Matematik
Matematiske fagord/udtryk
Jeg skal op i mundtlig matematik imorgen og vil godt ha styr på nogen fagord.
Nogen fagord der er gode at kunne??
Jeg er lidt lost, og stresset.
Svar #1
02. juni 2014 af rikkerunagerchristensen (Slettet)
bare fyr en masse ord af, selv de helt nemme.
Det er lang tid siden jeg har lavet matematik, så skal lige ha det opfrisket.
Svar #2
02. juni 2014 af hesch (Slettet)
Det er ikke en sprogeksamen, du skal op til. Du scorer ikke point på at kunne huske, hvad "ting" hedder, men på at kunne forstå deres anvendelse/funktion/egenskaber i matematisk sammenhæng.
Så hvis du ikke kan huske, at den der streg i en trekant hedder en median, så tegner du den bare på tavlen, og siger: Det er den her, jeg mener. Jeg formoder, at læreren nikker og siger: Ja, det er en median.
Så kører du bare videre, og fortæller om egenskaberne ved den. Det er fint nok.
Så brug din tid på den matematiske/geometriske forståelse, i stedet for at terpe ord.
Svar #3
02. juni 2014 af rikkerunagerchristensen (Slettet)
min lærer sagde ellers at det også var vigtigt at vi kunne bruge vores fagord :)
Svar #4
02. juni 2014 af hesch (Slettet)
Vigtigt ! Han kan så være glad for, at jeg ikke er censor ! Censor må ikke "lede" eksamenen, men må gerne gøre læreren opmærksom på, hvad censor gerne vil høre gennemgået ved eksaminationen.
Det er klart, at formuleringen glider lidt lettere, med kendskab til fagord. Men vigtigt for en matematisk forståelse er det da ikke. Det er vel denne forståelse, der skal gives karakter for ?
Pøj, pøj til eksamen.
Skriv et svar til: Matematiske fagord/udtryk
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.