Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 12261 til 12280 af 36004
  • Punktmutationer? hurtigt svar !!

    Forumindlæg
    Er der en som vil give 3 eksempler på punktmutationer til DNA'et? og så lige forklare hvad konsekvensen af de mutationer ville være? :D Det skal være en til tavsmutation, frame-shift og sletningsmutationen. :) det ville være meget behjælpeligt sådan jeg bedre forstår det.
  • Kan en ligevaegts beliggenhed aendres?

    Forumindlæg
    Ligevaegtskonstanten er et mål for en ligevaegts "beliggenhed". Når ligevaegtskonstanten ikke kan aendres (ved samme temperatur) hvorfor taler man så i laererboeger om at koncentrationen af reaktionsdeltager i en ligevaegtsreaktion, har indlydelse på ligevaegtens "beliggenhed&quo...
  • have/has

    Forumindlæg
    Hvorfor hedder det; Does she HAVE a car. Og ikke; Does she HAS a car. Jeg ved godt at denne sætning ikke lyder rigtig, men hvad er forklaringen?
  • Velfærdssamfundet - mening

    Forumindlæg
    Hej, er der en dejlig en, der kan gøre rede for hvad rød- og blå blok forskellige meninger er om velfærdssamfundet?? det haster! tak på forhånd
  • asymptoter

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg skal beskrive hvad en asymptote er. altså at der findes tre forskellige slags ovs. en asymptote er en ret linje, som når x-værdien fjerner sig, nærmer funktiones graf sig. vil dette være en korekt definination af en asymptote? på forhånd tak.
  • 2. afledede

    Forumindlæg
    Jeg prøver at formulere nogle generelle regler for differentialregning. Hvis den 1. afledede har en stor hældningkoeffiecient, så er funktionen stejl i det interval. Hvad med den 2. afledede? Findes der også en generel regel, der beskriver grafens udseende på samme måde?
  • Procentregning - med potens

    Forumindlæg
    Opgave: I et skovområde anvender man følgende model for sammenhængen mellem et træs vægt i tør tilstand og træets diameter V = 0,156 * D^2,53 hvor V er vægten, målt i kilo og D er diameteren, målt i cm. Hvor mange procent skal diameteren vokse, for at vægten fordobles? - Jeg er fuldstændigt...
  • tangent? hjælp...

    Forumindlæg
    Bestem liging for den tangent til grafen for f(x) = √x, hældningskoefficienten = 2..
  • Tabel?

    Forumindlæg
    føler mig lidt dum over det her spørgsmål, menmen spørger alligevel. i min matematik aflevering står der i en opgave at jeg skal lave en tabel over nogle priser, men jeg er ikke helt med på hvad en tabel er. nogen der kan difinere det for mig ? (:
  • progressivt kollaps vs. elastisk stød

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle mig forskellen på ovenstående?
  • Belief eller believe?

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen der ved hvad forskellen på belief og believe er på engelsk? Tak på forhånd! :)
  • Hjemmesider i litteraturlisten

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til at skrive en fysik rapport, hvor min hovedkilde til informationer vil være internettet. Jeg har derfor brug for at kunne skrive hjemmesider på min litteraturliste. Det er krævet at vi skal give følgende oplysninger: , , Har ikke lige kunnet finde det i BibTeX, så ville lige...
  • indsætte link

    Forumindlæg
    hvordan indsætter jeg et link i et svar uden at indsætte hele teksten fra adresselinien? jeg kan se, at der i nogle svar bare står (link) - dog med understregning og i firkantede parenteser - hvordan gør jeg det? håber, at nogen kan gøre mig lidt klogere på forhånd tak
  • Forskel ml. naturvidenskabelige metoder?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har skrevet en synopsis om partikelforurening i samfundsfag og biologi. Jeg har fået styr på de samfundsfaglige metoder, men jeg har svært ved at skelne mellem de to naturvidenskabelige metoder: hypotetisk-deduktiv og empirisk-induktiv, er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen ...
  • Synspunkter

    Forumindlæg
    Hej hvordan gør man rede for synspunkter i en artikel? Og hvad er synspunkter?
  • Hvad bruges markedsføringsbidrag til? svar hurtigt. eksamen imorgen.

    Forumindlæg
    Hejsa. Bare hurtigt spørgsmål, hvad bruges markedsføringsbidrag til? Jeg har regnet det ud osv, ved bare ikke helt hvordan jeg skal forklare begrebet..
  • Hjæælp areal af figur og diagonaler

    Forumindlæg
    Hej derude! I opgaven som jeg har vedhæftet spørger de om, hvad arealet af figuren er, men hvordan finder jeg egentlig det? Og så spørg de også om, hvor mange diagonaler der kan tegnes i firkant ABCD. Hvad mener de med det?
  • Løse differensligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg har svært ved at forstå hvordan man løser følgende 3 opgaver. Er der nogle, der kan hjælpe mig på vej? -- Differensligning: xt+1=a*xt+b Løs differensligningen når: 1) a=0 2) a=1 3) xt+1=(1/7)*xt+2
  • Der er et yndigt land

    Forumindlæg
    Nogen der ved, hvilke metaforer eller besjælinger er indgår i teksten “der er et yndigt land”, det er den tekst fra Adam O...
  • Hvad betyder det?

    Forumindlæg
    Hej! Hvad betyder: Fødekæde Forekomst På gensyn :)