Søgning på: dansk reportage. Resultater: 12161 til 12180 af 41162
-
HJÆLP
Forumindlæghej skal lave procekt opgave i næste uge, om danmark og danskerne mmen ved ikke hvvilken emne jeg skal have under danmark og danskerne tak på forhånd -
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ? -
Fransk oversættelse
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjæpe mig med at rette min tekst? Det er en oversættelse fra denne danske tekst: Joëlle Mozart har et vanskeligt men interessant arbejde. Eleverne fortæller hende ofte ting, som de ikke siger til deres forældre, og derfor ved hun, at der er nogle, der tager stoffe... -
Terminsprøve 16-20 febuar!
ForumindlægHej.. Jeg står og skal bruge nogle råd da jeg skal til terminsprøve om lidt over en uge.. Hvordan kan jeg forberede mig bedst muligt? Jeg skal op i: Dansk: Retstavning, skr. fremstilling og læsetest. Engelsk: Læse- og lyttetest, stil, sprog og sprogbrug. Matematik: Færdigheds- og problemregning.... -
Matematik uni?
ForumindlægHej. Jeg har længe overvejet at søge ind på matematik på KU til sommer men jeg har lige nogle spørgsmål. Håber der er nogle matematik studerende som kan hjælpe. Jeg har hørt det skulle være et meget svært studie? Hvad synes I om det? Foregår undervisningen mest på dansk eller engelsk? Hvad vil ... -
Bredere margin
ForumindlægJeg er lige begyndt på at eksperimentere med Latex. Men på mine dokumenter står teksten ikke nok ud til kanten. Så hvordan ændrer jeg marginen i Latex. Og noget andet: Hvordan installerer jeg Babel (Dansk sprogsæt), da den melder en fejl om at den mangler. Den er vel ikke med i Miktek, som er de... -
Logistisk vækst
ForumindlægKn = K * (1 + r)n Jeg skal finde ud af hvor mange år der går før alle danskere er på lykkepiller. Vi er ca. 5.493.621 inbyggere og ca. 477.945 af os var på lykkepiller i 2012. Det siger med 0,041525511 (procent i decimal) Hvordan finder jeg ud af, hvad n er? Håber virkelig på svar :( -
Tricky oversættelse af et par sætninger
ForumindlægHejsa Jeg sidder med en tysk stil, og jeg har skrevet noget ned på dansk, som jeg gerne vil have overstået. Det behøver altså ikke oversættes direkte, bare betydningen er den samme. OBS: Undskylder jeg har postet denne før, men jeg fik ikke noget svar, og jeg er virkelig i problemer. DANSK: R... -
Oversættelse
ForumindlægJeg skal oversætte fra dansk til tysk..Bedsteforældrene kendte jeg også..mit gæt : Das Großeltern kennen ich auch.Paul boede hos dem som (als) barn.mit gæt : Paul wohnt bei Sie als kind.Han elsker dem meget og besøger dem ofte.mit gæt : Er Liebhaber Sie sehr und besuchten Sir oft.Jeg forstår jer... -
gode bøger
Forumindlæger der nogen der har et godt forslag til nogle gode romaner, novelle-samlinger, digtsamlinger etc.Jeg skal i løbet af mit Hf studie have læst 6 værker mere, jeg ved bare ikke hvad jeg skal finde på. Indtil videre har jeg læst nogle af Michael Strunges digtsamlinger og "Den lille prins".... -
Obamas økonomiske plan
ForumindlægJeg skriver en opgave om Obama og hans visioner om forandring, og jeg sidder fast ved et problem nu: På hans hjemmeside (og en masse andre hjemmesider) står der at han vil give et 'tax relief' til middelklassen, godt så, en skattelettelse eller fradrag, det er fint. Så står der adskillige... -
Outsourcing
ForumindlægJeg skal til og igang med mit SRP-projekt, hvor jeg skal skrive om Outsourcing. Jeg vil rigtig gerne tage udgangspunkt i en dansk ejet virksomhed som outsourcer og har bl.a. Vestas i tankerne. Problemet er bare, at nu er jeg i tvivl om hvorvidt de outsourcer eller om de bare har starte nye virk... -
HJÆLP TIL VALG AF AT EMNE
ForumindlægJeg er helt på bar bund i at vælge et emne i AT og håber på at kunne få lidt hjælp. Jeg ville gerne skrive i fagene: Matematik(A)/oltidskunskab(C)/religion(C)/historie(A)/dansk(A)/engelsk(B)/kemi(B) men jeg synes det er svært at få dem koblet sammen under et godt og spændene emne. håber i har ly... -
Oplysningstiden DHO
ForumindlægJeg skriver DHO i dansk ( og altså ikke historie.) Jeg har tænkt mig at skrive om grundtakerne og baggrunden for oplysningtiden. Hvilke ideér der blev etableret. Hvad tankesættet var osv. Jeg vil dernæst analysere Holberg med særlig fokus på det med at være oplyst. Og komme ind på religion ... -
Integrationsteorier
ForumindlægJeg skal skrive AT omkring integration i Danmark. Dette vil jeg kombinere med et litterært værk i dansk der beskriver den splittede identitet som mange invandrere oplever. I samfundsfag vil jeg beskæftige mig med integrationsteorier for at finde ud af hvad Danmark har gjort for at integrerer in... -
STOR historieopgave - HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive min dansk/historie opgave, hvor jeg så har valgt at skrive i historie.. Jeg har valgt emnet Kvindekampen i Danmark, hvor jeg især fokuserer på 60-70'erne, hvilke kvinder det var samt at sammenligne med nutiden, og hvordan det har påvirket kvindern... -
Integrationsplan for USA?
ForumindlægHej allesammen\n\nJeg er i gang med et eksamensprojekt om; integrationen af indvandrere i USA og DK på arbejdsmarkedet. \n\nJeg har fundet lidt statistik og den danske regerings integrationsplan for 2005 på www.inm.dk\n\nJeg har ledt forgæves efter noget alá det samme fra USA. Er der nogen herind... -
Mundtlig eksamen (forklaring på ødipuskomplekset)
ForumindlægHej. jeg skal meget snart til FSA dansk mundtlig eksamen. (det er prøveform B, så jeg skal forberede mig hjemmefra). Jeg har en tekst("tårer"), som handler om en mor der ikke vil give slip på sin søn. Jeg har hørt en lille smule om moderbindinger og ødipuskomplekset.. som er ret relleva... -
Spanske ordsprog
ForumindlægHejsa allesammen (: Jeg kunne bare rigtig godt tænke mig at læse lidt sjove/spændende spanske ordsprog. Nogen som har et godt link? Har googlet... Men synes ikke rigtig, jeg kan finde noget brugbart! Og det må MEGET gerne være med dansk oversættelse også. Ellers har jeg lige et spg.: Hvordan vil ... -
rettelse
ForumindlægKunne I se om det er korrekt?? Atrofi er et lægeligt udtryk fra græsk som betegner svind af væv, legeme eller organ. Årsagen til denne tilstand kan være mangelfuld ernæringstilstand, nedsat brug eller alderdom. Alt efter arten af ovenstående sygdom kan de danske udtryk (vægt-)svind, svindsot e...
