Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 13341 til 13360 af 23785
-
DNA-chips
ForumindlægHej alle Er der nogen der kan forklare princippet ved DNA-chips? -
differential ligninger.
ForumindlægHej. Håber nogen kan hjælpe´. sådan lyder opgave formuleringen: En cykelrytter kører på sin cykel på en lang, lige og flad vej. Han og hans cykel vejer tilsammen 80kg. Antag at cykelrytteren og hans cykel er et punkt med masse 80kg, at dette pkt opfylder Newtons 2.lov, og at dette punkt er påvir... -
EU's beslutningsproces og Danmarks indflydelsesmuligheder
ForumindlægJeg skal til at skrive en opgave om EU's beslutningsproces og hvordan Danmark kommer ind på billedet ? Hvis der er en hjælpende hånd derude, må i meget gerne skrive.. tak.. -
Et portræt af Helle Helle
ForumindlægHej akke.. Jeg skal skrive et portræt af Helle Helle som indebærer karakteristik af Helle Helles skrivestil. Jeg har selv mine egne idder om at helle helle bruger isbjergsteknikkenog generelt skriver minimalistisk. Men er der nogen af jer der kan komme med andre begreber som man kan sætte på He... -
Engelsk skriftligt: Outline
ForumindlægMå man citerer/give eksempler i en outline? Og hvordan skal ens introduction være? Skal man skrive en thesis sentence ligesom i et essay? -
• diskussion af materialer, teorier og metoder
ForumindlægHej! I det 4 punkt over hvad der skal indgå i AT-synopsisen står der at der skal indgå: • diskussion af, hvilke materialer, teorier og metoder der er relevante i arbejdet med problemstillingerne (underspørgsmålene) Har virkelig svært ved at se hvordan jeg skal lave denne del... Er der nogle d... -
Metode - fysik (om Hubble)
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive i fysik metode afsnittet i min synopsis. Jeg har kigget på Hubbles lov. Hvad loven udtrykker og hvordan den er fremkommet (altså på baggrund af hvilke observationer og teorier). Jeg har om dommedag som emne, og kigger derfor på hvi... -
Molins model
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal give forskellige forklaringer på socialdemokraternes valgnederlag i 2005 og der står at jeg skal bruge molinsmodel, men ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. HAr godt hørt om modellen, men forstår ikke hvordan jeg skal bruge den i en skriftelig rapport? -
Tema i Et dukkehjem af Henrik Ibsen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har gået og tænkt meget over hvad temaet/konfliken i "Et dukkehjem" er og vil meget gerne høre andres bud. Jeg har selv nået frem til flere bud, blandt andet. Nora's overgang fra barn til Voksen Kvindens rolle i samfundet Opgør mod den ti... -
Billedemængde
ForumindlægHej. Håber på lidt hjælp til nedenstående opgave Lad f(z)=(z-1)/(z+1) Bestem billedemængden f([z hvor der gælder at Re(z)>0]) Tak på forhånd -
Unge Forskere
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 7. klasse, og vores lærer har talt om "Unge Forskere" konkurrencen, hvor vi skal arbejde med "Min Vildeste Idé" med temaet kræft i januar. Jeg har så fået en idé til et projekt jeg kan/vil lave i fritiden som del af "Unge Forskere Junior&qu... -
Middelalderen - HJÆLP !
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT-opgave, som skal handle om Middelalderen. Det er en opgave, hvor to fag skal indgå i, og jeg har fået Dansk og Historie. Ville så spørge, om der var nogen, som havde ideer til, hvad jeg kunne skrive som et hovedspørgsmål i min problemformulering og arbejde mig videre der... -
Økonomi på KU
ForumindlægHej alle .. Ville lige høre om der er nogen der er i gang med at læse økonomi på KU, eller på et andet universitet her i landet. Vil meget gerne høre lidt om studierne. Har læst mig frem til en del på nettet mht. fag osv... men vil gerne høre det fra en der er igang med studiet. Hvor meget fylder... -
Both is/are
ForumindlægJeg bliver pludselig helt i tvivl om noget så simpelt som ental/flertal i følgende sammenhæng, da jeg simpelthen synes at det der forekommer mig at være det logisk rigtige lyder forkert i mine ører. Jeg er klar over at hvis vi taler om 2 huse der begge er gode vil det hedde: "Both ... -
Debatindlæg
ForumindlægKunne jeg godt starte mit debat indlæg med " Mange ungegymnasie elever laver ikke deres hjemme arbejde eller lektier. Det kan sandsynligheds være fordi de er for trætte til at lave lektier, dovne, ikke nok tid ellers er de ligeglad. Mange unge interesserer sig mere for de sociale medier, e... -
Åndernes hus- hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej! Skal om ikke så mange dage lave et oplæg i dansk om romanen åndernes hus.. Da jeg ikke kan nå at læse hele bogen færdig, vil jeg gerne vide om der er nogle der kan sige mig om der er de store forskelle fra filmen?? Har nemlig set filmen masser af gange, og har tænkt at lave oplæget ud fra d... -
AT fremlæggelse!
ForumindlægHvad er vigtigt at have med, i sin fremlæggelse. Eller retter sagt hvordan fremlægger man selve rapporten? -
Kort anmeldelse af en bog - hvordan??
ForumindlægJeg skal skrive en anmeldelse af en bog og den må kun fylde ½ side.. Men hvad skal en anmeldelse egentlig indeholde? Der er jo ikke rigtig plads til et resume, og fortolkning kan der slet ikke blive tale om! Har aldrig prøvet det, selvom jeg snart er færdig med 3.g, er der nogen der ved hvordan?? -
studieretningsopgave
ForumindlægHej. jeg skal aflevere min studieretningsopgave i morgen og jeg håbede der var nogen der gad se min engelske del igennem. This paper examines is about the Cajun-culture. At first, the study investigates the Cajun-culture’s historical background and how the culture extended is. The people in the ... -
Grammatik
ForumindlægHej alle. Jeg har noget grammatik i tysk, som jeg har svært ved. Nogle der kan hjælpe?
