Søgning på: fysik noter c. Resultater: 12741 til 12760 af 84813
-
burde vide
Forumindlæghavd burde man vide hvis ma har en prøve i fysik i 9.klasse hvad er syre og baser neutralisation fortynding ph-værdi fremstilling af saltsyre fremstilling af base -
Hjælp til opgave - Haster. Forberedelse til eksamen. Mathon, RinstedLhc eller en anden, please hjælp
ForumindlægHej SP. Jeg er igang med at forberede mig til fysik skriftlig eksamen. Her har jeg nogle opgaver, som jeg har brug for hjælp til, fordi jeg ikke kan finde ud af den. Det handler omkring inertimoment. Opgave A: har jeg fået til 4,89 N. Altså F=m*g=0,498kg*9,82m/s^2=4,98N Opgave B: har jeg tegnet... -
matematik
Forumindlægc) Lad S=[0,10) χ N. hvilke af de 6 objekter er elementer af S(hvorfor/hvorfor ikke?) Den tømme mængde Ø, (pi,4), (kvadratrod af 2, 10), 0, (4,pi), {1,2}. a) Lad f: R-> R, f(x)=e3x find den maksimale codomæne så f er bijective. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
ligninger
Forumindlægjeg er støt ind i nogle problemer med nogle ligninger jeg ville være taknemmelig hvis i gad hjælpe mig 1) 3x-2/7(x-3)=3 2) 3x+x i anden/ (x+3) 3) x skal isoleres ax+bx+x=c jeg har prøvet men det gik bare ikke op på nogen måde =( -
Syrekonstant
ForumindlægHej Jeg har idag på turbo-kemi c-b lavet forsøg med syrekonstanter i opløsninger af forsk. koncentration. (ascorbinsyre). Jeg fik at vide, at syrekonstanten burde være den samme for forskellige koncentrationer af syren opløst: 0,1 - 0,01 - 0,001 M. Jeg forstår bare ikke hvorfor. kan nog... -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
Vektor - trekants vinkler
ForumindlægJeg har en trekant med kendte vinkelspidser og skal beregne trekantens vinkler C(-1,6) B(9,-1) og A(-2,0) Jeg får nogle lidt skøre tal i forhold til tegningen - men har brugt formlen cos(v) = (vektor a*vektor b)/længden af vektor a*længden af vektor b og får vinkel C (altså den mellem vektor... -
Rød tråd - kohærens
Kompendie"Rød tråd" i opgaven er en formulering man ofte støder på, når eksempelvis lærere definerer hvad der udgør den gode opgave. I denne artikel ser vi nærmere på rød tråd, der også kaldes kohærens med et andet udtryk. Kohærens og rød tråd benyttes derfor som synonymer i artiklen. Hvad menes... -
Røntgenstråling - Alfa- og beta-toppe?
ForumindlægHej,Jeg har søgt på røntgen i fysik-forumet og kigget nogle af de andre spørgsmål, men kan ikke lige overskue at skulle kigge dem alle igennem, så laver lige selv en ny tråd her - I må gerne henvise til en anden tråd, hvis der dér er givet svar på mine spørgsmål:Når man har sit røntgenspektrum, e... -
Termisk Energi
ForumindlægJeg sidder med følgende opgave og har ikke styr på, hvordan jeg skal "plukke" opgaven op. Opgaven lyder følgende: En trist herre med et faderkompleks tager til en ukendt planet for at være sørgmodig. For at finde ud af, hvad han kan plante og leve af på planeten, mens han surmuler, ta... -
Eksamen - elektricitet
ForumindlægÅh nej! Jeg skal til eksamen i fysik/kemi på mandag, og har forberedt mig i de emner, jeg kan risikere at trække - indtil det lige gik op for mig, at jeg også kan trække elektricitet! Jeg er fuldstændig på dybt vand i dette emne, og har ingen noter eller noget. På min skole har vi ikke fysikbøger... -
Bølgelængden i meter
ForumindlægHej! Jeg skal til fysik eksamen her i næste uge, og er igang med at kigge på efterbehandling fra et forsøg kaldet 'snorbølger'. Problemet er at jeg ikke forstår en af de formler jeg har brugt til at finde bølgelængden i meter. Jeg kan heller ikke finde mine noter til forsøget, så jeg hå... -
Niveau-inddeling på jeres kompendier
ForumindlægHej! Jeg synes, at I har noget helt genialt kørende her, med denne lektieside. Den har hjulpet mig meget. Jeg har faktisk kun ét problem med Studieportalens hjemmeside, omend det er et temmelig fatalt problem. Jeg kan ikke søge på niveau-inddeling. Jeg går i tiende klasse, og jeg har forsøgt at ... -
3 højniveaufag??
ForumindlægHey, jeg overvejer at tage 3 højniveaufag (går i 2. g nu) - i øjeblikket har jeg Samf på HN, og ved jeg tager engelsk på HN. Spørgsmålet er så bare om jeg skal vælge Matematik/Fysik HN eller geografi/astrologi Mn?Mit snit er på ca. 9,3 så får jo et snit på næsten 10...Jeg vil derfor lige høre om ... -
radioaktivitet
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen i fysik, og der er chance for at jeg kommer op i radioaktivitet, og jeg har utallige forsøg med dette, men det er enkle basale forsøg, hvor man benytter sig af en geiger-müller tæller og finder henfaldene for alfa, beta og gamme, og vi finder ud af hvor nemt de k... -
Føhnprincippet
ForumindlægHej alle Jeg skal til gruppeeksamen i NV her på mandag. Vores opgave er: "Det siges ofte i vejrudsigten, at Danmark ligger i læ af de norske fjelde. Forklar fænomenet." Vi skal både have noget naturgeografi og noget fysik ind i vores 'fremlæggelse', og alt i alt har vi 15-20... -
Bølger - lys
ForumindlægHej fysikere Jeg har trukket eksamenspørgsmål og der står: Forbered en mundtlig præsentation af emnet lys. Den faglige omtale vil tage udgangspunkt i dels din inledende præsentation og dels i en ønsket omtale af harmoniske bølger, udbredelseshastighed, frekvens, bølgelængde, interferens, optisk g... -
SRP - korrekturlæsning
ForumindlægHalløj allesammen.. Vi begynder at skrive SRP d. 5 dec og skal aflevere igen d. 19 dec... Derfor kunne jeg godt bruge en form for vejleder i denne proces.. Intet forpligtene overhovedet. Han/hun skullle kunne læse korrektur eller læse mit stof igennem, og se om der er faglige fejl.. Jeg skr... -
projektforslag
ForumindlægVi er tre, som skal have fundet et emne til vores projekt. Vi ønsker gerne noget som indeholder fysik/kemi, biologi osv. Det skal dog også være noget, der er meget interessant. Vi har tæmkt lidt på sygdomme (men hvilket?), global opvarmning( Er du noget spændende man kunne vise ?!) eller biotekno... -
Differentialligningers begrebers sammenhæng
ForumindlægHej folkens. Sidder her og skriver om anvendelse af differentialligninger i fysik (kapacitorer). Har sat mig godt ind i differentialligninger, men kan ikke få emnets begreber til at hænge sammen. Har pt. 25 faner åbne om alt indenfor diff. - definitioner (engelsk og dansk). Der er noget der hedd...
