Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 12201 til 12220 af 17507
-
Fysik mundtlig eksamen A STX
ForumindlægHej Jeg skal til fysik eksamen på A niveau imorgen. Vi skal først op og lave forsøg i 2 timer og derefter har vi en halv time forbedrelse til at forberede en fremlægge som vi skal fremlægge på 20 min. Er der nogen som har været oppe i fysik A på STX på samme måde som mig, der evt. har nogle gode... -
Jakob Ejersbo::Guldflipperne, truende konkurs, en falsk italiener og doberman-tæven
Forumindlæghey!har lige læst en meget "mærkelig" novelle, med overskriften "Guldflipperne, truende konkurs, en falsk italiener og doberman-tæven". Novellen drejer sig om en 18 årige lydtekniker, der har en dårlig økonomi, og arbejder hos en, der er forelsket i en ”mærkelig, naiv og sind... -
Simpel matematik
ForumindlægJa, det er sikkert utrolig simpelt, men jeg kan bare ikke lige finde ud af det. Opskriv en ligning for tangenten til grafen for f(x)=ax2 i (x0,f(x0)). Jeg har forsøgt mig med at differentiere ax2 (som jeg får til 2ax0) og vil så benytter ligningen for en tangent: y - f(x) = f'(x0)(x-x0), men ... -
Bare et spørgsmål
ForumindlægNår spinaten blancheres (kommer i kogende vand), nedbrydes C-vitaminindholdet i spinaten. Forsøg har vist, at C-vitaminindholdet y, målt i mg/100g, kan beskrives ved y=31,5*0,887^tHvor lang må blancheringstiden højst være, hvis man ønsker et C-vitaminindhold på mindst 20mg/100g.Jeg vil spørge jer... -
At påvise metaller kan lede strøm
ForumindlægJeg skal op i FSA fysik imorgen og er igang med at studere. Jeg arbejder lige nu på metaller, og i forhold til elektrongasser vil jeg gerne påvise at metaller kan lede strøm, og det kan fast salt ikke fordi de er forskellige i deres gitter. Jeg ved godt hvordan jeg kan påvise saltets ledningsevne... -
MatA 2.011 Vektorer
Forumindlægi et koordinatsystem er givet vektorene a=(2,-5) og b=(-6,4) og c=(11,0)vektorene a og b udspænder et parallelogram-beregn arealet af dette parallelogramdette udregner jeg så til:A=/det(a,b)/=22det jeg så ikke kan finde ud af er dette:- beregn længden af hver af diagonalerne i parallelogrammetje... -
Identifikation af alkohol: Reaktionsskemaer!
ForumindlægHej Folkens!Sidder med en gammel kemirapport der skal afleveres i morgen... Det er identifikation af en alkohol.Ud fra Fehlings præve (teglrødt bundfald) og smelte- og kogepunkt finder jeg frem til at jeg har arbejdet med en keton : 1-butanolOpgaven hedder nu:" Reaktionsligninger for de iagt... -
sølv(I)nitrat under reaktion med salte
Forumindlæghey derude, Man bruger altid sølv(I)nitrat til at lave forsøg, hvor man danner fældningsreaktioner/bundfald. fx. kan man lave denne reaktion: 2Ag+(aq) + 2NO3-(aq) + Cu2+(aq) + 2Cl-(aq) → 2AgCl(s) + Cu2+(aq) + 2NO3-(aq) men hvorfor kunne man ikk bruge sølv(II) i stedet ?..... hvorfor skal ... -
Luftmodstand - Diskussion i Rapport.
ForumindlægMin diskussion skal indeholde: Beskriv (t,s)-grafernes forløb i relation til både vores viden om frit fald generelt og teorien for dette forsøg. Kommentér luftmodstandsgraferne – bekræftes påstanden (1)? Påstand 1: Fluf = k * v2 Jeg har kort skrevet: Vores graf = Konstant acceleara... -
Odysseen FORM OG HEXAMETER !?
