Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 12321 til 12340 af 17507
-
Hvorfor fryser vand oppefra?
ForumindlægJeg har en fysik-opgave, hvor jeg er gået i stå! Den har indtil nu handlet om hvorledes vands densitet afhænger af temperaturen, og jeg har lavet nogle forsøg og lavet en graf osv. men så kommer bundspørgsmålet: "Rent vand har sin største densitet ved en temperatur på 3,8*C. Brug denne simp... -
Find centrum og radius i cirkel
ForumindlægHej! Jeg sidder og har lidt problemer med en matematikaflevering, da jeg ligger med kyssesyge så jeg har altså ikke været der da vi lærte det. Jeg har forsøgt at google mig frem til det, og jeg har set nogen videoer, men jeg er altså mest bare blevet lidt rundforvirret, så håber der måske er nog... -
Revolution...
ForumindlægJeg har fået til opgave at redegøre for forskellige syn på en revolution, og give nogle revolutionsteorier.. Har udemærket styr på det, men det er altid et forsøg værd at spørge i forummet.. Tocqueville mener at revolutioner sker i vækstperioder pga. proletariatet vil have en bid af kagen... Han ... -
HJÆÆÆÆÆLP
Forumindlæghej alle. jeg skal snart til eksamen, og ville simpelthen blive så lykkelig, hvis i kunne komme med forslag til hvilke forsøg der er gode at lave til fysik eksamenunder nedenstående emner, på forhånd tak for hjælpen. følgende emner er fra energi på lager: Akkumulator: Katalysatorer: k... -
Oxidation af Alkoholer
ForumindlægJeg har lavet et forsøg og kom fremt til, at 2-methylpropan 2-ol ikke reagere, og at derfor ikke sker nogem reaktioner. Men både Pentan 1-ol og Pentan 2-ol oxidere? men hvordan kommer jeg videre herfra? Oxideringer: Pentan 1-ol : CH3-CH2CH2CH2 CH2OH + KMNO4 => ???? 2-methylpropan 2-ol: ... -
Reaktionshastigheden for reaktionen?
ForumindlægN2 +3H2 ----2NH3 Er ved forsøg blevet målt til -(H2)/ t = 2, 50 x 10^-4( dette udtrykker hvor meget H2 der omdannes pr sekund) Hvor stor er reaktionshastigheden udtryk ved: a) Fald i koncentrationen N2? b) Stigning i koncentration af NH3? Mange 1000 tak . Håber i kan hjælpe trin for... -
Michaeliskonstanten
ForumindlægHej! Jeg læste lige i et forum indlæg, at Michaelis konstanten Km, ikke er afhængig af temperaturen, idet den også kan udtrykkes ved et forhold mellem re hastighedskonstanter. Men hastighedskonstanter er jo afhæninge af temperaturen, hvorforer Km så ikke? Bevares forholdet eller hvad? jeg har udf... -
Oversættelse af en konstant
ForumindlægHej alle, Jeg er stødt ind i nogle problemer med min 3.g opgave. Jeg har lavet et forsøg med noget betaspektrum og ved hjælp af en masse matematik kommer jeg til en formel, hvori følgende konstant indgår. Mit problem er ganske kort, at jeg ikke helt forstår, hvordan dette gælder (dette skal jeg ... -
NEED SERIØS VEJLEDNING TIL WORD !!!
ForumindlægHver gang jeg forsøger at gemme et dokument i word 2007-format crasher det. Så jeg kan IKKE gemme det ordentligt! Det gik mig så meget på at jeg valgte at formatere hele min computer, men problemer er der stadig?!! Det er ikke bare et bestemt dokument, det sker tilsyneladende helt tilfældigt. Hvi... -
Tysk oversættelses hjælp
ForumindlægHej allesammen! Jeg ville høre om der ikke var nogen som ville hjælpe mig med, at se om det som jeg har oversat er rigtigt indtil videre?? Det skal oversættes fra Dansk-tysk Mit forsøg: Deutschland wurde nach dem zweiten Weltkrieg zerstört und besetzt. Die nazistische Diktatur unter Hitler... -
acceleration på skråplan - hjælp!
