Søgning på: kemi b isis. Resultater: 13301 til 13320 af 96602
-
film og karaktere
ForumindlægHej ! Jeg begynder i 2.g her efter sommeren.. Og jeg ville nemlig rigtig gerne forbedre min mediefags karakter... Lige nu ligger jeg jeg på et 9 og har gjort det i hele 1.g men i 2.g vil jeg gerne brilliere og få 10-11 stykker, så med det ville jeg spørge om der nogen der vidste hvad jeg skal læs... -
Solens diameter
Forumindlæghej jeg skal udregne solens diameter middelafstanden fra jorden til solen oplyses (1AE=1,5*10^10) hvis man nu siger at solen ligger på en cirkel med jorden som centrum.. hvordan finder jeg så diameteren på solen? det må være noget med omkreds på den cirkel som solen ligger på. og så den vink... -
Forsker i krop og medicin
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig en gang ude i fremtiden at blive forsker indenfor menneskekroppen og behandling af forskellige sygdomme, meget gerne inden for neuroforskning. Men nu er det imidlertid sådan, at der jo ikke just findes et fag der hedder "hjernespecialist", så jeg søger lid... -
Kemisk energi
ForumindlægHej Hvordan definerer man kemisk energi? Når jeg læser rundt omkring, står der bare, at noget energi er bundet til et eller andet stof, som kan frigives. Er der en bedre forklaring? -
Almen studieforberedelse.
ForumindlægHej. Jeg synes, at det ville være en god idé, hvis man lavede et forum for almen studieforberedelse. Det ville være en god hjælp for folk, som skal have hjælp i forumet. Desuden ville det også være ret, hvis man kunne uploade opgaver og derved også hente inspiration. AT er jo et fag, som fylder... -
Nogle der gerne vil læse min SRP igennem?
ForumindlægEr der nogle som vil gøre mig en stor tjeneste og læse min SRP igennem, hvis jeg sender den i indbakken. Det ville være en stor hjælp, hvis nogen kunne skimme den og bedømme den. -
Hjælp til Naturvidenskablig disposition?
ForumindlægHej. Jeg skal lave en disposition for min fællesfaglig prøve eksamen i naturvidenskab, men jeg er ærlig talt på bar bundt hvad angår opsættelse. Kunne nogle Anbefale en skabelon jeg kan se på? F.eks en gammel disposition de selv har advendt? Jeg har et emne, men har bare ingen ide hvordan opgave... -
Atomskaller
ForumindlægHej! Er der nogen der har lyst til at forklare mig lidt om skallerne i et atom og evt oktetreglen? Mvh Rasmus -
SRP, fysik A og dansk A
ForumindlægVi skal snart have fået valgt vores SRP-emner. Men jeg kan ikke helt finde på et spændende emne indenfor Fysik A og Dansk A. Jeg tænkte på noget indenfor teknologi/videnskab. Så længe emnet er spændende, er jeg åben for alle inputs :) -
Hvad er forskellen mellem disse studier
ForumindlægForskel mellem molekylær medicin og medicinalkemi? Og minder disse to studier om farmaci?? -
Søger en forklaring til organisk og uorganisk
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp. Jeg har lidt svært ved at forstå hvad organisk og uorganisk er. Måske en der kan give en skriftligforklaring her? Vh Signe -
Ekstraktion
Forumindlæg= udtrækning af et opløst stof fra et opløsningsmiddel til et andet opløsningsmiddel Nogen, der evt. kan forklare mig overstående og give mig et eksempel? Hvis jeg f.eks. har et tebrev i en kop og hælder kogende vand i, så vil følgende stoffer ekstrahere = aromastoffer, farvestoffer osv... hmm...... -
Afstemning af redoxreaktion
ForumindlægHej alle, Har mega brug for hjælp da jeg ikke forstår logikken bag afstemningen af denne reaktion. Fe2+(aq) + MnO4- (aq) -> Mn2+ (aq) + Fe3+(aq) Har førhen fået det til 8H+ + 5Fe2+(aq) + MnO42(aq) -> Mn2+ (aq) + 5 Fe... -
angående Mat A karakter
ForumindlægHej:) Jeg var til prøve i Mat A (stx) og fik 48 point og max var 100 point. Nogen af jer der ved ved hvilken karakter det svarer til? -
vidergående uddannelse - 2.sprog?
ForumindlægNår der står at jeg skal have endnu et sprog ud over engelsk på A eller B hvis det er fortsætter er det så kun Fransk/Spansk/tysk der er tale om? Jeg dumpede tysk på årskaraktere, men har latin og græsk som studieretning og det er jo også sprog kan jeg så søge ind alligevel her til sommer eller s... -
tjekke to Math opg. (har lavet dem)
ForumindlægJeg ved ikke om det er rigtigt. Så det ville være super nogen ville tjekke det igennem,, og ellers hjælpe hvis det nu er helt galt... reducer udtrykket (a+b)^2-a(a+2b) a^2+b^2+2ab-a^2+b^2 er facit så 2ab? En mand har aflæst sin elmåler hver aften igennem 14 ... -
Regneregler
ForumindlægHej a^2+b^2+2ab Hvad går ud med hinanden her? -
Forbrænding
ForumindlægJeg har skrevet i mine noter:Ved fuldstændig forbrænding i organisk kemi dannes CO2 og H2O.For et stykke tid siden spurgte jeg om, hvordan man definerede et organisk stof. Og så vidt jeg husker var der enighed om, at CCl4 (et carbon og 4 chlor) var et organisk stof. Men ved forbrænding af denne v... -
Funktioner og tangenter
ForumindlægHvordan løser man opgave B ? -
ligninger med brøker
Forumindlægnogle der vil hjælpe mig med opgave b?
