Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 12081 til 12100 af 57177
-
Termins 8 kl.
ForumindlægHej Jeg skal op til dansk, matematik, engelsk, tysk og fysik termins om 2 uger og har virkelig brug for nogle kloghoveder til at hjælpe mig med hvilke noter der er gode at have med. Jeg er så nervøs da jeg både skal lave en engelsk og tysk stil. Hvad er godt at have med eller hvad er vigtigt. -
Hvilken litterær periode er vi i?
ForumindlægHejsa Jeg er i gang med at skrive noter til de forskellige litterære perioder da jeg skal op i mundtlig dansk i morgen. Dog kan jeg ikke finde et entydigt svar på, hvilken periode vi befinder os fra 2000 til nu... er der nogen der kan hjælpe og forklare, hvad der kendetegner denne periode? -
Har ikke fysik..
ForumindlægJeg er en dreng på 17, der går i 10. klasse. Jeg regner med at tage på STX eller HF. Sagen er det at jeg ikke har valgt fysik... har dog taget tysk, men ikke fysik. Er det et problem, og kan jeg i så fald komme ind? Og det sådan at jeg i forvejen er elendig til fysik. Sker der noget ved det... -
Parameterkurver
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lidt svært ved at løse de sidste to opgaver, så ville høre om nogle af jeg kunne give nogle hints. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Studentereksamen-%28stx%29/Fag-paa-stx/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/1110... -
stil_hjælp
ForumindlægHej. Jeg har skrevet denne her, men jeg er ikke sikker å om det er korrekt skrevet. Der er sted i teksten hvor den her kommer. Det er fordi jeg ikke ved hvor dan man siger hos på eng. Michael is a poof, he likes being a poof, and he likes being different. When he was younger, he had not many f... -
Leif Panduros - Uro i forstæderne, analyse
Forumindlæg'Allo, 'allo.Nu sidder jeg her og skal til at skrive en dansk stil om Leif Panduros "Uro i forstæderne". Vi har fået udlevet uddraget der går fra side 169 til 172 i bogen. Med andre ord: Stykket hvor forstaden går amok over denne nye, mørke mand der pludselig ankommer og det hel... -
Hjælp til tegnsætning i disse sætninger.
ForumindlægEr der nogle som vil hjælpe mig med om tegnsætning, komma og punktummer er sat korrekt i disse sætninger. Mange tak for hjælp....Hvis det er vil jeg meget gerne hører, en lille kommentering også Could I talk to the salesman, who sold me this rust heap of a car. They constantly wondered, wha... -
integer
ForumindlægHvad er integer på dansk? -
Matematik A eksamen i dag fredag d. 11 December?
ForumindlægEr der nogen der lægger inde med (de rigtige) besvarelser til STX Matematik A eksamen i dag d. 11 December? Jeg syntes godt nok den var svær, men tror alligevel det er gået OK. Det ville være rart at se om jeg skal være bekymret eller bare kan slappe af :) -
Er eksamen vigtig ?
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil lige spørge om folkeskolens afgangsprøver er vigtige, selvom om man har fået at vide, at man er blevet optaget på STX ? -
Ikke tilfreds med SRP karakter
ForumindlægHej Jeg har i dag fået min karakter for min SRP, et 4'tal, og jeg er en del skuffet, da jeg har lagt en masse arbejde i det. Jeg har tænkt mig at snakke med min virksomhedsøkonomi lærer og afsætninglærer, da det er de 2 fag jeg har valgt. Håber på at kunne få en kommentar eller 2 fra dem. ... -
oversættelse
Forumindlægskønhedskonkurrencendet årlige show på London Pallaium skal til at begynde. ligesom sidste år vil scenen være fuld af unge damer i badedragt. begivenheden bliver transmittret til mange lande, hvis ikke de engelske fjernsynstekniker strejker.konferencieren skal netop til at præsentere pigerne, da ... -
Engelsk
ForumindlægHey er der nogle som gider at kigge mit engelsk igennem... ville være lækkert : The government and banks of Switzerland came under a renewed pressure, when the American administration put out a strong critical report concerning the Swiss’ banks treatment of the problem; restoration of money to th... -
Spansk borgerkrig
ForumindlægHej, jeg skal fremlægge om den spanske borgerkrig og har fået et underemne der hedder "stormagternes indflydelse". Jeg skal beskæftige mig med Frankrig og England. Så jeg håbede på at der var nogle der kunne hjælpe mig med hvad deres rolle i krigen var og hvorfor de deltog. I må meget g... -
International politik??
ForumindlægHej Alle. Jeg er ikke helt god til samfundsfag, og skal nu igang med emnet International Politik (IP), hvilket bevirker, at jeg virkelig ville være taknemmelig, hvis nogen herinde ville anbefale mig nogle gode forståelige sider om emnet, eller måske kort forklare mig hvad emnet går ud på? M. -
Present tense? Hvad vil det sige...
ForumindlægHej allesammen! Jeg har fået til opgave, at skrive min næste engelsk aflevering i "present tense", men hvad betyder det overhovedet? Hvilke endelser tilføjes der? -
oversættelse - rettelse
ForumindlægHej alle.. Tænkte på, om der er en som har lyst til at kigge den igennem og rette? Ville virkelig være en stor hjælp! Wounded Knee has become the headquarters of the American Indians’ new countermovement, because this was where their forefathers suffered the final defeat in the fight agains... -
Oversættelse
ForumindlægHej! Håber nogen vil rette de værste fejl i dette udrarg af min stil?The boys grows up, and becomes good friends, though withouth knowing they are twíns. As they get older, their ways seperates for a while. mickey gets a unskilled job at a factory; Eddie gets an education, and becomes the directo... -
Verfærdsmodeller
ForumindlægDen velfærdsmodel vi har i DK hedder "den universelle velfærdsmodel". Den i Tyskland hedder vist nok "den selektive velfærdsmodel."Hvad hedder den i USA? -
Engelsk eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i engelsk.(Gymnasiet, matematisk linje, højt niveau)Og så ville jeg lige høre om der har nogle gode råd hvordan man forbereder sig bedst.Og hvad det er godt at komme ind på til selve eksamen, osv.Mvh. Anna
