffers koge- og smeltepunkter. Under eksaminationen skal bilag 1 inddrages.

Jeg har så en halv times forberedelse og derefter har jeg eksamenstiden - Hvor langt tid er denne?

Jeg tænker, at min strukturer dette sådan:
- Indtroduktion til emnet, rapporten og det udførte eksperiment - i form af formål
- Gennemgå dertilhørende teori (Her besvares det meste af opgaven)
- Gennemgå eksperimentets udførsel (I grove træk)
- Gennemgå dertilhørende efterbehandling i relation til den behandlede teori
(Hele tiden skal jeg huske at inddrage bilagene)

Hvad tænker i?


Skriv et svar til: Kemi A - mundtlig eksamen - HTX - fremgangsmåde

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.