Tysk

Sætning

04. maj 2020 af K22 - Niveau: A-niveau

Kan man formulere en sætning på denne måde?

Han lægger vægt på at tilbringe tid med sin familie, fordi han elsker dem.

Er liegt Gewicht darauf, Zeit mit seiner Familie zu verbringen, weil er sie liebt.


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. maj 2020 af Smut1

Jeg synes, det ser fint ud. Familie er dog ental, så man kunne også skrive "weil er die liebt".


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. maj 2020 af Smut1

Ups, glem det sidste jeg skrev om "die". Kom lige til at tænke på henførende stedord.


Svar #3
04. maj 2020 af K22

Kan man ud fra dette tekststykke sige, at vedkommende er neutral overfor radikalisme og ekstremisme?

Sie spielen den Terroristen Wilfried Böse, den Mitgründer der „Revolutionären Zellen“ , der maßgeblich an der Entführung eines Airbus der Air France mit etwa 250 überwiegend jüdischen Passagieren nach Entebbe beteiligt war. Wie sehr können Sie sich in solche Radikalität hineinversetzen?

Das bleibt eine Annäherung. Denn wenn es darum geht, den letzten Schritt zu gehen, also zur Waffe zu greifen und bereit sein zu sterben, hört mein Verständnis doch auf. In mir schlummert wirklich nichts Radikales und Extremes. Aber das kommt natürlich auch auf die Biographie und die Generation an. Aus mir wäre vielleicht auch etwas anderes geworden, wäre ich nicht in einer Zeit und in Umständen aufgewachsen, in der sich die Frage gar nicht stellte, radikal zu werden.


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. maj 2020 af Smut1

(...)Wenn es darum geht, (...) zur Waffe zu greifen und (...) zu sterben, hört mein Verständnis doch auf. In mir schlummert wirklich nichts Radikales und Extremes.

Det lyder som om personen er præget af at være vokset op i en radikal tid, men ser personlighedstræk i sig selv, som er pacifistiske.


Svar #5
04. maj 2020 af K22

Det er et interview, hvor en mand bliver interviewet om at være med i en film om terrorisme. Det første afsnit er er spørgsmål til personen. Det sidste afsnit er personens svar.

Brugbart svar (0)

Svar #6
04. maj 2020 af Smut1

Ah ja, han ser stadigvæk sig selv som  pacifist!, selvom det sidste dog skal forstås som, at han var blevet radikal, hvis han var opvokset i radikale tider.


Svar #7
05. maj 2020 af K22

Kan man formulere det på denne måde?

Außerdem beschreibt er sich selbst als pazifistischen, wenn es Radikalismus gilt, weil er sagt, dass er nicht radikal oder extreme ist.   


Skriv et svar til: Sætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.