Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11701 til 11720 af 14099
-
Mat Sp + Svar
ForumindlægHej alle sammen.. da der har være rift om denne opg i et andet indlæg laver jeg nu et nyt indlæg kun til denne postjeg ligger inde med alle de spørgsmål man kan få til mat a eksamen mundtlig.. i den er alle spørgsmål, beviser , eksempler, og en forklarende tekst.. al det overflødelige er filteret... -
Hvordan holder man hovedet oppe?
ForumindlægGodaften, læser på SP, Det er sådan at jeg søger lidt råd, og spørger herinde i håb om at få nogle brugbare råd og svar - de fleste er studerende og kender til de ting man som studerende kan gå igennem. Det er sådan, at jeg kæmper og kæmper for at nå tops på gym, men stadig bliver jeg gang på g... -
Naturgeografisk metode
ForumindlægHjælp! Jeg skal til AT-eksamen her på tirsdag og er fuldstændig clueless hvad gælder den naturgeografiske metode. Er der ikke en venlig sjæl der vil og kan forklare mig hvordan den virker og hvordan man bruger den? Alle inputs er meget velkomne! -
Gymnasium
ForumindlægDa jeg efter sommerferien skal starte i 9 klasse er det pludselig gået op for mig at jeg start skal tage nogle alvorlige beslutninger hvad gumnasier angår, men problemet er det at jeg er skide nervøs for gymnasiet, kan i der går eller er færdige med gymnasiet ikke lige forklare mig hvordan der er... -
stort problem!
Forumindlægjeg har valgt en forkert linje på mit nye gymnasium, jeg starter i 1.g.jeg starter allerede her på onsdag, hvad skal jeg gøre?kan de godt ændre det nu, eller først om et halvt år? -
AT - metoderne ligner hinanden
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at skrive min AT synopsis, og det er sådan at i fagene dansk (A) og samfundsfag (A) der adskiller metoderne sig ikke ret meget fra hinanden. Derfor bliver jeg nødt til at nævne det under mit afsnit "metoder og teori" (min lærer sagde jeg skulle være... -
Hjælp til problemformulering om det nordiske forsvarssamarbejde omkring 1948
ForumindlægHej.Jeg skal skrive en opgave i samfundsfag på ca. 12-15 sider om et valgfrit emne. Efter meget betænkningstid er jeg nået frem til at ville skrive om det nordiske forsvarssamarbejde mellem DK, Norge og Sverige i 1948. jeg søger hjælp til en god problemformulering. Har tænkt på noget i retning af... -
Hjælp til projektuge i 9. klasse.
ForumindlægHej studieportalen, jeg har projektuge netop nu og har brug for lidt hjælp. Vores overemne er "det dyrebare liv" Mit "problem" er at jeg ikke ved hvordan jeg skal svare på min problemformulering uden, at det lyder dumt. Min problemformulering lyder således: Hvordan påvirker ... -
Hjælp til oversættelse(haster)
ForumindlægKu godt bruge en der vil kigge den igennem for fejl.En ung elektronikingeniør ved navn Bernhard Goetz gik en morgen i december i 1984 ned i New Yorks undergrundsbane på vej til arbejde, og da toget kom ond på perronen, gik han i en næsten tom vogn. Blandt passagerne var der fire unge negre. En af... -
Fravær
ForumindlægHvor meget fravær synes I er acceptabelt? -
Bachelor og sidefag
ForumindlægHej SP. Jeg er ikke blevet meget klogere af at kigge på AAU's hjemmeside. Derfor spørger jeg jer; kan man tage hvilken som helst af deres bachelorere, med hvilket som helst sidefag? Er det svært at overskue at have både en bachelor og et sidefag - har man dem overhovedet på samme tid? På f... -
At blive superstudent
ForumindlægHej allesammen. Jeg har gennem længere tid haft et inderligt ønske om at blive superstudent. Det har jeg, fordi jeg dels vil gerne få et højt gennemsnit og dermed komme ind på mit drømmestudie, og dels fordi jeg gerne vil bevise for mig selv, at jeg kan opnå mine mål, hvis jeg bare vil det og arb... -
Nederlag efter nederlag?
ForumindlægGoddag, kære, hjælpsomme studerende (og voksne), Allerede i 5.klasse vidste jeg, at jeg skulle på STX, når jeg afsluttede FSA. - Jeg havde aldrig været i tvivl, og mine lærere var ganske enige. Dog i 9.klasse blev jeg konfronteret med sandheden om, at jeg i virkeligheden er meget naturfaglig, så ... -
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
Hvornår skal man være bekymret?
ForumindlægYes! Jeg er 3.g'er og slutter gym her til sommer.. Mine karakterer er ikke de bedste, så jeg tænkte på hvornår det er på tide at være nervøs? Mit årskarakters gennemsnit ligger i øjeblikket på 6,9, og de næste årskarakterer vi får, er dem der gælder.. Tror vi får dem i marts engang.. Hvad er... -
AT- FREMLÆGGELSEN
ForumindlægHej igen venner :) Jeg tænker på til selve fremlæggelsen, er det så en god ide at starte med hvilke metoder man har anvendt og derefter begynde med at svare på sine problemstillinger eller hvordan og hvorledes er det bedst at gøre -? Mvh Studentt 2012 :-) -
Orden?
ForumindlægHej allesammen. Jeg ligger ikke så højt oppe indenfor dansk og mat. skriftlig fremstilling i ORDEN !. Og har på INGEN måder nogle anelser om hvordan jeg kan gøre det bedre?. For i dansk, de ting jeg tænker meget på når det indenfor orden. øverst oppe : fag, sidetal, navn etc. Så er det margin (... -
HEJsA kan man dumpe 10. klasse?
ForumindlægHej med jer dejlig mennesker... jeg vil lige høre om en ting.. - Kan man godt dumpe 10. klasse?, altså hvis man får 00 i en mundtlig prøve? Vil i ikke godt være søde & svare mig, tak? Jeg vil virkelig gerne vide det, tak på forhånd! <3 -
Synopse - Reality
ForumindlægHej kan en eller anden hjælpe mig med en synopse - Den skal afleveres i morgen!!! Jeg har trukket Reality - Og valgt Paradise Reunion afsnit 9 - Jeg vil også gerne have hjælp til analyse, og genretræk for reality. Samt komposition :-D -
Er der brug for lommeknive?
ForumindlægHar man brug for en lommekniv, -når man er i byen, -i hjemmet? Isåfald hvis der er brug for en, hvad skal den have af funktioner? - Hvad vil det ideelle indhold i lommekniven være? - Hvad skal den kunne gøre, osv..?
