Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 13241 til 13260 af 25374
-
Heksameter?
ForumindlægHeey Jeg ved ikke rigtigt om jeg har forstået rigtigt, hvad heksameter er? er det læsning af teksten som stærk og svag tryk.?? -
Citat - forståelse.
Forumindlæg"for the strength of a man and the softness of a woman, the institution of the family, and the differentiation of occupations are mere militant necessities of an age of physical force” - Hvad menes der med dette citat? Ö -
I have a dream
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen og har valgt at skrive om Martin Luther King Jr. smukke tale, ' I have a dream' nogen herinde der kan hjælpe mig med budskabet i teksten eller hvis i har skrevet om teksten før. tager imod alt hjælp takkkk på forhånd:* -
My son the fanatic - questions
ForumindlægI teksten "My son the fanatic" følger der nogle spørgsmål: Overall questions: 1. Comment on the roles of the women in the story? 2. In what way have the roles of the father and the son been reserved? 3. Account for Ali's position - what factors (social and personal) have contributed... -
Martin Luther king
Forumindlægheeij. er der nogen som kan hjælpe mig om morder af martin luther king. hvad kan jeg f.eks. skrive om på forhånd tak -
Dødsstraf?
ForumindlægHej, Sidder med en opgave om dødsstraf indenfor Kristendommen, og ville høre om nogen af jer havde en inspirerende holdning til følgende: I Det Gamle Testamente står der, at princippet om ”øje for øje og tand for tand” er gældende. Hvilket ofte dukker op, når der tales om straf... -
ubestemte stedord!!! hjælp
ForumindlægHej med jer :-) Jeg er virkelig i tvivl lige nue.. Jeg skal i en opgave indsætte alguien, nadie, algo eller den korrekte form af alguno og ninguno.. men det er bare som om jeg ikke helt forstår det.. er i hvert fald forvirret.. ^Håber i kan hjælpe mig: 5) Quieren algunas calameres ? 6) No, g... -
Energi
ForumindlægHej alle.. Jeg har lidt vanskeligheder med følgende spg: "Hvor meget energi bruger en typisk menneskehjerne på 1 år?" Hvordan beregnes følgende? Vh -
KONGEHUSET OG KONGERÆKKEN.
ForumindlægKære STUDIEPORTALEN. Hvilke grunde er der til at man i Danmark skiftede den OLDENBURGSKE SLÆGT ud og tilsvarende de foregående slægter ud ??? Nævn mig nogle grunde til at nogle lande har afskaffet monakiet?? -
navneord- udsagnsord osv.
Forumindlægkan slet ikke hitte ud af det med navneord, udsagnsord og så videre derud af... der der nogle der kan hjælpe mig lidt på ved med det ? altså hvad der er hvad i en tekst.. -
Hva betyder..?
ForumindlægHvad betyder forstandig, lærd, standhaftige, kontrast og klimax? -
Hjælp!!! Matematik
ForumindlægHej allesammen... Jeg er igang med denne opgave, men jeg ved ikke hvordan jeg skal regne opgaven... Jeg håber der er nogen der vil hjælp :) Håber I kan hjælpe mig på for hånd tak :) Byen har en håndboldklub SHB. For at eksistere skal den have nogle indtægter. En af disse indtægtskilder er medlems... -
Levende reklame
ForumindlægHej Alle.. Jeg skal op i mundtlig dansk og har trukket fordybelsesområdet "Levende Reklamer" Er der nogen der kender en god en med 'kød i??? Kan ikke rigtig finde en.. :) -
Hjælp til lidt drama
ForumindlægHej jeg er igang med noget forberedelse til min drama eksame. Og jeg har fået en masse spørgsmål, for at øve mig til eksamen, men der er nogle spørgsmål der driller lidt. Så jeg håber meget der er nogle herinde, der kan hjælpe mig. Spørgsmålene lyder På hvilken måde er Brechts teater en efterlign... -
stillinger!! HJÆÆÆÆLP!!!!
ForumindlægNogle der gider hjælpe mig her? :) Hvad har disse tilfælles, eller hvordan kan man dele dem op? :\ skizoen, jomfruen, psykopaten, læreren transen, chaufføren, sekretæren, Sømanden, nonnen, enken, alfonsen, homoen og massagepigen fra annoncen, vovehalsen, teenageren, anklageren, ekstremisten, nu... -
Hvordan løser man denne her "ligning" for at finde forskrift?
ForumindlægGrafen for en funktion f er en ret linje, der har hældningskoefficienten 3 og skærer x-aksen i punktet P(2, 0) a) Bestem en forskrift for funktionen . -
At stå på fransk
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan skriver jeg "at stå" på fransk, altså: Han står = De står = Osv... -
Sætning
ForumindlægKan man formulere en sætning på denne måde? Han lægger vægt på at tilbringe tid med sin familie, fordi han elsker dem. Er liegt Gewicht darauf, Zeit mit seiner Familie zu verbringen, weil er sie liebt. -
Tysk Grammatik
ForumindlægHey :) Er der nogen som kan forklare hvordan det tyske grammatik foregår eller er der nogen som kender et link hvor man kan lære det.. For der er mange på nettet men det er ikke alle der er lige gode:) Hvordan kan man se om et ord er under han, hun eller intet køn? :S -
Blodtype
ForumindlægHvilken blodtype ville man vælge hvis man har blodtypen A RhD negativ? Ville man vælge en A RhD negativ eller 0 RhD negativ og hvorfor? På forhånd tak! :-)