ForumindlægEn minigolfspiller forsøger at trille en golfkugle op af en bakke, der med god tilnærmelse er et skråplan. Kuglen ligger til t = 0 ved skråplanets bund. Grundet skråplanets hældning vil kuglen, efter at golfspilleren har slået til den, have en acceleration imod bevægelsen på 2,9 m/s2. Til tiden ... -
hjælp mig
Forumindlæghar en opgave om konstant acceleration på et skråplan, som driller en smule. Håber at der er nogen der kan hjælpe: En minigolf spiller forsøger at trille en golfkugle op af en bakke, der med god tilnærmelse er et skråplan. Kuglen ligger til t = 0 ved skråplanet bund. Grundet skråplanens hældnin... -
HJÆLP til metoder i biologi!!
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal op til AT-eksamen i morgen og har skrevet AT i biologi B og psykologi B om sultkatastrofer. Biologidelen er naturvidenskabelig, mens psykologidelen er samfundsvidenskabelig. "I den naturvidenskabelige del af min opgave har jeg benyttet mig af artikler + øvrig... -
hjælp til en kemiopg
Forumindlæghej vil høre om der er nogen der vil hjælpe med denne opg. da jeg ikke kan komme frem til det rigtige resultat. Benzoesyre (benzencarboxylsyre) og benzoater (benzoesyresalte) bruges i mange sammenhænge bl.a. som konserveringsmiddel i fødevarer. Benzoesyre har pKa = 4.19. Der afmåles 20.00 mL af... -
Ingen gang eller engang?
ForumindlægHej Alle.. Jeg har svært at skelne, hvornår man skriver "ingen gang" og "engang". Jeg har forsøgt at slå det op, men desværre uden held. Jeg håber derfor, at der er nogen der vil hjælpe mig med at give en forklaring, da jeg skal op i skr. dansk i morgen, og derfor vil de... -
AT mad og mennesker kemi
ForumindlægHej. Jeg skriver AT 6 med emnet 'mad og mennesker'. Jeg har fagene kemi og samfundsfag, og har valgt at se på kemi/tilsætningsstoffer i fødevarer, og den manglende sikkerhed angående tilsætningsstoffer. Mit problem er, at det virkelig er svært for mig at finde noget konkret at bruge kemif... -
Forskel mellem grundtræningsprogram og opvarmningsprogram?
ForumindlægEksisterer der nogle nævnværdige elementer, som er markant anderledes mellem disse to træningsprogrammer, ved f.eks. at der nogle overordnede former for øvelser, som ikke indgår i det ene af programmerne? Det eneste jeg kan se af forskelle, er at et grundtræningsprogram også har fokus på at til... -
Eksamensspørgsmål - Blodsukkerregulering og diabetes
ForumindlægMed udgangspunkt i det vedlagte materiale skal du udarbejde en disposition til brug ved din fremlæggelse. Alle dele af opgaven skal besvares, og du skal bruge alle figurerne. Du må gerne inddrage andet materiale i din besvarelse, hvis du finder det relevant. 1) Du skal redegøre for, hvad der... -
Forståelse af tekst om Scientology
ForumindlægJeg har det svært at forstå teksten. Jeg har pillet de dele af teksten, som jeg ikke forstå, og sat dem her nedde... Tak på forhånd! Scientology er en religion, der tror på personlig oplevelse og en trinvis indføring i religionens systemer og kurser. --- Auditering er scientologers metode i... -
Metode i fysik
ForumindlægJeg skal snart til AT eksamen. Jeg skriver i fagene historie og fysik om atomkatastrofen i Tjernobyl Jeg er dog lidt i tvivl om metoden i fysik. Jeg kender godt til den deduktive og den iduktive metode, men da jeg ikke selv har lavet forsøg eller opstillet hypoteser er jeg i tvivl om, hvorda...
