Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11861 til 11880 af 84813
-
4-phenyloctan
Forumindlægnogen der kan skrive strukturformlen for 4-phenyloctan -
Beregne koncentration?
ForumindlægHvordan beregner man koncentrationen af et stof? Hvilken formel? && hvad står bogstaverne for? :) Tak på forhånd. -
frekvens
ForumindlægHvordan regner man frekvens? bølgelængden er ca. mellem 380 nm og 470 nm, og bevæger sig med farten 3,00 gange 10 i 8. ved at formlen for frekvens er 1/T men kan ikke finde ud af hvilke tal der skal bruges osv. Er der nogen der ved det? -
diamater
Forumindlæghej hvis jeg kender siderne på en trekant og gerne vil finde diameteren på den omskrevne cirkel hvordan gør jeg så. -
cosinusrelation
ForumindlægHej... Har siddet og læst til mat eksamen, og kan overhoved ikke overskue at isolere cosinusrelationen hvor man finder siderne til den relation hvor man finder vinklerne... Lyder indviklet men håber nogle kan hjælpe.. -
Lysstrålens fart
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare denne opg? En lysstråle bevæger sig fra vakumm ind i en glasklods. Glasklodsen har et brydningsindeks på 1,2. Beregn lysstrålens fart efter passage af grænsefladen. -
Bindinger Kemi
ForumindlægHej Kan nogen fortælle mig hvilke bindinger der opstår mellem alifatiske og aromatiske carbonatomer? Er det en stærk eller svag binding, og hvorfor ? Tak -
Termisk energi hjælp
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål, som jeg er usikker på Væsken i din drink har en volumen på 30cl og har en densitet og specifik varmekapacitet der er lig vands. a) bereg nmassen af drinken = den har jeg fået til 0,3 kg Bartenderen tilsætter også 5 isterninger der hver har massen 6 g. Væsken har en s... -
Privat Undervisning Søges
ForumindlægHej Jeg er en 18 årig gymnasieelev fra Birkerød som søger noget hurtigt privat undervisning i mundtlig engelsk her inden den 29 maj hvor jeg skal op.Selvfølgelig imod betalning. Skriv til min mail hvis du er interesseret i at hjælpe eller kender nogle der kan.Der er tale om engelsk højniveau i 3.... -
A discussion about Denmarks finances
ForumindlægHi every wise persons out there. Today i want to have a discussion about finances. I want all persons pronunciations in English and only English. Here is the title on the subject. "Do you think, that Europe shall be intervene in development in Danish finances? ... -
oldeksamen
ForumindlægHej...Jeg var til oldtidskundskabseksamen i dag, og kom op i hulebilledet, hvilket jo er et meget spændene emne, og i forberedelsen skrev jeg mange noter - på teksten...Da jeg så kommer ind i lokalet hvor lærer og sensor sidder, bliver de meget agressive og informere mig om at jeg meget vel kunne... -
kun 300 ord ;)
Forumindlæger der ikke lige en der vil kigge min stil igennem??\n\njeg har skrevet den her, og det er ikke nogen god opgave, men bare en lille stil på 300 ord ;)\n\nmen here goes:\n\nMy third year assignment.\n\nIn my third year assignment I shall write in Italian. Some of the topic’s are about children who... -
Grammatik
ForumindlægHej, I denne sætning er der en grammatisk fejl, som allerede er understreget: "Mrs Ugwu is not happy in the small town and would had preferred to stay in the capital Lagos where the family used to live." Jeg har rettet sætningen til: "Mrs Ugwu is not happy in the small town and wo... -
Hvor er fejlen?
ForumindlægHej .) Jeg kan simpelthen ikke finde fejlen i følgende sætninger: 1) The meeting of the two cultures are very interesting. 2) His stay in the village has been a joke and a completely waste of time. 3) Paul Auster did not wrote "The blindfold", his wife did. 4) Whether a postmodern ... -
Hjælp til mekanik elektrisk skateboard haster !!!!
ForumindlægHej igen Jeg har noget som driller mig en hel del i min fysik b opgave og det er at jeg skal finde ud af hvor stor den resulterende kraft på skateboardet er Her er billede af opgaven Jeg håber at der er nogen som vil hjælpe mig med opgaven På forhånd tak -
svær mat opg!!!
Forumindlæghey er der nogle matematiske genier der kan hjælpe med denne opgave:En trekants omskrevne cirkel er en cirkel gennem trekantens vinkelspidser, og den har centrum i midtnormalernes skæringspunkt.Trekant ABC har vinkelspidserne A(3,1), B(9,3) og C(7,7).Bestem en ligning for trekantens omskrevne cir... -
litteratære perioder
Forumindlæghej er der ikke nogen der har noter til følgende:BarokkenDet moderne gennembrudjeg forstår ikke rigtig det der står i litteratur håndbogen, og har os kigget på de forskellige sider, der bliver henvist til i andre indlæg, men kunne godt tænke mig en samlet oversigt, der er let at forstå, og måske ... -
Latin, vil være advokat / jurist
ForumindlægHvis jeg vil værer advokat / jurist, så er latin et meget godt fag at tage på stx, ikke? Det bliver kun på C niveau, men det er stadig meget relevant at have, har jeg ikke ret? Mvh. Frederik. Ps. Hvis jeg skal vælge mellem Fransk A, og Tysk B, er der så et af de to sprog der ville være be... -
Hjælp til kogepunkt
ForumindlægHejsa :) Jeg er gået i stå med den sidste opgave i kemi spm. ser således ud: Consider an aqueous 1.00 mol kg-1 solution of Na3PO4, a compound with useful detergent properties. Calculate the boiling point of the solution assuming that: (a) it does not ionise at all in solution Svar : &Delt... -
Cosinusrelation, bevis
ForumindlægNår man beviser cosinusrelationen, får vi at vide at ved første punkt skal vi bruge Pythagoras' sætning a^2+b^2=c^2. Men i bogen skriver den h^2=c^2-(b-x)^2. Hvorfor skal man substantere (b-x)^2 fra c^2, burde man ikke lægge de to sammen? , det samme gælder ved h^2=a^2-x^2.
