Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11581 til 11600 af 14099
-
Fra Logistisk vækst til Eksponentielfunktion
ForumindlægHej jeg sidder lige nu og skriver SRP i biologi/matematik. I min matematik del, skal jeg beskrive den logistiske vækst som en eksponentiel funktion. Jeg har fundet dette (billedet er vedhæftet), men jeg forstår det ikke. Hvor kommer (M-f(t)) / f(t) fra? Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan... -
Biologisk undersøgelse
ForumindlægJeg skal skrive en bilogi rapport ud fra en undersøgelse vi lavede. Det handlede om at vurdere tilstanden af en sømose vha. makroindexmetoden og undersøge effekten af at tilsætte plantenæringsstoffer til en vandprøve. Under min teori, er der krav på at jeg skal forklare foreskellen på en kvanita... -
Min NF Evalueringsopgave
Forumindlæghej jeg håber at nogle kan hjælpe mig med min disposition/problemformulering til min A-opgave, som jeg skal aflevere på fredag. Jeg har 10 min. til at fremlægge denne til eksamen ca. så synes det har været svært at finde frem til hvad jeg skal snakke om man skal inkluderer alle tre fage: Bi... -
Hvordan er det at studere i Aalborg?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har besluttet mig for at studere biologi, og havde oprindeligt tænkt mig at studere i Odense, men har nu ombestemt mig, og vil studere i Aalborg. Jeg tænkte bare på, om der var nogen der havde erfaring med eventuelt et naturvidenskabeligt studie på aau, som kunne fortælle mi... -
Genetisk variation i en serotonin-receptor
ForumindlægHej! Jeg er endnu en af de heldige der skal op i mundtlig biologi i morgen, og håber derfor på, at nogen har lyst til at hjælpe mig. Jeg skal beskrive hvordan et transmitterstof kan påvirke en nervecelle til at sende et signal - har dette mulgivis noget at gøre med synapser? Yderligere skal j... -
Samfundsfag AT
ForumindlægJeg skal til AT eksamen på fredag. Min synopse handler om forureningen af maden i grønland, og om hvordan man kan stoppe den negative udvikling. Jeg har fagene Biologi A og samfundsfag C. Biologidelen er god, men jeg føler virkelig ikke jeg har inkorporeret samfundsfag på nogen måde ift teorier.... -
EKSAMENSHJÆLP!!!!
ForumindlægHej alle. Jeg leder i øjeblikket efter en hjælpelærer i biologi B. Jeg skal til eksamen fredag d. 13/6 kl. 9:30, jeg trækker mit eksamensspørgsmål dagen før kl. 8:00 Derfor søger jeg en der kan hjælpe mig torsdag formiddag, med at forstå mit eksamensspørgmål samt at forstå de udleverede figurer.... -
AT- FAST FOOD. HJÆÆÆÆLLLPPPP
ForumindlægHeej alle Jeg har valgt at skrive om fast food i AT, og jeg har valgt fagene Samfundsfag B, og biologi C. Jeg skal finde ud af hvor udbredt fast food er i danmark. er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg skal få det samfundsfaglige ind over det? og evt. hvilke metode... -
Bioteknologi?
