Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 11581 til 11600 af 24089
  • Religionsfaglig metode??

    Forumindlæg
    Jeg har AT-problemer ligesom alle andre herinde, og jeg mangler hjælp til at få forklaret hvilke metoder, der findes i religion? Jeg har lidt på fornemmelsen, at de minder lidt om de danskfaglige metoder, men er som sagt lidt blank lige med hensyn til religion. Vi fik aldrig introduceret nogle me...
  • HJÆLP med samfundsfag !

    Forumindlæg
    Hej Vi har forskellige teorier indenfor internationalt politik så som Marxismen, Idealismen, Realister mv. men jeg vil gerne vide hvad bruges endelige de teorier konkret til? Altså til at skabe fred eller til at skabe endnu mere ''kaos''? Hvad mener i selv? :) Jeg vil o...
  • Overgang

    Forumindlæg
    Hvor stor en overgang er der mellem mat på gym og mat på uni ? Hvordan vil I karakterisere overgangen? Har godt nok læst mig frem til, at man bevæger sig væk fra "anvendt matematik" til ren teoretisk matematik, men hvad er jeres oplevelser? Svar meget værdsat, tak!
  • Robotteknologi og samfundsfag

    Forumindlæg
    Hey! Skal om en uges tid til AT-eksamen og skal til at ha fundet nogle guldkorn jeg kan suplere min synopsis med.. Jeg har om "Robotter i hverdagen-ven eller fjende?", hvor jeg tager udgangspunkt i visionen om robotter i filmen "I,robot". Har fagene fysik og samfundsfag med m...
  • Dansk synopse

    Forumindlæg
    Hvordan er det at man finder ua af hvad moralen er i en tekst?
  • HJÆLP !!! Drama notater

    Forumindlæg
    Hejsa :-) Nogle der kan hjælpe mig med drama notater: om Absurd teater og Naturalistisk teater? Jeg skal op i drama... det ville være en kæmpe hjælp :-D mhv xputte
  • Huntington og 'Civilisationernes sammenstød'

    Forumindlæg
    Nogen der skal op i Huntingtons tese om civilisationernes sammenstød? Hvis ja.. hvad har I tænkt på at komme ind på omkring metoder??
  • hermeneutisk spiral?

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan forklare mig hvad det lige er en hermeneutisk spiral er? og hvordan man bruger den metode? Tak
  • Eksamen på den nye reform

    Forumindlæg
    Nu skal jeg op i old og tænkte på om der er nogen,som har været op i det, på den nye reform? er der nogen som kan fortælle mig hvad der er en god idé at kunne osv? og hvad man skal gøre til eksamen? tak :)
  • Starte med metode

    Forumindlæg
    Hej, nu er det ved at være AT-tid, så tænkte på, til dem af jer der har været oppe, når i snakkede om metode, sagde i så først noget generelt om metoderne i de forskellige fag og brugte det på opgaven, eller hvad gjorde i? På forhånd tak
  • jer der HAR været til AT-eksamen!

    Forumindlæg
    ... kan I sige noget om hvad lærer og censor spørger om? Altså om det mest er metodemæssige spørgsmål eller mere faglige?
  • AT-synopsis, forvirret?

    Forumindlæg
    jeg skal op til AT- synopsis og har valgt fagene samf og eng. i eng har jeg bare valgt den hermeneutiske spiral,(jeg har læst en bog) hvad kan jeg mere sige til det? så har jeg valgt kvalitativ metode i samfundsvidenskab da jeg har interview en person, hva kan jeg mere sige end at jeg har valg...
  • BETYDNING!! vigtigt

    Forumindlæg
    hvad betyder dette: sieg skål! sieg skål! sieg skål!
  • Eksamen i 3g

    Forumindlæg
    Er eksamen i historie (3g) en 24-timers eksamen?
  • Perspektiver og begrænsninger

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen er der nogle der forstår hvad der menes med "undersøgelsens perspektiver og begrænsninger"? på forhånd tak! Isabella
  • Hjælp til relative pronominer!

    Forumindlæg
    Jeg roder lidt med nogle sætninger med relative pronominer. Det ville være fantastisk, hvis nogle kigger på dem, så jeg ved om det er helt ved siden af. Sætningerne er vedhæftet i et word-dokument På forhånd tak for hjælpen! :)
  • Operation X - Micahel Speigelhaer

    Forumindlæg
    Hvis man skal lave en aktantmodel ud af det afslørende dokumentarprgram "operation X", hvor Michael Speigelhauer er afsløreren. Er han så subjektet??
  • Historie eksamen :)

    Forumindlæg
    Jeg har lidt glædet mig til historie eksamen som først er på mandag. Jeg vil lige høre fra nogle eksperter om hvordan eksaminationen forløber + evt. gode råd :)
  • Resume af “Barnet” af Poul Henrik Trampe

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen næste måned, og har bruge for nogen der kan hjælpe mig med at lave resume af denne novelle “ Barnet” Poul Henrik Trampe. Tak på forhånd
  • Nykritisk metode

    Forumindlæg
    Skal lige have noget på plads. Ved nykritisk metode forstås da, at det udelukkende er teksten der er fokus på - altså tegnsætning, sprog osv. Er der i en nykritisk metode ikke plads til fortolkning på selve litteraturen?