Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 13401 til 13420 af 119027
-
Reggresion
Forumindlæghey nogle derude der kan forklare hvad reggresion går ud på , og hvad metoden er ? gerne med lidt udybene tekst da jeg ikke selv har noter om det tak på forhånd -
Matematik-HJÆLP
ForumindlægHej. Skriver her, da det måske var et sted hvor man kunne få hjælp. Situationen er den at jeg til sommer skal afslutte matematik på niveau B, HHX. Jeg går på skole i helsingør, så hjælpen skal gerne komme fra området heromkring. Er lidt på bar grund og kunne derfor tænke mig at arbejde struk... -
Simpel ligning
ForumindlægJeg har glemt alt om matematik og håber en af jeg gider hjælpe:Solve for x and note restrictions.(b+2)(x-b+3)=0Ok jeg ganger paranteser igennem:bx-b^2+3b+2x-2b+6=0Og sammentrækker...8x-b^2+b+6=0Isolere x...8x=b^2-b-6Uhmmm og hvad så dividere med 8?...x=(b^2-b-6)/8Dette ligner ikke en løsning - fa... -
Universitets-studie
ForumindlægHej alleJeg har lige begyndt på matematikstudiet på universitetet. I den forbindelse har jeg oplevet et utrolig stort spring niveaumæssigt fra gymnasiets A-niveau og til det matematik, som er blevet gennemgået i de syv første forelæsninger.Derfor vil jeg høre, om der er nogen herinde, som læser/h... -
Kilder til højtalere
ForumindlægHej alle Er der nogen som kan hjælpe med kilder til en SRP opgave omkring højtalere (fysik og matematik på A niveau) mvh Thomas -
karakter
Forumindlæger der nogen der ved hvor mange point man skal have fået i den skriftlige eksamen på fysik a-niveau, til de forskellige karakterer? -
Universets opbygning?
ForumindlægHvis I skulle til eksamen i fysik på C-niveau og havde emnet "Universets opbygning" - hvad ville I så komme ind på? -
Opgaverne 4. Golfslag og 5. Rutherfordforsøg.
ForumindlægEr der nogen, som har lavet eksamsensopgaverne 3. Golfslag og 5. Rutherfordforsøg på fysik A-niveau? Dem har jeg nemlig store problemer med, så kunne godt bruge lidt hjælp eller nogle hint. -
Test sider !!
ForumindlægHej! Er der nogle som kender nogle sider hvor man kan teste sig selv i fysik samt kemi ? (1.g niveau) -
rapport
Forumindlæghej kan man endligt komme op i det rapport man har lavet i løbet af året til eksamen i fysik c niveau -
Spektrallinje i emissionsspektret
Forumindlægjeg har en fysik opgave som jeg meget gerne ville have lidt hjælp til. Hvad er sammenhængen mellem foton-energi og energi-niveau? -
synopsis
ForumindlægHej, jeg skal lave en synopsis i fysik, (folkeskole niveau) dog har jeg glemt hvordan man laver en synopsis, nogle der kan beskrive kort hvad det er og hvad den skal indholde? -
hastighed
Forumindlægjeg kunne godt bruge HJÆLP til den ene opgave i fysik, det er et par år siden jeg havde det på c-niveau og har glemt meget af det.. jeg har vedhøftet opgaven -
Kemisk analyse og elektrolyse
ForumindlægJeg skal til prøveeksamen i Fysik/kemi (på 9. klasses niveau). Jeg har trukket: Kemisk analyse & elektrolyse. Hvad er de vigtigste ting der er til emnet? -
Gymnasievalg
ForumindlægHej, jeg går i niende klasse, og skal snart vælge hvad jeg gerne vil efter. Jeg vil gerne på et gymnasium, men jeg har problemer med at finde ud af hvilken slags. Jeg står mellem HTX, STX, og IB. HTX - Jeg går meget op i naturvidenskab. Stor, stor interesse indenfor fysik. STX - Bre... -
Bog i ny gymnasiereform?
ForumindlægJeg har valgt en studieretning, der hedder Mat A, Bio B og Kemi BI grundforløbet har vi indtil videre kun haft matematik af de 3 studieretningsfag. I dette fag har vi fået en helt ny bog, som hedder Vejen til matematik AB1, ligesom vi i fysik får en helt ny bog der hedder Orbit C - 2005. Så et er... -
Bevis for andengradspolynomiets rødder og toppunkt?
ForumindlægJeg har et stort problem. Jeg forbereder mig til mundt.eksamen i matematik og skal bevise formlen for bestemmelse af andengradspolynomiets rødder, samt koordinatsættet for toppunktet. Desværre har jeg ikke længere bogen som beviserne står i og jeg kan ikke nå på skolebiblioteket. Er der nogen ... -
bøger til analysekurser på matematik-økonomi KU
ForumindlægHej derude Er der nogen som kunne fortælle mig hvilke bøger der er pensum til analyse 0, 1 og 2 på matematik-økonomi uddannelsen på KU? mvh -
Bevis toppunktsformlen
ForumindlægHej ppl. jeg skal til matematik B-niveau på torsdag og skal måske bevise toppunktsformlen. Er der en der kan hjælpe med at bevise den? Og gerne ud fra andengradspolynomier? -
Er HHX et krav?
ForumindlægHi SP! Har en overvejelse om at læse økonomi efter gymnasiet, men er HHX et krav for at starte på økonomi på uni? Læste engang en tråd hvor folk mente at det var lige meget hvor man kom fra fordi den "økonomiske" viden man får på HHX ikke er grundig nok og, at det derfor næsten ikke kun...
