Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13401 til 13420 af 135324
-
7.klasses mat.
ForumindlægJeg sidder her i en lidt pinelig situation. min lileøsøster har lige stillet et spørgsmål mht. til hendes mat opgave, som jeg simpelthen ikek kan besvare. En pige sagde: I forgårs var jeg 13 år, og til næste år fylder jeg 16. hvordan lkan det være rigtigt? har det ikek noget med skudår at gø... -
Totalt forvirring, what to do...
ForumindlægValget står mellem 3 retninger. Hvis nogen evt. selv læser følgende må i gerne komme med begrundelse omkring hvorfor i har valgt det, og hvilken gode erfaringer i har gjort jer. Jeg tænker indholdsmæssigt, ligeglad med fredagsbaren.... Det hele skal foregå på KU 1. Matematik med liniefag i data... -
HF? Nogle, der har gået/går på - 2-årigt hf eller har godt kendskab til hf generelt?
ForumindlægHej alle. Jeg har nogle spørgsmål, da jeg snart starter på et 2-årigt hf. Jeg er inde i, at man skal op i fuldt pensum.. Det er fx. Disse fag: Dansk: mundtlig og skriftlig Engelsk: mundtlig og skriftlig Kultur og samf gruppe (KS) mundtlig Matematik mundtlig og skriftlig Naturvidenskabelig fagg... -
Fp9 engelsk
ForumindlægHej SP. Skal skrive en stil fp9 engelsk december 2019, som skal afleveres i morgen Nogle der ved hvad fp9 engelsk december 2019 hvad man skal skrive om? -
Bestået fag.
ForumindlægHvis man har fået 4 mundtlig og 4 i skriftlig Spansk i årskarakteren. Og man får -3 til eksamen skriftligt. Tæller det som bestået eller dumpet? Hvornår kan man få -3? Er er der hvis man slet ikke har besvaret nogle opgaver? Tak på forhånd. -
Rentesregning - Formler
ForumindlægHej SP! Jeg er helt forvirret omkring alle de forskellige formler der findes inden for rentesregning. Jeg ved virkelig ikke hvilke formler jeg skal bruge til at besvare disse 3 punkter: Søren Jensen startede en opsparing til en ny bil den 31/5 – 2012. Han indsatte 2.500 kr. i banken den ... -
kant længde og masse
ForumindlægHej, jeg søger hjælp til opgave b), mon ikke der er en sød sjæl som kan hjælpe :) -
Eksamner i 3.g
ForumindlægHvor mange eksamner skal man op i når man er i 3.g. Skal man også op i årsprøver? -
Ligning !
ForumindlægHej matematikere, jeg har brug for hjælp. Håber I kan hjælpe :)Hvis man skal løse (1/3)^x = 27 kan man så ikke gør det på en smartere måde så man direkte får -3, end jeg har gjort?Jeg har gjort således x*log(1/3)=log(27)x=log(27) / log(1/3)Håber nogen kan hjælpe.På forhånd tak:-) -
Hjælp til forklaring af opgave
Forumindlæghey sidder og er totalt lost over min matematikopgave, da min matematik lærer ikke forklarer særligt godt, håbede der var nogle som kan forklare mig hvad jeg skal gøre. tak. Løs ligningerne (for x > 0) a) 6x^3 = 4000 b) 8x^4 = 4 c) 100x^7 = 0,2 -
Ligning
ForumindlægHej jeg er igang med simpel ligning, med kun en enkelt ubekendt, men kan bare ikke får det rigtige resultat. Den lyder: -3x+k=-7 Kan se i facit at det skal give 5, men jeg får det til -8, jeg gør sådan her: -3*4+k= -7 4+k= -7+3 k = -4-4 k=-8 Kan nogen hjælpe? -
Løse ligninger
ForumindlægHej! Jeg har to ligninger, jeg simpelthen ikke kan gennemskue (nej, matematik er ikke lige mit fag) 1) Løs ved beregning 5-2/3x = 3x+1/6 2) Løs uligheden 3x-5 > 5x+3 -
Isolering
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig de fundamentelle regler for isolering i matematik? -
Bestemmelse
ForumindlægHejsa, en der driller :( Tabellen viser den årlige olieproduktion i perioden 1.januar 1992 til 31 december 1998. År efter 1992---0----1----2----3-----4-----5-----6 Olieproduktion-8256-9125-9724-10727-10788-12087-13367 Det oplyses, at den årlige danske olieproduktion(målt i mio.m^3) som funtion... -
HJÆÆLP KARAKTER
Forumindlæghej jeg ville lige spørg.. Er det muligt at få -3 i karakter i skriftligt kemi? og hvor ringe skal man være for at få -3?= fåår ma ikke 00 bare ved at være der? -
Ikke indstillet til eksamen i et fag?
ForumindlægHej, jeg tænkte på, hvad sker der hvis man ikke bliver indstillet til eksamen i et fag? Lad os sige man har valgfag på 2. år, som f.eks. Matematik, og man mangler nogle opgaver, og læren vil indstille en til ikke at komme op i eksamen i matematik, hvad sker der så helt præcist ? -
Dumpet fag tre gange - merit
ForumindlægHej alle Jeg læser polit (økonomi) på KU, og har lige afsluttet mit 4. semester. Nu ligger landet sådan, at jeg stadig mangler at bestå et fag fra 2.semester (Matematik B). I sommers var jeg oppe for 3 gang, men resultaterne er endnu ikke offentliggjort. Jeg er blevet lidt smånervøs for at det ... -
SRP
ForumindlægHej folkens Jeg skal snart skrive SRP, og har valgt fagene Matematik A, Historie A. Inden for historie delen ved jeg ikke hvad jeg skal beskæftig mig med, hvis I har nogle ideer, så vær sød at skriv en kommentar. Hvis nogen som tidligere har skrevet i emnet/har viden på de specifikke områder, må... -
Gymnasiet Livet!
ForumindlægHey, jeg er en elev der til daglig elsker matematik på højt niveau. Derfor har jeg også valgt matematik på A niveau når jeg skal starte på gymnasiet. Problemet er så bare at jeg skriftligt aldrig gøre det godt... Mundtlig er jeg på højt plan.. Men det er altid en problemregning der ødelægger mi... -
STX- er det hårdt?
ForumindlægHej SP39;er. Jeg har valgt linjen Matematik A, fysik A og kemi B på gymnasiet, da min drøm er at blive læge.. Men problemet er, at jeg er ret, nogen vil sige virkelig, dårlig til matematik. Jeg fik 7/7 til min matematik fsa, og det er jeg ret stolt af, men den var også ret nem.. Så ville sp...
