Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12141 til 12160 af 22746
-
elektrisk kredsløb som børn kan forstå
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at forklarer et elektrisk kredsløb som børn lige fra de kan læse skal kunne forstå. opgaven lyder: Lav en forklaring på hvad der sker i et elektrisk kredsløb med forskellige komponenter, når der går en strøm i det.. Er der nogle der kan hjælp? ved ikke hvad jeg skal br... -
Tyngdeacceleration - et skema som er lidt forvirrende.
ForumindlægHej :) I dette skema står der så 'Tyngdeacceleration på overfladen af forskellige himmellegemer,' og jeg er lidt forvirret omkring, hvad skemaet lige netop viser, altså hvordan det skal aflæses. (måske er det et virkeligt dumt spm., som jeg har stillet da jeg har en stor hovedpine lige nu... -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
integralregning
ForumindlægHej Jeg har fået en totalt forvirrende og mangelfuld redegørelse for integralregning, og det eneste, jeg ligefrem kunne konkludere af det, er, at det er det omvendte af differentialregning, og at (1/3)x3 er stamfunktion til x2. Med disse to oplysninger og lidt trial and error har jeg hje... -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ... -
Medicin
ForumindlægHvilke muligheder har man hvis man er sprolig student, gennemsnit på 8 efter det gamle skala for at komme ind på medicin studiet? Nada?? Findes der ikke nogle genveje, smutveje? -
AT: Hvad skrev I om?
ForumindlægNu skal mange 3g'ere til AT-eksamen for første gang og det kunne være interessant at vide hvad andre har skrevet om, både emne og fag. Jeg skrev i biologi og psykologi om genmanipulation, "det perfekte menneske" og vores skønhedsidealer. Hvad med jer? -
Hvordan?
ForumindlægMest henvendt til jer, der er i gang med jeres videregående uddannelse. Hvordan besluttede I jer for hvad I ville? Normalt er man jo interesseret i et eller andet, men valgte I bare ud fra det? Overvejede/undersøgte I ikke jobmulighederne osv? Nu går jeg i 2.g, og jeg ved ikke hvad jeg vil en... -
Model for en havvindmølles energiproduktion
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: En havvindmølles energiproduktion er ligefrem proportional med vindens hastighed opløftet i tredje potens. Indfør passende variable, og opstil en model for en havvindmølles energiproduktion som funktion af vindens hastighed. Er der nogen der kan hjælpe mig med den? -
Hej
ForumindlægJeg har hørt at det bliver rigtigt svært med matematik i en videregårende udannelse, men bliver er meget svært?? hvis ja hvor svært bliver det. -
Geometrisk optik
ForumindlægHej alle.. Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan: Diskutere hvor geometrisk optik bliver benyttet? Jeg håber at der er nogen der har en idé.. -
SSO emne
ForumindlægHej, jeg sider og skal ahve valgt emne til SSO i morgen på HF b.niveau. Jeg ved jeg ville skrive i matematik da jeg synes det er spænende, men hvad er endelig spænende? ja jeg synes bare det er selve matematike som er interesant, synes ikke lige der er et specifikt emne. Kan godt lige det med at... -
Jeg er helt forvirret!
ForumindlægJeg er en 16 årig pige, som overvejer at skifte studie. Lige nu går jeg på STX, med linjen Mat A, Biotek A Fysik B. Selv det matematik som vi bare har på C niveau virker som en udfordring for mig. Jeg føler mig så dum, jeg spurgte virkelig mange gange ind til problemløsningen til én af de andre e... -
Læge - HTX vs STX?
ForumindlægHej alle Jeg går i 9. klasse, og vi er ved at sende ansøgninger afsted til gymnasielle uddannelser. Jeg har en drøm om at læse medicin efter mine 3 år på gymnasiet. Jeg tager enten STX eller HTX, men jeg er stærkt i tvivl. Der, hvor min tvivlen ligger, er, om hvordan det sociale liv er på de 2 fo... -
Matematik
ForumindlægHej alle\n\nJeg er ved at skrive en rapport i LaTeX - i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål.\n\nFx ser lidt af min "kode" således ud:\n\n\\begin{divisor}\nDivisor \\\\\nHvis a og b er hele tal, og der findes et tal q\\varepsilon \\mathbb{Z}, således \\\\\n\\begin{equation}b=aq\\end{... -
Fagprøve som revisorelev-budgettering
ForumindlægJeg skal igang med problemformuleringen til min fagprøve, og min chef synes jeg skal skrive om budgettering, da det er noget jeg har arbejdet med under uddannelsen, samt noget jeg finder interessant. Nu er det store spørgsmål så, hvordan får jeg taget hul på bylden? Jeg kan simpelthen ikke ... -
Endelig gruppe
ForumindlægJeg har brug for et eksempel på en endelig gruppe.Jeg overvejer at bruge:(x,y) --> (x+y) mod n Men jeg har svært ved at se, hvad det neutrale element kan være. Har tænkt på 0, men det duer vel kun, hvis x Hvis det neutrale element er 0, passer det ellers med, at det inverse element bliver -x.H... -
Optaget på psykologi, men hvordan?
ForumindlægHej, jeg er blevet optaget på psykologi på aalborg universitet, og jeg så på tv2's adgangskvotienter, at kvote 1 var på 10,4 og standby var på 10,3...og mit snit var på 10,3 og jeg er blevet optaget, hvordan kan det være? Jeg er sårn lidt i dilemma, for jeg vil helt vild gerne medicin og jeg... -
Er jeg god nok til HTX?
ForumindlægHej :-) Lige nu går jeg på STX på grundforløbet, men er allerede blevet træt af det. Det er især 2. fremmedsprog, idræt og almen sprogforståelse, jeg føler jeg spilder min tid på. Jeg har været nogle dage på prøve på HTX, og jeg synes det var rigtig spændende og jeg kunne også rigtig godt lide ... -
Radioaktive familier
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har fået denne opgave i en fysik aflevering, og har brug for jeres hjælp til at løse den: Alle atomkerner med Z>83 er radioaktive. De henfalder enten ved α-henfald, β-henfald eller ved spontan fission. Nogle af dem henfalder til exciterede kerner, som så ...
