Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12621 til 12640 af 14099
-
Vigtigt-medicin snit??
ForumindlægHej folkens. .. Jeg bliver student her til sommer. Og er lidt i tvivl om jeg kan blive optaget på medicin studiet..? Altså jeg har en snit på ca. 9,0-9,2 det kommer an på hvordan eksamnerne kommer til at gå :/.. men vi ved jo alle at snitte kommer til at stige enorm meget i år... men er der nogen... -
Hvad er "plotting" i dansk?
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive en litterær artikel om en novelle i dansk og skal bl.a. inddrage plotting. Dog har vi aldrig fået forklaret af vores dansklærer, hvad plotting er, og jeg er derfor ret usikker på, hvad der bør inddrages i min litterære artikel. I stileoplægget er plotting f... -
informerende artikel om lyrik
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal skrive en informerende artikel og lyrik. opgaver lyder på at jeg skal skrive artiklen om lyrik til hjemmeside www. læs lyrik nu. men er helt lost kan ikke komme igang, hordan skal jeg gribe det an. -
Hvordan?
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til dansk skr. eksame. Jeg vælger altid at anlysere en lit. artikel, men får ikke ret høj karakter, da min lærer synes at strukturen i stilen er ikke god. Hvordan kan man skrive en god lit artikel med en god strukturformel?? Det jeg plejer at gøre er, at jeg går disse ... -
Historie som samfundsfagligt fag?
ForumindlægJeg skal til AT-eksamen om en uge, og jeg er derfor ved at udforme mit talepapir. Jeg har valgt en fagkombination af engelsk og historie, og dette betyder altså, at historiefaget tilhører det samfundsfaglige fakultet, idet engelsk jo tilhører det humanistiske fakultet. Mit spørgsmål er så, hvad d... -
Civilisationernes sammenstød i forhold til 9/11
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive AT om 9/11 og jeg har en problemformulering, der lyder: 1. Gør rede for Huntingtons teori om ”Civilisationernes sammenstød” 2. Analyser udvalgte Suraer samt en af selvmordsbombernes afskedsbrev. Hvad var den religiøse bevæggrund for angreben... -
Diskursanalyse og psykologiske metoder
ForumindlægHej alle. Beklager hvis jeg poster det samme indlæg to gange, har lidt tekniske problemer 1. Jeg skal lave en diskursanalyse af en af Obamas taler. Hvordan gør jeg det? Jeg har læst mig frem til, at man skal redegøre for hans verdensopfattelse og iscenesættelse af virkeligheden. Hvilke begreber k... -
Christoffer Columbus 1 opdagelsesreje?
ForumindlægHej alle.. Mit emne er Christoffer Columbus' første opdagelsesrejse, og jeg har valgt fagene dansk og historie (Historie skal dog repræsentere samfundsfag). Men jeg har svært ved at få samfundsfag med i opgaven, da jeg ikke kan finde nogen statistikker eller noget som helst, er der nogen der... -
Skriftlig eksamen 2006
ForumindlægHvad synes i om sættet?? Personligt synes jeg det var vidunderligt - men, måske ikke så omfattende som de andre år. Der var jo fx intet (næsten) med økonomi!!! men når det så er sagt, så synes jeg det var et fedt emne! - som man kunne skrive en masse om.. -
VØ det samme som EØ?
ForumindlægHej... Jeg sidder og kigger lidt på uddannelser sammen med min mand. Er der nogen der ved om Virksomhedsøkonomi er det de før kaldte erhvervsøkonomi? På forhånd tak. Stine -
Eksamensspørgsmål - C-niveau
ForumindlægHej.Er der nogen, der har nogle eksempler på eksamensspørgsmål til erhvervsøkonomieksamen på C-niveau på gymnasiet? -
Universitetet - Har man fritid?
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål til universitetsstuterende. Hvordan er det at studere i universitetet? Har man f.eks. tid til at dyrke sport, fitness, FIFA12 osv? Jeg er meget bekymret om man slet ikke har tid til underholdning, hvis man nu skal lave lektier 24/7 i 5 år. Vi kan tage betragting ... -
Ungdomsoprøret og musikken
ForumindlægHejsa :) jeg skal skrive musikprotjekt om ungdomsoprøret og musiken - men jeg magler lidt nogle kilder der kan fortælle lidt om hvilken betydning musiken har haft i det her ungdomsoprør? jeg håber i ville hjælpe - Michala -
Problemformulering-Hjælp
ForumindlægPænt goddag til jer allesammen, jeg skal skrive en historieopgave, og har problemer med at skrive en god problemformulering. Min historieopgave skal omhandle pestens indflydelse på samfundet i middelalderen. Derfor vil jeg meget gerne spørge om nedenstående problemformulering lyder fyldestgør... -
Engelsk ordstilling?
ForumindlægHej sp. Jeg har det ekstremt svært med engelsk og det ses tydeligt på min karakter. Det som der er problemet, er at min lærer nævner, gang på gang, at jeg har det danske med i engelsk. jeg simpelthen går hen og oversætter fra dansk til dansk-engelsk. Og som i engelsk, er det lige omvendt ... -
som engelene flyver?
Forumindlæghej,, jeg ville lige spørger om er der nogen der har læst novellen.. Som englene flyver.. for jeg skal afl en stil her på fredag. og har ikke helt forstået opgaven.. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe... På forhånd tak:::::)))) Malika...:) -
Idræft eksamen b / hf
ForumindlægHey. Skal op i idræt teori på tirsdag, men kunne godt tænke mig at vide lidt om hvordan det fungerer. Trækker man bare et emne man har haft igennem året eller hvordan? Skal man kunne perspektivere til den praktiske del? Kunne meget godt tænke mig at vide, hvad folk har været oppe i før, og hvorda... -
Hvordan bliver jeg bedre til fransk?
ForumindlægHej alle. Jeg har problemer i fransk; især med grammatikken - som jo ligger til grunde for niveauet i de fleste sprogfag, men jeg aner ikke hvordan jeg kan forbedre det. Jeg kender ingen der kan hjælpe mig med lektierne, og min lærer vil ikke oprette et lektiehjælpehold, ved mindre der er 7 a... -
Bølger og Vand
ForumindlægHej. jeg har trukket bølger og vand til min 24 timers fysik eksamen.. jeg har nu skrevet 7 sider notater, men spekulerer bare over hvad der er vigtigst at have med i mundtlig fremlæggelse på 8 min. kunne være lækkert med et forslag og nogle indskud Hilsen Jesper :) -
Hjælp til fysik
ForumindlægEn dykkerklokke er cylinderformet med diameter 3 m og højde 2,5 og åbne ned til. Dykkerklokken nedsænkes på 15 m's vanddybde, hvorefter vandet presses ud af et luftovertryk. 1. Dykkerklokken er helt åben forneden og fremstillet af jern i ensartet godstykkelse. Hvad er den mindste godstykkels...
