Søgning på: dansk reportage. Resultater: 13401 til 13420 af 41162
-
Please kig ind- ik ignorre, ret vigtigt
Forumindlæghvad sker der hvis man afbrænder nitrogen ? -
Hjælp til forståelse af Vietnam!
ForumindlægHej Alle, Et kort spørgsmål til min opgave omhandlende Vietnam: Efter den Anden Indokinesiske Krig (Vietnam Krigen) - Blev Vietnam et forenede land med kommunisme. Er det stadig kommunistisk i dag? Der er ingen hjemmesider (som jeg har kunnet finde) der fortæller konkret hvad Vietnam politisk er... -
Årsagen til 3 årskrigen??
ForumindlægHeeeeyoo Jeg vil bare lige høre hvad årsagen var bag 3 årskrigen. Altså jeg ved det har en sammenhænge med demokratiets start i 1848 men vil godt have at der lige er nogen der vil uddyb det og forklar det for mig... -
Talk vs. Speak - difference???
ForumindlægHej, Hvad er forskellen mellem brugen af talk og speak? Min grammatik bog har ikke en god forklaring på dette. Jeg skulle løse en fejlsætning der siger: I do not talk French that well ---> I do not speak... Jeg kan godt se fejlen, men kan bare ikke forklare hvorfor det skal være sådan. Det slo... -
Analyse af se dagens lys, TEMATIK
ForumindlægHJÆLP, Skal lave en indledning til se dagens lys, For jeg skal udpege det helt centrale tematik i modsætningsforhold,, er virkelig dårlige til sådan noget her, nogen der kan hjælpe mig ,, -
Hvor anvender man syrer, baser og salte?
ForumindlægEr der nogen der kan komme med nogle gode eksempler hvad man anvender de tre ting til? tak på forhånd! -
Essay om "Vores Danmark"
ForumindlægJeg skal skrive et essay med titlen " Mit Danmark","Dit Danmark" eller "Vores Danmark" umiddelbart tænker jeg på "Vores Danmark. Men hvad kan man skrive om, nogle forslag? tænker velfærdsamfundet? Håber i har nogle forslag og tips, da jeg har meget brug for ... -
brug af sollen
Forumindlæghej jeg er igang med en tysk opgave men er blevet usikker om man kan sige: "ich denke dass die Botschaft mit das Bild ist, dass eine Demokratie sollen nicht zu kapitalistisch oder kommunistisch werden" eller "ich denke dass die Botschaft mit das Bild ist, dass eine Demokratie so... -
Nemt:))
ForumindlægHejsa:) Jeg læste dette udtryk i en bog "det der kørte over vores bro, var for tungt til att bære det" jeg forstår simpelthen ikke udtrykket... er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak:) -
gennemsnit
ForumindlægHvordan regner man gennemsnitet af noget? -
Slaget på fælleden
ForumindlægSynes det er lidt svært at forstå, er der noget jeg skal have tilføjet af information. Slaget på Fælleden. Fandt sted som et stort slagsmål mellem demonstranter og politi/soldater den 5.maj 1872. Baggrunden var en murerstrejke, hvor de krævede kortere arbejdstage. Luis Pio indkaldte til mød... -
Civile - hvorfor?
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål jeg ikke selv kan svare på--- hvorfor blev der i bombardementet 1945 sat et mål efter civile. Hvad var grundene til det? -
Danmarks brud med neutralitet
ForumindlægHey alle. Jeg skriver DHO - historie-delen. Mit emne er Danmark under Napoleonskrigene, og jeg er nået til diskussionen. Men jeg kan simpelthen ikke komme i gang med det. Jeg ved ikke, hvad jeg skal diskutere og er heller ikke helt sikker på hvordan. Jeg tænkte på noget med fordele og ulemper ved... -
NOGEN DER HAR LIDT TID ??
ForumindlægHej alle vidunderlige hjælpsomme mennesker ;-) Jeg er rigtig stresset for tiden... :-( Min Hist-lærer kommer ikke i 5 dage efter påskeferien, da han er indlagt. Og jeg er ikke lige den bedste til historie desværre. 1.Kan i naturligvis fortælle mig , hvad der er vigtigt at vide når man går i 9.kl... -
Forklaring...
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare mig hvad der menes med dette citat det er fra novellen lønningsdag ’’ En og anden kvinde folder sine hænder i opdukkende græmmelse eller udstøder en bitter forbandelse, og hist og her græder et barn af sult, så det høres langt ud.’’ tak -
euro i DK?
ForumindlægSkal Danmark have EURO? hvorfor og hvorfor ikke -
Er dette et ord?
ForumindlægHej:) Jeg er i gang med at analysere argumentation i en tekst. Kan man godt skrive at et argument er "belægsløst" ? Tak på forhånd -
Et andet ord for "institutionalisere"
Forumindlæg^titlen siger sig selv. (-: Jeg har brug for et ord jeg bruge istedet for "institutionalisere", det går mig virkelig på at jeg ikke kan komme frem til det rigtie ord. Satans. På forhånd tak :-) -
Hjælp til eksamensopgave, se-konstruktion osv.
ForumindlægHey, vi har fået en eksamensopgave for og jeg har svært ved nogle dele af den.. især den om se-konstruktionen i sætning 1 nedenfor.. mit bud er at det er en upersonlig passiv konstruktion uden eksplicit agent, men er det rigtigt? Håber på lidt hjælp :-) El Barón de Cañabrava, d... -
oversættelse af sætning
ForumindlægSå vil de gerne danne et specifikt image og blive en del af en, med tiden, velkendt sub kultur. Mit bud: Then they want to create a specific image and be a part of a, by the time, well known sub-culture. Dit bud? tak :-)
