Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 13021 til 13040 af 33697
-
-Nogen der har været til optagelsesprøve?
ForumindlægHvordan er det, hvad er det man skal til fx dansk? Stiller de svære spørgsmål. er der overhovedet spørgsmål? Får man opgaver man skal lave til fx matematik osv? -
Terminsprøver, hvilke noter?
ForumindlægJeg skal have terminsprøve lige om et par dage, og jeg ville gerne vide om hvilke slags noter, som jeg burde have med. Jeg skal have det i Dansk og Matematik. -
SIMPELT SPØRGSMÅL I MAT
ForumindlægHej Er der en, der kan forkjlare mig hvad en rekursiv definition i matematik er og hvorfor er fibonacci tallene oftest betegnet ved en rekursiv definition? -
økonomi
Forumindlæghvad er forskellen på økonomi på handels højskolen og økonomi på normal uni, har hørt at der ikke er så meget matematik på handels højskolen :) -
det haster
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med denne opgave i matematik, da jeg simpelthen ingen noter har til sådan slags opgaver.. -
Komplekse tal og kemi
ForumindlægJeg vil ikke komme ud i en lang redegørelse for, hvad jeg skal bruge det til :-) Men mit spørgsmål lyder om der er en sammenhæng mellem matematikkens komplekse tal og kemi. Nogen som ved dette? -
Hej
ForumindlægHej, håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg skal lave noget trigonometri og noget vækstformel og eksponentialfunktion om emnet drivhus i matematik. mvh. Marianne -
Beregne ALT med formler?
ForumindlægHej! Laver lidt Matematik, og går i stå ved dette spørgsmål: Kan man beregne ALT med formler? Kan man det? :| -
Stykvis lineær funktion
ForumindlægHalløjsa. Jeg kan ikke rigtig finde ud af denne opgave, i min matematik aflevering. Nogle der har en idé om, hvordan den skal laves? Billede vedhæftet -
Nogen der har flg. opgave!?:-)
ForumindlægMatematik Niveau A Højere Handelseksamen Handelsskolernes enkeltfagsprøve september 2005 Opgave 5 -
Reaktionligning
ForumindlægHvordan afstemmer man de ligninger? Jeg synes generelt de er svære fordi jeg ikke forstår en dyt af dem de er bare lettere i matematik. Kan nogen hjælpe mig hvordan det bliver lettere? -
Matematiske fagord/udtryk
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik imorgen og vil godt ha styr på nogen fagord. Nogen fagord der er gode at kunne?? Jeg er lidt lost, og stresset. -
permutationer og enigma
ForumindlægHejsa Er der nogle som kan forklare mig hvad permutationer er ifht enigma? Har i nogle sider eller sådan noget der forklarer matematikken bag enigma? -
Spørgsmål
ForumindlægJeg har fået 02-02 i årskarakter, og skal til skritflig eksamen, jeg ved jeg får 00. Har jeg så dumpet matematik b? -
Andengradsligninger
ForumindlægHey. Har brug for lidt hjælp til det her matematik /: som jeg ikke forstår så godt! 1. Hvordan kan man vise, at 1 er løsningen til andengradsligningen: 2x²-5x+3=0 Hvilken af de her tal -1,0,1,2 og 3 er løsningen til : 2x² -10x+12=0 og hvordan finder man ud af det? Hvordan kan man lø... -
3 højniveaufag??
ForumindlægHey, jeg overvejer at tage 3 højniveaufag (går i 2. g nu) - i øjeblikket har jeg Samf på HN, og ved jeg tager engelsk på HN. Spørgsmålet er så bare om jeg skal vælge Matematik/Fysik HN eller geografi/astrologi Mn?Mit snit er på ca. 9,3 så får jo et snit på næsten 10...Jeg vil derfor lige høre om ... -
SRP
ForumindlægHej derude. Er der en der har tid til at se på min SRP. Altså jeg har godt nok fået den tilbage og fået karakter, men vil gerne se hvad i har at sig om den, da jeg er vild uenig om min karakter. Jeg sender kun over E-mail. For efter dette vil jeg tage en samatale med min vejlede... -
dumpe til stx eksamen
ForumindlægJeg er ikke noget 12-tal menneske, men vil stræbe efter 7 og 10. Jeg regner med at dumpe i Matematik (1.g) hvis ikke det bliver trukket til eksamen. Regner med at få 00 i både mundtlig og skriftelig, selvom jeg egentlig laver mine opgaver og spørger indtil undervisningen. Jeg vil bare høre fra je... -
Verdenssprog- og psykologilinjen???
ForumindlægHeeej Jeg skal efter sommerferien starte på gymnasiet og vil gerne høre mere om specielt denne her studieretning, hvis nogen af jer kender til den? Fx: Hvordan er undervisningen? Er niveauet svært? Får man mange afleveringer og lektier for? Og så generelt om selve linjen hvis i har mere at ... -
differentialregning - begynder
Forumindlæghej alle, jeg håber i kan hjælpe mig lidt her inde... jeg sidder og læser til eksamen i matematik og her skal vi bland andet op i differentialregning, men vi har ikke lært noget om det i skolen, ret surt. håber der er nogen der kan hjælpe mig med at forstå det, virkelig simpelt, kunne godt tænke ...