ForumindlægKære alle studieportal brugere :) Sidder med nogle noter til min Old eksamen, men forstår ikke min lærers noter. Håber I kan være mig behjælpelig :) Der står følgende: "Form for Odysseen: Verseformen hedder Hexameter, som består af 6 rytmiske enheder, nemlig 5 tre-stavelsesenheder og en af... -
Grund- og overtoner
ForumindlægJeg sidder med et forsøg for en svingende streng (grundtone og overtoner), hvor jeg skal udregne nogle forskellige formler ud fra mine fundne tal. Jeg har udregnet f / Hz samt KK = 1/2 · Lamba / m. Derudover skal jeg finde Lamba / m samt v = Lamba · f. Mit problem er, at j... -
Kvinder under Taleban/Taliban
ForumindlægHej :) Er igang med en årsopgave der egentlig handler om Rødstrømpebevægelsen, men vil gerne lidt ind på om det de gjorde, også kunne ske for kvinderne som er under Taliban og lever i Taliban styrede lande. Har søgt på nettet, men desværre uden held. Vil gerne vide om kvinderne i fx. Afgha... -
Hjælp til spørgsmål omkring Danmarks økonomien 2012
ForumindlægHej beloved ones :). Skal bruge hjælp til de her spørgsmål i samfundsfag omking økonomien i Danmark. 1. Redegør ud fra udleverede bilag for balancerne i dansk økonomi. 2. Undersøg om det går fremad i dansk økonomi ud fra udleverede bilag. 3. Giv eksempler på hvordan udlandet påvirker d... -
Varmeenergi
ForumindlægJeg har trukket emnet varmeenergi og kraftværker i fysik, som jeg skal op i, i morgen. Jeg vil først meget kort redegøre for hvad energi er, og derefter komme ind på varmeenergi ved at sige at vi skaffer størstedelen af vores energiforbrug fra den kemiske energi i kul, træ og naturgas som forbræn... -
Vektorer
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder med en opgave, og har forsøgt at kigge i mine notater og bøger, men jeg aner virkelig ikke, hvordan denne opgave skal løses. Derfor håber jeg at der er nogle af jer, som vil hjælpe mig. På forhånd tak! En kugle i et koordinatsystem i rummet har centrum i C(0,0,5) og pu... -
fysik og biologi
ForumindlægHey.. Jeg er en pige som går i 9. klasse. Jeg skal for første gange til eksamen i fysik/biologi. Og ja problemet er jo at jeg ikke er særlig god til fysik og biologi. Vil ved om at der er nogle som kender nogle gode hjemmesider, som kan hjælpe mig. Der må gerne være billeder. Jeg er også nervøs. ... -
Hvilken ionforbindelse har du fået fremstillet? Skriv reaktionsskema:
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal skrive to reaktionsskemaer, og er lidt i tvivl. Til forsøget har jeg puttet 2-3 spåner af kobber ned i et reagensglas, hvori der var tilsat 2 mL bromvand (Br2(aq)). Væsken er blevet opvarmet og fordelt ud i to andre reagensglas. Derefter tilsættes der ammoniakvand(NH3(a... -
Hvad er kendetegnende for politik i det senmoderne samfund
ForumindlægHvad er kendetegnende for politik i det senmoderne samfund? Det er sådan set det jeg skal forsøge at svare på.. Jeg kommer i min besvarelse ind på: øget fokus på overflade og retorik - frem for egentlige politiske budskaber, opgør med klassepartierne, catch-all partier, øget fokus på symbolpolit... -
Syre eller base?
ForumindlægHej SP Jeg har lavet et spektrofotometri forsøg på to farvestoffer: tartrazin og Green S. I Opløsningerne/fortyndingerne havde jeg en puffer i for at pH ikke skulle ændre sig, da absorbans kan være afhængig af pH. I min opgave vil jeg gerne se på, hvorfor det er nødvendigt ud for de to stoffe... -
Kerner og kerneprocesser
ForumindlægHej jeg har lige trukket kerner og kerneprocesser i 1.g på C niveau, og har nu 24 timer til at forberede mig i. Jeg vil først komme ind på det væsentlige om hvad et atom er og hvilke egenskaber det har. derefter vil jeg fortælle lidt om de forskellige henfaldstyper, med introduktion til henfaldsl...