ForumindlægHej Support! I jeres FAQ har jeg læst, at I ikke har oprettet et forum for små fag som mediefag mm. Men hvad så med store fag som bioteknologi? Faget er jo på A-niveau gymnasielt, og at stille opgaven indenfor biologi-forummet er lidt træls, når opgaven kan være præget af svær kemi Ligeledes k... -
Rotteforsøg med belønnignssystemet
ForumindlægJeg er igang med AT og benytter mig i biologi af følgende rotteforsøg, hvor man kigger på ændringen i hjernens belønningssystem i forbindelse med indtagelsen af kalorierig mad http://videnskab.dk/krop-sundhed/junk-food-virker-som-narko Jeg har i min synpose skrevet, at det er empiri i form af e... -
nf - eksamen
Forumindlæghej folkes derude er der nogen der kan hjælpe med at finde den røde tråd igennem vores problemstilling som er hvilken kosekvenser kan dårlig ernæring have? så vil det være en kæmpe stor hjælp.... jeg skal nemlig op til eksamen i næste uge. Og kan i evt se på den vedhæftet fil om den røde tråd ... -
Bacillus Cereus - Dr Jekyll og Mr Hyde (Eksamen)
ForumindlægHejsa. Jeg har trukket emne i biologi som blev "Gener, plasmider og gensplejsning" Jeg har fået denne artikel: http://www.biokemi.org/biozoom/issues/507/articles/2177 Og mit spørgsmål lyder således "Udvælg i artiklen eksempler på hvilken betydning plasmider kan have for spredni... -
Planteplankton - Fødekæden i havet
ForumindlægSkal til biologi eksamen imorgen, og sidder lige nu i forberedelsen. Jeg har lidt svært ved at forklare bilag 1, som er vedhæftet som billede. Det skal siges, at det er engergien som overføres mellem ledene jeg skal forklare, og at de er bestemt i endhederne som kJ/m2/år. Jeg synes bare det... -
redegørende Spørgsmål til eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op til Biologi eksamen fredag, og der er nogle ting jeg er usikker på. Jeg skriver et par spørgsmål, og så håber jeg på at der er nogle der har forstand på det 1. Redegør for hvordan menneskets arvemateriale er opbygget 2. analysér arvegangen for den grønlandske leversygdom og di... -
hjælp til AT eksamen!
ForumindlægHejsa, mit overordnede emne i AT er mad og mennesker og jeg har valgt at skrive om anoreksi, inden for samfundsfag og engelsk. Jeg ville bare lige spørge om hvilken metode man kunne have brugt i fx biologi. Jeg har svært ved at få en videnskabelig metode til at passe ind på lige præcis en spise ... -
Udnyttelse af Regnskoven
ForumindlægHejsa, jeg skal op i biologi b kl. 8, og jeg er kommet i tvivl om jeg har løst opgaven rigtigt. - Gennemgå de fysiske og biologiske forhold i regnskoven. Når der menes biologiske forhold, kan det ikke noget med at står står på himlem midt om dagen, hvor temperaturen kan nå op til 35 grad... -
Kan jeg skifte nu???
ForumindlægHej alle Jeg skal starte på Aalborghus gym, her på onsdag d. 13. Problemet er bare at den linje jeg er kommet ind på, kan jeg ikke bruge til noget. Jeg er nemlig kommet ind på den sproglig (engelsk, samfundsfag biologi) og den linje som jeg skal have er den bioteknologiske linje. Jeg vil bare i... -
Gærcellers aktivitet ved temperatur. Hvad bruges BTB til?
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med en rapport i biologi om gærcellers aktivitet ved temperatur. Der er bare kommet et spørgsmål, som jeg ikke forstår. "Hvorfor tilsatte vi BTB og hvad viste det" Forsøget blev lavet med en kolbe, vand blandet med gær og sukker, og i på kolben sad et gærrør med ... -
Primærproduktion - udregning - hjææælp
ForumindlægHej alle! Har virkelig brug for hjælp til et spørgsmål i min biologi-aflevering som skal afleveres imorgen! Opgaven lyder således: - Hvor stor vil den totale primærproduktion af hhv. korn (frøfraktion), strå (halm) og rødder være hvis hele landbrugsarealet (2,65 mio. hektar) var dyrket med denn... -
SRP HJÆLP
ForumindlægHej med jer. Som i kan se vedrørende overskrift, skal jeg for første gang til at skrive SRP. Jeg er virkelig i tvivl hvad jeg skal vælge. Jeg skal vælge engelsk som er et A fag, derudover kan jeg så vælge imellem biologi, historie, spansk, psykologi, samfundsfag. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge...
